Ik wil nog wel even wat kwijt aan robbierut, al ben ik dat natuurlijk niet verplicht..
Dat je zo nu en dan wat leuk foto materiaal voorbij ziet komen op mijn facebook of hier heeft ook met de volgende te maken.
Mijn vriendin staat 100% achter mijn hobby en doet zo nu en dan ook wel een duit in het zakje, ik kan je vertellen dat als je vriendin of vrouw achter je mooie hobby staat dan helpt dat zeker bij het kopen van nieuw materiaal

Ook niet vergeten dat ik door de week gewoon 40 uur voor een baas werk, zo ook mijn vriendin.
Fotografie doe ik dus gewoon naast mijn baan, toch krijg ik af en toe de vraag en denken mensen dat ik voor mijn werk fotograaf ben, dit komt doordat mensen in mijn omgeving vaak foto's voorbij zien komen in de krant, ook facebook werkt daar goed aan mee. daarom gebruik ik facebook ook als reclame

Zo heb ik bv gisteren foto;s gemaakt van iemand op een pony, veel van haar kennissen die ook pony rijden en op haar facebook staan zien de foto's op haar facebook, je weet het vervolg...

En nog even terug komen op jou zin, dat jij mijn tarieven niet weet , nee ik ben niet duur, voorbeeld, ik heb liever 10 opdrachten voor €100 dan 1 opdracht van € 100 omdat ik buitenom het beetje geld wat ik er aan verdien fotografie een hele mooie hobby vind.
Ik ben 7 jaar gelden niet met fotografie begonnen met de gedachte hier wat geld mee te verdienen, nee dit is gewoon zo gelopen.
Ik ben begonnen met foto;s maken bij motorcross wedstrijden omdat ik zelf veel aan motorcross heb gedaan en dit nog altijd heel mooi vind.
Nu komt ik de laatste twee jaar steeds minder vaak bij motorcross omdat mijn fotografie toch steeds vaker richting portret fotografie gaat.
Ik dacht eerst dat ik alleen maar voor sport zou gaan, maar moet toegeven dat portret fotografie wel heel leuk is om te doen, het omgaan met mensen die je voor de lens krijgt is gewoon heel leuk.
Voor de krant ben ik ook regelmatig op pad voor portret foto,s het leuke is gewoon dat ieder zijn verhaal heeft, en ik graag een luisterend oor heb.
Ik maak voor twee kranten bijna wekelijks een portret genaamd de dorpeling. [zie link hieronder]
http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=32565.msg294286#msg294286Ik kom wel bij mensen waar ik wel een uur ben, als de foto is gemaakt dan vertellen ze nog hele verhalen over hun hobby, ik mag dat graag aanhoren en je doet toch weer wat kennis op.
Dit neem ik als voorbeeld omdat foto's die ik voor een krant maak echt niet dik worden betaald, nee als je dan ook nog eens de tijd rekent die je er voor kwijt bent kan het niet uit. maar dit doe ik gewoon omdat ik het super mooi vind om te doen, omdat fotografie een deel van mijn leven is geworden.
Geef ook toe dat alle foto's die ik maak ook niet voor niets zijn, en dat het wel helpt om wat duurder materiaal te kopen, maar het plezier van foto's maken staat altijd nog voorop.