Er was gisteren in de wijk een volleybal toernooitje in de sporthal. Goede gelegenheid om de 50-135 uit te proberen en te kijken hoe de K10 het zou doen met sporten. En interssant om te zien of mijn sport timing nog een beetje goed is na al die jaren
Ik kon helaas niet door de hal wandelen om andere posities te kunnen kiezen. Alles vanaf dezelfde plek, op een bank op zo'n 4-5 meter achter een van de velden.
Dat volleybal is een stuk sneller dan toen ik het 30 jaar geleden deed. Of komt dat door de leeftijd Â

Alvast wat voorinfo. Alle foto's gemaakt met de 50-135, F2,8, ISO 1600 !! AF & SR aan en WBT op kunstlicht.
Die WBT instelling is toch heel gemakkelijk, geen gele zweem zoals vroeger op film.
ISO 1600 nodig om sluitertijden van1/125 tot 1/250 te krijgen, maar ruis wordt duidelijk zichtbaar.
De AF kan zo'n snelle sport niet bijhouden, volgende keer manual en pre-focus proberen.
Alles is RAW (PEF) en Adobe DNG converter en met PSE5 verwerkt. Alleen wat omgeving weg gesneden.
Meer dan de helft van mijn plaatjes konden zo de "prullebak" in

. Gelukkig zijn die SD kaartjes veel vaker te gebruiken als zo'n filmrolletje Â

Foto - 1 Ruis op ISO 1600 duidelijk te zien, maar mijn timing is niet slecht.

Foto - 2 Als de AF nou op de spelers had scherpgesteld ipv het basketbal bord Â

En ik had hem iets lager moeten nemen.

Foto - 3 Met WBT op kunstlicht zien de kleuren er normaal uit, geen gele/groene zweem.

Foto - 4 AF heeft weer verkeerde speler gekozen. Voorste ipv de stopper.

Commentaar en/of vragen zijn welkom
Andre