Zó, hier moet ik eens even voor gaan zitten. Wat een ideeën allemaal!
Vooropgesteld: ik vind dit enthousiasme geweldig! Zelf loop ik ook al eens te bedenken hoe we de band met Pentax kunnen aanhalen (zéker nu) en heb ook wel het e.e.a. bedacht.
Maar van het een komt het ander en zo ontstaat een poel van ideeën. Mooi!
Allereerst is het de vraag: hang je iets aan dit forum of juist niet (NL of NL-talig (denk aan onze zuiderburen en emigranten!), 1 forum of beiden,). Feit is wel dat op het forum de meest "fanatieke" gebruikers zitten. Veel Pentax gebruikers hebben wel een band met het merk, maar natuurlijk lang niet allen. Wat wil je bereiken?
Een Flickr-account is er dus blijkbaar al, maar dat was bij velen niet bekend. En okay, geen dump, maar wie bepaalt dat? PPG is hier om al discutabel voor velen. Het Flickr-account zoals het er nu is: voldoet dat aan de wensen? Maar zoals Berend al zei: het is daar één van de velen. Maar misschien is een bepaalde samenwerking met Wesly wel een optie...
Het mooiste vind ik een PENTAXclub. In het verleden was die er (Peter IJsseldijk) en daar werkte Pentax aan mee (Breda). Er waren bijeenkomsten, workshops, magazine. Helaas is die club gestopt (en later was daar nog de AOCN waar ook Gerjan van Oosten bij betrokken was).
Maar dat waren andere tijden, andere (on-)mogelijkheden.
Ik juich elk idee toe, waarbij bij mij vooropstaat de band met PENTAX aan te halen. Als zij daar op zitten te wachten tenminste.
Ben benieuwd hoe de anderen er over denken!