Jij schiet dan ook als een repeteergeweer, dat zal wel meespelen.
Nou ja ik vergelijk het met mijn oude K-7 en daar had ik toch wel vaak als resultaat: Stabilisation not readyDie K-5 heb ik al :Den komt er nog aan (hoop ik ooit)
Soms lijkt het net alsof alles voor de K-5 bestaat uit supertrage camera's. De SR van een K-x bijvoorbeeld is ook vrij snel, het handje staat er eigenlijk altijd als het nodig is.
Nou als je een cameramodel hebt van voor K-5 dan zou ik met zo'n lens onmiddelijk overstappen op de OS in de lens. De SR in de K-5 is flink verbeterd, want is veel sneller paraat om zijn werk te doen.
ik hoop wel dat ze de niet os modellen ook houden. ze stoppen nu overal os in en knikkeren de prijs een paar honderd euro omhoog. het wordt er niet beter op v.w.b. de prijzen. het wordt voordeliger om de eigen merk te kopen.gr Jos
It's fairly clear from the results that in-camera shake reduction is no worse than in-lens stabilization here. Perhaps at longer focal lengths in-lens stabilization might have an advantage, but not here. Since the Pentax SR system knows what focal lengths it's dealing with, its intensity is automatically adjusted to fit the lens. Thus we can conclude that the entire OS system is dead weight, and because it requires you to disable in-camera SR and manually operate the switch on the lens, you might even end up forgetting to re-enable SR when swapping lenses (side note: your camera's USER mode might come in handy for use with OS lenses, should you opt to use the in-lens stabilization
Ik verwacht 2499 in Urk.
Zo'n 12-24 zou Pentax ook moet kunnen uitbrengen in WR-uitvoering. Dan zou ik wel de voorkeur aan de Pentax geven. Maar gelet op de Sigmaprijs zal het wel een prijzig objectief worden.
Is een goeie Jan :rofl2: :rofl2:speel ook al 25 jaar mee,maar steeds noppes
Als de Staatsloterij voor mij nu ook eens goed uitpakte... :cooll:Jan.