Auteur Topic: Welk tijdschrift is interessant  (gelezen 2555 keer)

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Welk tijdschrift is interessant
« Reactie #27 Gepost op: 12 december 2009, 14:16:33 »
Wou even laten weten dat de Silvershotz Folios 2009 uit is en bij de beter boek handel ligt.
http://www.silvershotz.com/index.php?act=folio2009

In de folios staan voornamelijk aankomende fotografen die het proberen te maken in de fine art.
Van de 35 fotografen zijn er 2 Nederlanders bij dus dat is nog best veel en leuk om ze te zien in een internationaal blad.  :)

Het Silvershotz blad zelf is van de zelfde kwaliteit dus dan heb je een idee hoe het blad is.
Folio kost €8 en het blad komt eens in de 2 maanden uit en is rond de €16 dus best wel prijzig maar van goeie kwaliteit (print & inhoud) en inspirerend.

ps. lijkt net of ik reclame aan het maken ben  :-[
« Laatst bewerkt op: 12 december 2009, 14:19:38 door Anvh »
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #27 Gepost op: 12 december 2009, 14:16:33 »

Henry21

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 10 december 2009, 14:51:11 »
Tweede stem voor CI, enig "nadeel" zal voor sommigen zijn is dat het in het Frans is.

Hmm.. Ja dat blad wordt voor mij dus inderdaad niets!
Ik ben blij dat ik van Frans af ben op school  ;D

Ik heb wel mijn oog laten vallen op die 8 nummer, 8 euro actie van CHIP en de 4 nummers voor €15 van DIGIFOTO pro!
Ik ga zeker even overlegggen met mijn ouders ;)

Ik zie inderdaad maar van Zoom af omdat ik niet iets té veel negatiefs hoor...

Allemaal bedankt voor jullie reacties!

Groeten,

Offline PeterK

• Honorary Member
  • Super Pentaxian
« Reactie #25 Gepost op: 9 december 2009, 12:28:10 »
Ik ben lid van de AGFA fotoclub en die is geabonneerd  op een 10-tal tijdschriften. De tijdschriften gaan in routing, zodat iedereen de kans krijgt om ze te lezen. Handig, voor slechts 5 Euro lidgeld per jaar.
Mijn voorkeur gaat naar het Engelstalige tijdschrift Digital Photographer.

Citaat
Ik heb me een zoom abonnement laten aansmeren. Die ga ik tezijnertijd opzeggen.
Zeker tijdig opzeggen. Dus minstens 3 maanden voor het beindigen van je abonnement ZOOM in kennis stellen. Ik dacht dat een maand van tevoren voldoende was. Niet dus  :( Gevolg: extra jaar ZOOM aan mijn been  :-[
Homo Sapiens Pentaxiensis (Pentax K20D-K100D-MG)

Offline wouter

• Junior Member
  • Pentax rules!
« Reactie #24 Gepost op: 9 december 2009, 12:13:19 »
Citaat van: y-cam
Toch wil ik voor één blad een uitzondering maken: Chasseur d'Images. Neutrale tests en reviews (met slechts een milde nikon-bias ...) en praktische info die merkelijk verder gaat dan de beginnersinfo. CI is een Frans blad, met overigens ook een zeer interessant forum (met een vij actief Pentax-subforum).

Tweede stem voor CI, enig "nadeel" zal voor sommigen zijn is dat het in het Frans is.
Maar aandacht voor fotografie (met portfolio's enzo), techniek (hier is het nadeel dat Fransen graag véél woorden gebruiken ;) ) en een blad dat ook Pentax, Sony & Olympus eerlijk lijkt te beoordelen in reviews maken het voor mij toch de moeite waard!
Ze proberen ook de "heilige" hoge iso's en megapixels steeds in het juiste perspectief te plaatsen, en er niet meer belang aan te geven dan het verdient in de eindbeoordeling.

Onderwerpen lijken zo nu en dan wel eens terug te komen, maar ze doen dan wel écht moeite om er geen herkauwtoestanden van te maken.

Ik heb ook 2x het nieuwe Shoot magazine gekocht, maar dat lijkt me een beetje te weinig boven Zoom en consorten uit te komen... nog even afwachten, ze zijn nieuw.
Pentax K-r
K 35/2; 135/2.5
M 28/2.8; 28/3.5; 35/2.8; 50/1.7; 135/3.5
F 50/1.7; 24-50; 70-210; 1.7x AF
FA *24/2; 28/2.8; 28-200; *80-200
DA 16-45; 55-300
Kiron 105/2.8 Macro
Samsung SEF-36PZF; SEF-54PZF

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #23 Gepost op: 8 december 2009, 18:58:37 »
Helemaal eens met AnoLifo... Als je langer lid bent merk je zelfs dat het blad een 2jaars cyclus heeft. Dan begint het riedeltje sluitertijd, diafragma enz.. weer opnieuw...

