Erg fijn dat bij terugkomst van een dagje fietsen er al zo veel reacties zijn :dankk2: :toppie:
Blijkbaar leeft dit onderwerp wel, bij mij in ieder geval al langere tijd. Ik blijf het jammer vinden dat er twee fora zijn, in plaats van de handen ineen te slaan, maar die discussie moeten we beter maar laten.
Mijn idee is om Pentax, als toch één van de SLR merken van vroeger, eens wat meer "body" te geven, zowel voor Pentax gebruikers, mogelijke Pentax gebruikers, maar ook als "reclame voor het merk".
Hoe dat op te zetten is even de vraag, daar ben ik zelf ook nog niet aan uit. Wellicht is het een idee om dit via dit topic wat verder uit te werken qua ideeën en vervolgens een soort van "werkgroepje" op te zetten, die wellicht eens in contact treden met Pentax/Ricoh? Als topic-starter wil ik me wel kandidaat stellen als lid van dat werkgroepje.
Naar mijn idee zouden we niet in het vaarwater van beide fora (Pentax Forum en Pentaxian) moeten gaan roeien. Wellicht wel een website, maar geen forum daarin. Dat zou het derde Pentax forum in Nederland betekenen en dat schiet voor mijn gevoel niet op. Mee eens?
Voor mijn gevoel zou het meer een soort van "Nederlandse PPG" moeten zijn, met foto's van Nederlandse hotspots, informatie over Pentax / door Pentax. Eventueel met linkjes naar beide fora.
De foto's zouden dan met name over Nederland moeten gaan, zoals de Nikon Spots, dus van plaatsen in Nederland. dat trekt naar mijn idee toeristen aan en dus potentiële kopers van Pentax apparatuur.
Daar zit naar mijn idee voor Pentax dan ook het belang. Toeristen komen op die website en zien dus foto's van Nederland, gemaakt door Pentax fotografen.
De huidige Flickr groep kent helaas geen "sets" waar foto's in gerubriceerd kunnen worden, dus lijkt me geen basis voor dit idee. Wel is het leuk dat leden van beide fora daar lid van zijn.
OK, tot zover even. Ik hoor wel wat jullie hier van vinden en of het een idee is om deze "overwegingen/gedachtenspinsels" ook eens op het andere forum aan de orde te stellen?