Auteur Topic: Idee om Pentax / Pentax Forum op de kaart te zetten  (gelezen 3973 keer)

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
Re: Idee om Pentax / Pentax Forum op de kaart te zetten
« Reactie #25 Gepost op: 3 augustus 2013, 11:52:37 »
... je zou er voor kunnen kiezen om een website met alleen een gallerij online te zetten (de zogenoemde Pentax club) de meeste info vind je immers op het forum. ...
Het zou mooi wezen als bijv Pentax dit op zich zou willen nemen, echter gezien de huidige situatie..........

Je zou voor pentaxbezitters een fotoforum kunnen opzetten met uiteraard de restrictie dat alleen pentax-platen er op komen te staan.
Een algemeen voorbeeld is te vinden op bijv. www.dfoto.nl    Je moet alleen de selectie voor het plaatsen heel streng maken!
Een belangrijk ander argument is dat je er wel veel tijd in moet willen steken... 

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #25 Gepost op: 3 augustus 2013, 11:52:37 »

Offline Kees SC

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
« Reactie #24 Gepost op: 3 augustus 2013, 11:34:49 »

Voordat eea in touw word getrokken is het misschien handig om na te gaan waarom de Pentaxclub ooit opgehouden is. Zodat er eventueel niet in dezelfde valkuilen gestapt word.

Persoonlijke omstandigheden/ziekte. Die valkuil heb je niet in de hand. Maar goed dat je de waarschuwing gaf!

Offline Alien

• Pentaxian
  • **
  • Geslacht: Vrouw
  • Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg!
« Reactie #23 Gepost op: 3 augustus 2013, 11:18:18 »
Leuk idee, maar er gaat heel veel werk in zitten denk ik.

We hebben immers al 2 NL-talige Pentax forums, je zou er voor kunnen kiezen om een website met alleen een gallerij online te zetten (de zogenoemde Pentax club) de meeste info vind je immers op het fourm. Zoals eerder al is gezegd, de meest fanatieke Pentax gebruikers zitten reeds al op een van de forums. Daarnaast zal een extra uitting (website, forum etc etc) ook extra tijd kosten (moderators, tijd etc).
Het zou mooi wezen als bijv Pentax dit op zich zou willen nemen, echter gezien de huidige situatie..........

Er is ook al een NL-Flickr-groep: http://www.flickr.com/groups/pentaxforumnl/pool/with/9423107082/#photo_9423107082!
Die Flickr groep was mij niet bekend, even aangemeld! Ik bleek al lid te zijn, oeps!

Voordat eea in touw word getrokken is het misschien handig om na te gaan waarom de Pentaxclub ooit opgehouden is. Zodat er eventueel niet in dezelfde valkuilen gestapt word.

« Laatst bewerkt op: 4 augustus 2013, 13:51:05 door Alien »
K3 & K5| SMC DA 50mm | Pentax SMC DA 16-50 mm | Sigma 70mm | Sigma 70-200mm
Analoog Pentax ME + SMC 28mm en 50mm

https://www.flickriver.com/photos/70778009@N02/

Offline Kees SC

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
    • KeesSC on Flickr!
« Reactie #22 Gepost op: 3 augustus 2013, 10:18:34 »
Je zou het concept van nikon-club.nl kunnen proberen (pentax-club.nl :afro: ).
Die organiseren nogal eens wat foto -en techno uitjes, delen fotolocaties, hebben een eigen gedrukte magazine, een shop en natuurlijk een forum.
Je kunt dit zelf oprichten of samen met één van de pentaxfora  ;)

Ziet er wel heel netjes uit hoor! Maar ook héél veel werk denk ik.

RonHendriks

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 3 augustus 2013, 09:51:14 »
hummm,
"onafhankelijk" ..  geen connectie met Nikon?

Dat klopt, ik wel eens gesproken met mensen van die club. Zit ook nog veel oud spul bij dat met rolletjes aan de gang gaat.

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #20 Gepost op: 3 augustus 2013, 09:41:32 »
hummm,
Citaat
Nikon Club Nederland
We bestaan meer dan 25 jaar en zijn de grootste onafhankelijke camera merkenclub van Europa. We organiseren activiteiten, hebben een levendig online discussieforum en publiceren vier keer per jaar het full-color NCN Magazine.

"onafhankelijk" ..  geen connectie met Nikon?

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #19 Gepost op: 3 augustus 2013, 09:33:53 »
Er is ook al een NL-Flickr-groep: http://www.flickr.com/groups/pentaxforumnl/pool/with/9423107082/#photo_9423107082

Staan ook al veel van mijn plaatjes in ...

Maar ik denk / dacht ..  dat we meer richting die Nikon Spot opzet wilden gaan  en daar bij gaf ik de opmerking dat het geen *emty your sd card here*  plekje moet worden als het enige back-up vanuit Pentax hoopt te krijgen. Daar zal dus echt iemand bovenop moeten gaan zitten om dat te modden....

Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Kees SC

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
    • KeesSC on Flickr!
« Reactie #18 Gepost op: 3 augustus 2013, 09:11:08 »
Zó, hier moet ik eens even voor gaan zitten. Wat een ideeën allemaal!

Vooropgesteld: ik vind dit enthousiasme geweldig! Zelf loop ik ook al eens te bedenken hoe we de band met Pentax kunnen aanhalen (zéker nu) en heb ook wel het e.e.a. bedacht.

Maar van het een komt het ander en zo ontstaat een poel van ideeën. Mooi!

Allereerst is het de vraag: hang je iets aan dit forum of juist niet (NL of NL-talig (denk aan onze zuiderburen en emigranten!), 1 forum of beiden,). Feit is wel dat op het forum de meest "fanatieke" gebruikers zitten. Veel Pentax gebruikers hebben wel een band met het merk, maar natuurlijk lang niet allen. Wat wil je bereiken?

Een Flickr-account is er dus blijkbaar al, maar dat was bij velen niet bekend. En okay, geen dump, maar wie bepaalt dat? PPG is hier om al discutabel voor velen. Het Flickr-account zoals het er nu is: voldoet dat aan de wensen? Maar zoals Berend al zei: het is daar één van de velen. Maar misschien is een bepaalde samenwerking met Wesly wel een optie...

Het mooiste vind ik een PENTAXclub. In het verleden was die er (Peter IJsseldijk) en daar werkte Pentax aan mee (Breda). Er waren bijeenkomsten, workshops, magazine. Helaas is die club gestopt (en later was daar nog de AOCN waar ook Gerjan van Oosten bij betrokken was).

Maar dat waren andere tijden, andere (on-)mogelijkheden.

Ik juich elk idee toe, waarbij bij mij vooropstaat de band met  PENTAX aan te halen. Als zij daar op zitten te wachten tenminste.

Ben benieuwd hoe de anderen er over denken!
« Laatst bewerkt op: 3 augustus 2013, 10:13:19 door Kees SC »

Offline Snipes

• Super Pentaxian
  • IJsselstein(UT)
« Reactie #17 Gepost op: 3 augustus 2013, 06:37:36 »
Er is ook al een NL-Flickr-groep: http://www.flickr.com/groups/pentaxforumnl/pool/with/9423107082/#photo_9423107082

Als jullie daarin dingen anders zien, dan hoor ik het graag!
Greetz Wesly

K-3 | K5 | 18-55WR | Sigma 10-20 EX DC | Sigma 17-70 f2.8-4 DC | Sigma 150-500 OS HSM
www.flickr.com/weslyvanbatenburg

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
« Reactie #16 Gepost op: 3 augustus 2013, 01:10:14 »
Het opzetten van een club is best een dingetje.......en er was vroeger een pentaxclub....... :)

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #15 Gepost op: 3 augustus 2013, 00:42:25 »
Op flickr ben je de x miljoenste groep, dat zal denk ik weinig publiciteit opleveren.
Die organiseren nogal eens wat foto -en techno uitjes, delen fotolocaties, hebben een eigen gedrukte magazine, een shop en natuurlijk een forum.

Daar heb je een punt Berend. Hoe dat op te zetten?

RonHendriks

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 3 augustus 2013, 00:29:04 »
Om enige kwaliteit te waarborgen zou ik er dan bv aan vast hangen dat de foto ook op PPG staat. Dat is misschien niet zaligmakend, maar dan is her ergste kaf toch van het koren gescheiden. Je wilt toch enigszins serieus genomen worden als je met zoiets komt.
Maar het is zeker een leuk idee om zoiets te starten.

Daar heb ik er laatst weer 4 bijgezet, dus kan ik ook wat plaatsen ;)

bbwijdieks

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 3 augustus 2013, 00:24:50 »
Op flickr ben je de x miljoenste groep, dat zal denk ik weinig publiciteit opleveren.

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
« Reactie #12 Gepost op: 3 augustus 2013, 00:10:04 »
Om enige kwaliteit te waarborgen zou ik er dan bv aan vast hangen dat de foto ook op PPG staat. Dat is misschien niet zaligmakend, maar dan is her ergste kaf toch van het koren gescheiden. Je wilt toch enigszins serieus genomen worden als je met zoiets komt.
Maar het is zeker een leuk idee om zoiets te starten.

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
    • EviZ.nl
« Reactie #11 Gepost op: 2 augustus 2013, 23:19:48 »
Dat is ook zo....al zal er altijd een natuurlijk persoon moeten zijn die de groep start (onder welke accountnaam dan ook......)

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #10 Gepost op: 2 augustus 2013, 23:14:44 »
iedereen kan zo'n groep starten.......  8) :angel:

Dat weet ik, maar zou "sjieker zijn" als je dat op naam van het Pentax forum zou gaan dan op naam van een onbekende Pentax fotograaf.
Zeker als je als "Pentax community" ooit richting Pentax dit als idee wil gaan opperen.

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
    • EviZ.nl
« Reactie #9 Gepost op: 2 augustus 2013, 23:12:26 »
iedereen kan zo'n groep starten.......  8) :angel:

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #8 Gepost op: 2 augustus 2013, 23:07:57 »
Het is (of in elk geval was) mogelijk om groepen op te zetten waar je alleen op uitnodiging lid van kon worden.....en om foto's die worden geplaatst in de groep eerst goed te laten keuren door een moderator en ook het is (was)ook mogelijk om foto's in de groep alleen zichtbaar te maken voor leden (al is dat laatste mss niet de bedoeling  :angel: :D )

Kan "Het Pentax forum" een account aanmaken op Flickr en zo een groep starten wellicht?
Heren moderators? Idee?
Wellicht dat iemand anders hier dan die groep kan "beheren"?

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
    • EviZ.nl
« Reactie #7 Gepost op: 2 augustus 2013, 23:04:48 »
Hoe zo een Flickr groep op te zetten?
Is dat mogelijk vanuit het Pentax Forum?
Het is (of in elk geval was) mogelijk om groepen op te zetten waar je alleen op uitnodiging lid van kon worden.....en om foto's die worden geplaatst in de groep eerst goed te laten keuren door een moderator en ook het is (was)ook mogelijk om foto's in de groep alleen zichtbaar te maken voor leden (al is dat laatste mss niet de bedoeling  :angel: :D )

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #6 Gepost op: 2 augustus 2013, 23:04:44 »
Dat was toch de PPG of is dat weer een te exclusief hoekje op internet geworden (waar niemand komt)?

Tja, dat wordt denk ik niet "gezien"door de gemiddelde internetter ben ik bang.......

Ik zat meer te denken aan iets als "Nikon spots" maar dan voor Nederland met input van alleen Pentax fotografen.
Iets als "Holland through a Pentax lens".

Als ieder lid daar nu van zijn/haar woonplaats of stad in de buurt een "impressie" maakt van leuke plekken, dan zou je dat best eens op de kaart kunnen zetten in de media.
Wij "Pentaxians" zijn wat dat betreft "enthousiast" genoeg lijkt me.
Wellicht volgen andere Pentax fora dan ook vanzelf met dit idee?
En pakt Pentax het op?

Een soort van Kelby's Photo Walk of zoiets.

RonHendriks

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2 augustus 2013, 22:59:04 »
Dat was toch de PPG of is dat weer een te exclusief hoekje op internet geworden (waar niemand komt)?

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #4 Gepost op: 2 augustus 2013, 22:58:19 »
Ik denk dat een flickr groep een mooi begin is....en dan kijken wat het oplevert....
Als het voldoende kwaliteit heeft wil Pentax er mss wel iets mee.....bij de nikon "spots" site hoort bijvoorbeeld ook een app voor op je smartphone....

Hoe zo een Flickr groep op te zetten?
Is dat mogelijk vanuit het Pentax Forum?

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #3 Gepost op: 2 augustus 2013, 22:54:35 »
moet wel geen dump medium worden

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
    • EviZ.nl
« Reactie #2 Gepost op: 2 augustus 2013, 22:49:01 »
Ik denk dat een flickr groep een mooi begin is....en dan kijken wat het oplevert....
Als het voldoende kwaliteit heeft wil Pentax er mss wel iets mee.....bij de nikon "spots" site hoort bijvoorbeeld ook een app voor op je smartphone....

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Idee om Pentax / Pentax Forum op de kaart te zetten
« Reactie #1 Gepost op: 2 augustus 2013, 22:39:10 »
Naar aanleiding van dit topic (http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=33738.msg304591#msg304591) kwam bij mij het idee naar boven om Pentax / Pentax Forum in Nederland eens wat meer op de kaart te zetten.

Nikon heeft blijkbaar de website "Nikon Spots".
Wellicht is het een idee om als Pentax Forum / Pentax gebruikers in Nederland ook zoiets voor Nederland op te zetten?

Nog even niet meer dan een "brainwave", maar wat denken jullie van dit idee en als er leden zijn die het leuk vinden, hoe zoiets vorm te geven?

Gedacht kan worden aan een "Flickr account" of "Flickr-groep", dan wel in overleg met Pentax zoiets opzetten?
Het moet toch niet moeilijk zijn voor de actieve Pentax community in Nederland en in Europa om foto's van de eigen omgeving te uploaden naar een website lijkt me?
En daar vervolgens de publiciteit mee te zoeken?

Ik hoor graag wat jullie er van vinden.