Ik zal Pentax USer eens bekijken, dank voor de link!
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline AnoLife

• Pentaxian
  • **
« Reactie #22 Gepost op: 8 december 2009, 18:34:39 »
Welk tijdschrift interessant is dat lijkt mij afhankelijk van JOUW interesses. Dus wat jij wil lezen over fotografie.
De Nederlandstalige bladen zijn gewoon allemaal ruk... één pot nat en maar kort interessant als je net begint met fotografie.

Zoom.nl kan ik je van harte afraden. Mij is het pas geleden eindelijk gelukt om van dat blad af te geraken. Ze respecteren hun lezers en de Nederlandse wetgeving niet... Gelukkig heb ik ondanks een incassobureau volgehouden om NIET meer te betalen.  ;D

Wat ik wel een interessant blad vind ik het Engelstalige Engelse blad Pentax User. Eens in de zoveel tijd vol met de nieuwste Pentax stuff.  :) En verder alleen maar Pentax en geen gemekker over andere camera merken.

Offline joostdh

• Super Pentaxian
  • Beetje spelen
« Reactie #21 Gepost op: 8 december 2009, 10:36:05 »
Ik heb een abonnement op Popular Photography (Amerikaans). Kost minder dan €2 per uitgave. Is wel aardig.
Verliefd op de K-1

bassie-86

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: 7 december 2009, 23:18:44 »
Ik ben ook wel benieuwd naar een abbo, ik heb die proef op digipro ook en ik heb zoom nu bijna 2jaar maar heb het daar ook wel mee gehad en ga deze opzeggen, vind ik niet echt meer leuk.

Maar ik heb me oog laten vallen op een ander Nederlands tijdschrift namelijk de fotograaf.
http://www.de-fotograaf.nl/

iemand hier ervaring mee?

Offline Lysvik

• Super Pentaxian
  • LYSVIK PHOTOS
    • Lysvik Photos
« Reactie #19 Gepost op: 7 december 2009, 20:26:22 »
...ik ooit weer wel lid als ze opnieuw een actie hebben met een gratis statief...

Dit was voor mij precies de reden om een abo aan te gaan voor 42,50 = een statief + 10 uitgaven Zoom. Leuk om door te bladeren en voor dit geld feitelijk gratis. Het blad CHIP foto-video vind ik zelf wat beter dan Zoom en voor  8 nummers voor 8 euro kun je je daar ook geen buil aan vallen  ;) Het blijven wel natuurlijk wel magazines om wat door heen te bladeren met nu en dan wat leuke tips. Voor het serieuze werk moet je uitwijken naar de buitenlandse bladen.
« Laatst bewerkt op: 8 december 2009, 18:44:55 door Lysvik »

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #18 Gepost op: 7 december 2009, 20:16:30 »
Zoom is ook niet mij blad, blader er wel eens doorheen op het station.

Zoals Roeland zij B&W (www.bandwmag.com) lijkt en heel mooi blad over echt fotografie in plaats van over de camera.
Ik vond zelf dat B&W te gelimiteerd uit zien omdat het allemaal zwart wit is daarom lees ik nu Zilvershotz (www.silvershotz.com) heel vaak.
Het is wel één van de duurdere bladen maar 96 pagina's dik met heel veel foto's, dus wel een ander soort blad dan zoom en dergelijk.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline cemi

• Super Pentaxian*Ltd
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
« Reactie #17 Gepost op: 7 december 2009, 20:06:48 »
Ik heb vanavond Zoom.nl opgezegd. Misschien wordt ik ooit weer wel lid als ze opnieuw een actie hebben met een gratis statief ;)
Ondertussen ga ik maar weer eens bij de bieb snuffelen. Naast de tijdschriften hebben ze daar tenslotte ook nog boeken over fotografie...
Cees

kdj4

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 7 december 2009, 19:44:12 »
ik ben niet z'n lezer, ik ben iemand die als mijn vriendin door de supermarkt scheurt dan lees ik even gauw een foto blad, bv zoom.
enkele keer koop ik wel eens een blad.
en wat Carel al zij op internet is genoeg te lezen.

gr kees.

