Ik ga mijn antwoord toch wat nader toelichten... Ik heb in de loop der tijd behoorlijk wat lenzen gekocht, maar zie dat als ik op stap ga, steeds dezelfde meeneem...
Mijn favoriete lens is de SIGMA 70-200mm F2.8 HSM. Prima kwaliteit en mooi bereik voor veel gelegenheden... In die zin heeft hij bij mij de DA* 50-135 F2.8 vervangen. Mijn DA* 16-50mm F2.8 sluit mooi aan op de 50-135, maar aansluitend op de 70-200 zou ik liever een 28-70mm hebben. In deze range ga ik voor een vast diafragma van F2.8 (werkt lekkerder op manual)...
Aan de onderkant telt elke mm veel zwaarder dan aan de tele kant. Het verschil tussen 16mm en 18mm is behoorlijk zichtbaar. Maar als je toch die kant opgaat zou ik meteen voor ultra wide kiezen en een 10/12 - 20/22 zoom nemen. Jouw fish eye kan je trouwens met software een 'standaard UW' van maken (heb dat zelf nog nooit geprobeerd, alleen gelezen).
Om een lang verhaal kort te maken: probeer een ideale lens serie te bedenken en ga daarvoor. Aanvullen met specials als een macro kan natuurlijk altijd

Mijn ervaringen met SIGMA zijn erg goed. Als prijs een issue is, zeker het overwegen waard!