Auteur Topic: K3 aangeschaft!  (gelezen 3770 keer)

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: K3 aangeschaft!
« Reactie #27 Gepost op: 19 december 2014, 20:25:23 »
Als bezitter van de K-5IIs en de K-3kan ik toch wel stellen dat de AF van de K-3 t.o.v. de K-5IIs een hele stap vooruit is. Qua snelheid dan.
De AF heeft bij beide gevoeligheid tot bij -3EV, maar is ook daat bij de K-3 een hele stap vooruit.

Ben het met Mike eens, dat bij hogere ISO-waardes er sneller ruis op de loer licht, maar die is eenvoudig te verwijderen, zelfs met Lightroom. Daar heb je op zich dus geen Dfine of Dnoise voor nodig.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #27 Gepost op: 19 december 2014, 20:25:23 »

Offline 1up

• Full Member
  • *
    • Flickr
« Reactie #26 Gepost op: 19 december 2014, 18:47:52 »
Om het af te ronden, ik ben vandaag terug gegaan en het is op een voor mij goede  manier afgehandeld. Volgende keer zal ik wat beter opletten. Maar nu ga ik eerst eens genieten van deze kamera  :) Als het weer nu ook nog even mee werkt...

:toppie:

Hij is toch gewoon WR dus zie het probleem van het weer niet echt. :evil:

Maar even terug komend op het USB kabeltje. Je kan er gewoon een micro USB kabel(bijna alle smartphones) in stoppen. Wil je beide poorten gebruiken om het zo maar te zeggen dan zal je een USB 3.0 kabeltje moeten halen, maar dan is vraag 2 heeft het zin. Dus heeft jouw PC wel een USB 3.0 poort(blauwe)?
Pentax K3
Pentax DA 18-135mm

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #25 Gepost op: 19 december 2014, 18:33:12 »
Om het af te ronden, ik ben vandaag terug gegaan en het is op een voor mij goede  manier afgehandeld. Volgende keer zal ik wat beter opletten. Maar nu ga ik eerst eens genieten van deze kamera  :) Als het weer nu ook nog even mee werkt...

:toppie:

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Gonzo

• Full Member
  • *
« Reactie #24 Gepost op: 19 december 2014, 18:24:41 »

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #23 Gepost op: 19 december 2014, 17:21:18 »
De K3 is echt wel merkbaar beter dan de K5, vooral AF maar zeker ook scherpte (zonder AA filter is echt scherper) De stap van K5IIs > K3 is marginaal.

Maar nu verder graag weer ontopic mensen, en anders een eigen topic openen!

De K3 hoort echt met originele Pentax accu geleverd te worden, compleet in de originele doos.

Vr.groet, Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline Pen10D

• Full Member
  • *
« Reactie #22 Gepost op: 19 december 2014, 16:51:30 »
dat is ook weer waar, en natuurlijk heeft de FF ook weer het nadeel dat er nieuwe lenzen nodig zijn.
De APS heeft het voordeel van de factor 1,5, kortom men hoeft geen enorme 400 mm lens mee te zeulen, maar een 300 mm is ook goed, dat die een 450 mm.
Tja het blijft inderdaad dubben. Ik denk dat ik voorlopig nog gewoon met mijn K5II verder ga.

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #21 Gepost op: 19 december 2014, 16:44:25 »
Ik hoop eigenlijk nog steeds op een FF Pentax die betaalbaar is, althans betaalbaarder dan de concurrenten.

Wat zou voor jou het voordeel van een FF zijn ....

Ik zit echt op de wip .. 
Wat mij naar een FF gaat toe trekken is als die camera een hogere syncspeed heeft met flash ( 1/200+) en off camera flas controll zoals de Nikon bijvoorbeeld ...
Dat zijn echt punten waar ik tegenwoordig tegen aanloop ..
Dus niet het FullFrame gegeven .. maar de gebruikers voordelen die in de "andere" merken wel aanwezig zijn ....

Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Pen10D

• Full Member
  • *
« Reactie #20 Gepost op: 19 december 2014, 16:39:10 »
Ik denk dat ik het met Bob eens ben, ook ik weet wel wat de letterlijke verschillen zijn, maar die maken een camera niet per definitie beter. Wat betreft video lees je alleen maar minder goede punten voor de K3.
Over overziende denk ik dat het verschil tussen de K5II en de K3 m.n. merkbaar is een snellere AF.
Tot nu toe ben ik dus nog niet overtuigd. Ik hoop eigenlijk nog steeds op een FF Pentax die betaalbaar is, althans betaalbaarder dan de concurrenten.

newmikey2

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 19 december 2014, 16:32:40 »
Er zijn toch echt wel significante verschillen. Om er een paar te noemen:

-  K5 II = 16Mp en de K3 is 24 Mp
Niet significant, zeker niet bij hogere ISO waarden waar de K5 II en IIs beter presteren. Het verschil tussen 16Mp en 24Mp lijkt veel maar is in de praktijk maar een strookje van 400-500 pixels. Het nadeel is de veel grotere bestanden en langere pixelbewerkingen in de editor.

-  2x SD met Flu card ondersteuning K3
Heb hier nooit de pointe van gezien en volstrekt nutteloos en overbodig IMHO

- 11af punten K5, 25 Afpunten K3
Inderdaad een significant punt voor de sportfotografen. Voor landschaps- of portretfotografie van nul en generlei belang

- Video MPEG K5, H.264 (wereld van verschil)
Voor wie video schiet met een fotocamera kan dit misschien significant zijn, ik gebruik de video functie op géén van mijn cameras

- 86kp exposure voor K3
Wat bedoel je hier exact mee?

Offline Bob

• Super Pentaxian
  • Beauty is in the eye of the beholder!
« Reactie #18 Gepost op: 19 december 2014, 15:52:26 »
Er zijn toch echt wel significante verschillen. Om er een paar te noemen:
-  K5 II = 16Mp en de K3 is 24 Mp
-  2x SD met Flu card ondersteuning K3
- 11af punten K5, 25 Afpunten K3
- Video MPEG K5, H.264 (wereld van verschil)
- 86kp exposure voor K3

En zo zijn er nog wel meer veranderingen. Het is maar waar je naar opzoek bent. Maar al met al volgens mij toch echt wel een significant verschil.

my2cts Bob
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.

Offline Pen10D

• Full Member
  • *
« Reactie #17 Gepost op: 19 december 2014, 15:31:37 »
ook bedankt voor deze reacties. bevestigen dus wat ik gelezen had, tussen K5II en K3 is het verschil niet zo groot.
Ik denk dat ik nog even wacht met een aanschaffen.

Offline ventaxian

• Pentaxian
  • **
  • Zie je wel!
« Reactie #16 Gepost op: 19 december 2014, 15:13:22 »
Er zat geen Pentax batterij in de doos, ik kreeg er een van Jupio. Bij de K30 was dat ook al zo. Waarschijnlijk hebben ze de Pentax batterijen los verkocht... Nooit problemen met de Jupio gehad trouwens, maar het is wel raar.

Mijn nieuwe had ook 1.0 en ik heb er zelf 1.11 opgezet. Wel met de originele accu. De AF is een stap vooruit i.v.m. de K-5.  Groeten, Ron
Pentax K-1, K-3, K-01, 10 t/m 500 mm en een Q10

newmikey2

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 19 december 2014, 15:11:46 »
Redelijkerwijs denk ik dat gebruikers van de K20D en K-7 een fors verschil zullen zien. Van een K-5 zul je vooral de verbeterde AF gevoeligheid en snelheid merken maar komende vanaf een K-5 II of IIs zal er weinig verschil zijn.