Offline Jos Abee

• Super Pentaxian
« Reactie #15 Gepost op: 7 december 2009, 18:45:42 »

Mij gaat het meer om tips enzo om beter te gaan fotograferen. Zoals.. Heb al een heel tijdje geleden geleerd dat je mooiere foto's krijgt bij watervallen wanneer je een langere sluitertijd neemt.

niet helemaal waar, het geeft een bepaalde "look" die voor een keertje leuk is maar als je het constant doet vind ik het gewoon lelijk worden; in het echt zijn de watervallen ook niet zo.

Wat blijft er dan over ?
Reclame, soms heel veel reclame, heb ik geen behoefte aan om daarvoor te betalen.

heb je wel eens een amerikaans fotoblad gezien? verschrikkelijk; je moet zoeken naar de workshops/reviews overal en op elke bladzijde reclame.

gr Jos
K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

"Photography is not art goddamnet! It’s just a Xerox of what just happened"

asplx

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 7 december 2009, 18:36:58 »
Zoom heb ik één keer gekocht; zonde van het geld.
Op focus ben ik jaren lang geabonneerd geweest, maar het blad is niet meer wat het was.
Net als VVO heb ik nu een proefabo van 4 nummers voor 15 pleuri op Digifotopro en lees ik steevast CameraMagazine.

Kijk anders eens in de bilbiotheek, daar liggen al die bladen ter inzage.

Verder kijk ik veel op de beide NL Pentax-fora (Engels is niet mijn sterkste kant, Frans nog minder, maar als het móet kan ik het) en kijk ik zo nu en dan op Fotolook.nl

Maar om nou een blad aan te schaffen voor de studentenkorting.... terwijl je er niet veel aan vindt.

Doet me denken aan die huisgenoot, die 30 jaar geleden een espresso-apparaat kocht, omdat het in de aanbieding was. Had ie Æ’ 25,00 mee bespaard.... en Æ’ 130,00 voor uitgegeven. En nooit gebruikt.

Ik wens je sterkte en wijsheid in deze, maar houd je knip dicht en besteed je geld aan glaswerk op je camera.
Dat is een waardevollere investering.

Groeten,
Ruurd

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #13 Gepost op: 7 december 2009, 18:16:19 »
Drie abo's: Zoom, Chip en DFpro... plus soms nog wat los...

Als je iets wil leren zijn er twee opties:
(1) een goede cursus;
(2) veel posten op het forum en echt luisteren naar kritiekpunten

Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #12 Gepost op: 7 december 2009, 17:31:02 »
Ik struin ook het internet af! Er is meer te lezen dan je lief is! Vroeger ben ik ook wel abonnee geweest van Focus en op pc-gebied op Computer!Totaal (HCC). Internet is veel sneller met de nieuwste snufjes en ontwikkelingen!

Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Henry21

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 7 december 2009, 17:11:01 »
Bedankt voor de reacties!

Ik kan inderdaad studentenkorting krijgen op Zoom  ;) maar ik hoorde van 'n collega van mijn vader dat dat alleen algemene informatie bevat.
Niet diep op onderwerpen ingaan bedoel ik. Daarom werd mij aangeraden om iets meer geld bij te leggen en dan een ander tijdschrift aan te schaffen.. :-\
Zou daar Focus een beetje goed zijn?

Verder, ik vind ik het interessant om reviews enzo te lezen over nieuwe camera's. Maar wel in beperkte mate.
Mij gaat het meer om tips enzo om beter te gaan fotograferen. Zoals.. Heb al een heel tijdje geleden geleerd dat je mooiere foto's krijgt bij watervallen wanneer je een langere sluitertijd neemt.
Klink misschien een beetje stom op zo'n forum maar jullie begrijpen mijn punt.

Bedankt voor de site Roeland! Ik zal daar zeker eens rondkijken!

Groeten,

Offline wzylstra

• Pentaxian
  • **
  • Fotografie is kijken door een kader.
« Reactie #10 Gepost op: 7 december 2009, 16:21:53 »
Henry, je kunt je als je het blad interessant vind via Zoom.nl zo opgeven voor een abonnement. Vaak krijg je daar nog een leuke aanmelding surprise bij, zoals nu een Lowepro tassenset.
Om meer van anderen te leren, zou je ook in je omgeving kunnen zoeken naar enthousiastelingen in je omgeving, b.v. een fotoclub o.i.d. , maar ook via fotosites kun je mensen in je omgeving zoeken waarmee je door persoonlijk contact iets kan gaan organiseren.

Succes,
Willem
« Laatst bewerkt op: 7 december 2009, 16:25:19 door wzylstra »
Pentax K10D; Pentax ist* DS;DA18-55mm/3.5-5.6 ALII | Pentax 50mm/1.7 | Sigma 28-200mm/3.5-5.6 | Sigma APO 50-500mm/4.0-5.6

Offline roeland

• Super Pentaxian
« Reactie #9 Gepost op: 7 december 2009, 16:19:22 »
het hangt er een beetje van af of je geïnteresseerd bent in camera's en co of in fotografie. Het enige fotoblad dat ik nog regelmatig lees (op papier dan) is B&W (www.bandwmag.com). Op de site zijn de galleries altijd de moeite van het doorsnuffelen waard om iets van op te steken (of af te kijken). Verder is een blad als National Geographic altijd wel leuk. Camerabladen zijn niet interessant, soms kijk ik op Popular Photography (www.popphoto.com) naar wat apparatuurinfo, verder is internet momenteel en betere bron om bij te blijven met de techniek. Waarschijnlijk bekend bij de meeste bezoekers hier www.dpreview.com.
ciao
"12 significant photographs in any one year is a good crop"
Ansel Adams

Henry21

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 7 december 2009, 15:57:25 »
Maar toch nog een vraag:

Ik ben 16 (bijna 17) en zit nog op Middelbaar onderwijs.. Ben vanaf me jonge jaren al aan het fotograferen..
Ik wil gewoon beter gaan fotograferen.. Dus sta open voor verhalen van fotografen die erbij zetten HOE ze de foto maken..
Met name heb ik nog veel moeite met in 't donker fotograferen.. Maar ook macro, portretten e.d. vind ik interessant!

Wat bevelen jullie me dan aan?
Kijk,, ik heb ooit eens een paar Focus bladen gelezen.. veel over Zoom gehoord maar ik wil graag een abbonement.

alvast bedankt!

groeten,

Offline Albert

• Super Pentaxian
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
« Reactie #7 Gepost op: 7 december 2009, 15:45:46 »
Ik kan mij aansluiten bij veel bovenstaande punten.

Camera testen zijn voor mij vrijwel overbodig, focus mij alleen op Pentax  :) en ik ga er vanuit dat een nieuwe camera weer jaren mee gaat, sterker nog jaren mee moet, financieel gezien. ;)
Lenzen vrijwel gelijk dezelfde mening, aangezien ik graag een gebruikt lensje mag spotten op het internet staan daar toch geen testen over in de bladen. Reviews voor oudere lenzen kun je (gratis) vinden op het internet.
Software is meer dan voldoende over te vinden op het internet.

Wat blijft er dan over ?
Reclame, soms heel veel reclame, heb ik geen behoefte aan om daarvoor te betalen.
Foto's, ja dat kan een goede reden zijn. Maar als ik bij de kringloopwinkel de prachtige Pentax jaarboeken tegenkom voor 1-2 euro geniet ik volop.
Op dit forum zijn prachtige foto's te vinden, die dan nog eens op een fatsoenlijke, respectvolle en leerzame manier besproken worden.

Ik heb alle tijdschrift abonnementen (tuin, computer, foto, kamperen) al jaren geleden opgezegd, juist om eerder genoemde redenen, verder wordt veel jaarlijks weer herhaald. Ik loop elke 2 weken bij de tijdschriftenwinkel binnen en kijk wat er zo'n beetje instaat, als het mij echt bevalt koop ik een losse uitgave. Maar als ik de laatste jaren bekijk zullen dat er hooguit 2 stuks per jaar geweest zijn, en dan heb ik het over al mijn hobby's en of interesses.

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline y-cam

• Super Pentaxian*Ltd
  • Niet geschoten is altijd mis !
« Reactie #6 Gepost op: 7 december 2009, 12:43:04 »
Ik vind eigenlijk géén van de Nederlandse bladen nog respectabel. Ze publiceren allemaal tests, gepresenteerd als eigen werk, maar die worden aangekocht en gebruikt door heel Europa via een z.g.  "syndicatie-overeenkomst". De stukjes staan vol met spelvauten, komen ieder jaar terug op dezelfde reeds herkauwde onderwerpen en zijn eigenlijk alleen nog maar nuttig als commerciele uiting voor de camerafabrikant die het meest betaalt. Redactionele onafhankelijkheid is bij de camera- (en computer-) bladen al jaren geleden de deur uitgegaan.