Offline Pen10D

• Full Member
  • *
« Reactie #14 Gepost op: 19 december 2014, 14:51:29 »
alvast bedankt voor deze reactie, ik wacht gewoon nog even, ik denk dat er meer leden zijn die er al een K3 hebben. Ik heb nl ook al een gelezen dat het verschil niet abnormaal groot is t.o.v. de K5II

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
« Reactie #13 Gepost op: 19 december 2014, 14:31:19 »
Dan heb ik nog een vraag, voordat ik eventueel een K3 aanschaf. Ik heb nu de K7 en K2II.
Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe?
Is de AF echt snel?
En de scherpte zonder AA filter, danwel met AA filter aan in de minimale stand? enz.

alvast bedankt
De autofocus is idd duidelijk sneller, vwb het AA filter kan ik nog niet echt ontdekken dat het iets oplevert (maar ligt mss gewoon aan mezelf) ik heb paar foto`s gemaakt van 1 onderwerp en de verschillende standen uitgeprobeerd maar kan nog geen wezenlijke verschillen ontdekken. Wellicht moet ik dat nog eens verder uitdiepen, maar hier zijn vast mensen op het forum die er iets zinnigs over kunnen zeggen. Vwb verschil autofocus K5II - K3 weet ik niet maar K5- K3 is behoorlijk verschil.

Offline Pen10D

• Full Member
  • *
« Reactie #12 Gepost op: 19 december 2014, 13:23:24 »
Dan heb ik nog een vraag, voordat ik eventueel een K3 aanschaf. Ik heb nu de K7 en K5II.
Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe?
Is de AF echt snel?
En de scherpte zonder AA filter, danwel met AA filter aan in de minimale stand? enz.

alvast bedankt
« Laatst bewerkt op: 19 december 2014, 14:51:41 door Pen10D »

Offline Kees SC

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
« Reactie #11 Gepost op: 19 december 2014, 11:48:54 »
Bij een dergelijk dure camera mag je op zijn minst alle originele accessoires verwachten.  En zij kunnen de firmware er toch gewoon even opzetten?  Slechte service in mijn ogen.

Offline Gonzo

• Full Member
  • *
« Reactie #10 Gepost op: 19 december 2014, 11:41:20 »
Tja, ik had ook nog speciaal gevraagd of er firmware 1.11 op zat. Dat was zo, maar bij nu blijkt het gewoon 1.0 te zijn. Ik ga toch maar eens even terug.

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #9 Gepost op: 19 december 2014, 10:40:54 »
Ik zou daar geen genoegen meenemen hoor ...  er hoort er gewoon 1 bij te zitten. Daar betaal je ook gewoon voor.

Waar heb je de camera gekocht ?

+1

Dit kan en mag niet voorkomen bij een nieuwe camera! Of het moet een retourexemplaar zijn en dat aan jou duidelijk van te voren zijn verteld en in de prijs meegenomen...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
« Reactie #8 Gepost op: 19 december 2014, 10:23:45 »
Ik zou daar geen genoegen meenemen hoor ...  er hoort er gewoon 1 bij te zitten. Daar betaal je ook gewoon voor.

Ik heb tot nu toe ook gewoon altijd originele Pentax batterijen er bij gehad. Zo ook bij mijn pas aangeschafte K3 prestige, daar zaten zelfs 2 originele bij.

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #7 Gepost op: 19 december 2014, 07:04:59 »

Offline Gonzo

• Full Member
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 19 december 2014, 06:54:10 »
Er zat geen Pentax batterij in de doos, ik kreeg er een van Jupio. Bij de K30 was dat ook al zo. Waarschijnlijk hebben ze de Pentax batterijen los verkocht... Nooit problemen met de Jupio gehad trouwens, maar het is wel raar.

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
« Reactie #5 Gepost op: 18 december 2014, 21:25:20 »
Dit hoort in je doos te zitten, althans volgens Ricoh......

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #4 Gepost op: 18 december 2014, 21:13:27 »
Batterij zat er toch wel bij ?

Bij mij wel ....

Offline Gonzo

• Full Member
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 18 december 2014, 20:56:43 »
Aha, op de Pentax Ricoh site vind ik geen kabel voor de K3. Vreemd trouwens dat die kabel er niet bij geleverd wordt, er zat ook al geen originele Pentax batterij in de doos. Dat was bij de K30 ook al het geval  :(