Heb laatst nog eens een NL blad gekocht met een lenstest waarin de Sigma 70-200 F2.8 (ca. €700) tegenover de Pentax 50-200mm (€99 bij Cameraland) als enige vertegenwoordigers van lenzen met Pentax bayonet tegen elkaar werden gezet. Dat is gewoon bespottelijk en ook nog eens volstrekt nutteloos. De Sigma was overigens de "best keus van de redactie", no surprise.

Zo waren er de laatste maanden nog wel meer uitglijders met volstrekt belachelijke vergelijkingen tussen camera's die niet eens in dezelfde gebruiksklasse zitten, lenzen die in niets elkaars concurrenten zijn enz.

Wel elke keer met een test komen van de nieuwste Leica, Canon 1Ds Mark3 of Nikon D3X en concluderen dat ze goed zijn.

Nee, de fut is er uit. Ben het met VVO eens dat PP wel wat meer waar voor je geld geeft, zij het dan in het Engels. Digital SLR User is ook aardig maar met alle bladen is het zo dat je na 1, 2 jaargangen wel zo'n beetje alle onderwerpen voorbij hebt zien komen.

Hier kan ik het alleen maar volmondig mee eens zijn. ... en ook met Johan: "internet is the way to go".

Toch wil ik voor één blad een uitzondering maken: Chasseur d'Images. Neutrale tests en reviews (met slechts een milde nikon-bias ...) en praktische info die merkelijk verder gaat dan de beginnersinfo. CI is een Frans blad, met overigens ook een zeer interessant forum (met een vij actief Pentax-subforum).

newmikey

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 7 december 2009, 12:18:20 »
Ik vind eigenlijk géén van de Nederlandse bladen nog respectabel. Ze publiceren allemaal tests, gepresenteerd als eigen werk, maar die worden aangekocht en gebruikt door heel Europa via een z.g.  "syndicatie-overeenkomst". De stukjes staan vol met spelvauten, komen ieder jaar terug op dezelfde reeds herkauwde onderwerpen en zijn eigenlijk alleen nog maar nuttig als commerciele uiting voor de camerafabrikant die het meest betaalt. Redactionele onafhankelijkheid is bij de camera- (en computer-) bladen al jaren geleden de deur uitgegaan.

Heb laatst nog eens een NL blad gekocht met een lenstest waarin de Sigma 70-200 F2.8 (ca. €700) tegenover de Pentax 50-200mm (€99 bij Cameraland) als enige vertegenwoordigers van lenzen met Pentax bayonet tegen elkaar werden gezet. Dat is gewoon bespottelijk en ook nog eens volstrekt nutteloos. De Sigma was overigens de "best keus van de redactie", no surprise.

Zo waren er de laatste maanden nog wel meer uitglijders met volstrekt belachelijke vergelijkingen tussen camera's die niet eens in dezelfde gebruiksklasse zitten, lenzen die in niets elkaars concurrenten zijn enz.

Wel elke keer met een test komen van de nieuwste Leica, Canon 1Ds Mark3 of Nikon D3X en concluderen dat ze goed zijn.

Nee, de fut is er uit. Ben het met VVO eens dat PP wel wat meer waar voor je geld geeft, zij het dan in het Engels. Digital SLR User is ook aardig maar met alle bladen is het zo dat je na 1, 2 jaargangen wel zo'n beetje alle onderwerpen voorbij hebt zien komen.

Offline wzylstra

• Pentaxian
  • **
  • Fotografie is kijken door een kader.
« Reactie #4 Gepost op: 7 december 2009, 12:08:53 »
Buiten een abonnement op zoom koop ik regelmatig het blad PF. Vroeger ben ik ooit een periode geabonneerd geweest op Focus, maar die zie ik niet zoveel meer bij de boekshops om te kunnen beoordelen wat die inhoudelijk nog te bieden heeft.
Pentax K10D; Pentax ist* DS;DA18-55mm/3.5-5.6 ALII | Pentax 50mm/1.7 | Sigma 28-200mm/3.5-5.6 | Sigma APO 50-500mm/4.0-5.6

Offline vvo

• Super Pentaxian*Ltd
  • voormalig K10D eigenaar
« Reactie #3 Gepost op: 7 december 2009, 11:09:11 »
Ik heb me een zoom abonnement laten aansmeren. Die ga ik tezijnertijd opzeggen.
Daarnaast heb ik 4 nummers op Digifotopro genomen (slechts 15 euro). Vind ik al ietsje beter. Maar ook dat ga ik stop zetten.

Er gaat niets boven internet tegenwoordig. Sorry voor de tijdschrift uitgevers.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter