Auteur Topic: Cactus woes  (gelezen 4550 keer)

gnodde

• Gast
Re:Cactus woes
« Reactie #26 Gepost op: 7 februari 2011, 16:39:29 »
Ik ben heel tevreden met mijn Cactusjes. Gebruik ze veel, heb ook wel eens een misfire, maar dat is meestal geen probleem: gewoon nog een keer schieten.

Jan.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #26 Gepost op: 7 februari 2011, 16:39:29 »

Offline The_King

• Senior Member
  • **
« Reactie #25 Gepost op: 7 februari 2011, 16:27:25 »
En spreek jij dan uit eigen/persoonlijke ervaring(en) of ga jij verder op wat anderen jou vertellen?

Ik heb zelf PW's. En ik ken mensen die cactussen hebben of hebben gehad. Ik wil het merk niet afkraken, laat dat duidelijk zijn. Maar het is geen hoogstaand materiaal, daar is de prijs ook niet naar. Voor wie af en toe voor de lol een portretje schiet is dat waarschijnlijk geen enkel probleem. Voor wie wel hoge eisen stelt aan zijn materiaal zullen ze onvoldoende zijn. Echter, wie op ten duur verder wil, is de keuze om gelijk te investeren in het dure spul wel aan te raden. Als je eerst een stel cactussen koopt en daarna PW's, ben je duurder uit als dat je in 1 keer een setje PW's koopt. Een beetje vooruitziende blik kan soms een hoop geld besparen.

Offline cire

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
« Reactie #24 Gepost op: 7 februari 2011, 16:03:02 »
Mijn ervaring met de cactus (4) is gewoon goed.
Maar de ontvangers gebruiken slechts weing stroom; gunstig zul je denken, maar dat betekent ook dat ze zeer gevoelig zijn voor het minste geringste corrosie of vuil. Het beste is de baterijen te verwijderen als je de ontvangers een tijdje niet gebruikt en de polen van de baterij of accu even op te poetsen voor je ze weer plaatst en zeker niet meer met de vingers aan te raken.
Op deze manier zul je zeker plezier hebben van je cactus.
Ik schreef dit al eens eerder op dit forum, maar wel een hele tijd geleden.
Cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

Offline Kirsten

• Senior Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
  • yes, i'm a Pentaxian! ♥♥
    • SeventiesPhotography [create-inspire]
« Reactie #23 Gepost op: 7 februari 2011, 15:56:55 »
Zo geweldig zijn cactussen niet. Setje Pocket Wizards heeft wat mij betreft toch echt de voorkeur...

En spreek jij dan uit eigen/persoonlijke ervaring(en) of ga jij verder op wat anderen jou vertellen?

PW, Cactus, Yongnuo of FlashWave triggers; tenslotte allemaal één pot nat en wie zal ooit de kans hebben om ze allemaal uit te testen
onder exact dezelfde situatie?
Ze hebben allemaal hun specifieke kenmerken, voor-en nadelen, ieder heeft zijn eigen smaak en voorkeur; daarover valt niet te discussiëren.

Een bepaald merk afbreken omdat je ze nog van dichtbij hebt gezien vindt ik een beetje waardeloos, afgaan op wat anderen zeggen is ook een riskante onderneming.

Iets kopen omdat het er hip, cool en flashy uitziet is niet meteen aan mij besteed; ik wil waar voor m'n geld en geen kat in een zak.

dus lieve menschen...  ;) 

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Laatst bewerkt op: 7 februari 2011, 14:56:13 door Anvh »
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Buksbeest

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 7 februari 2011, 14:28:57 »
Voor mensen met iets minder geld http://www.bhphotovideo.com/c/product/685034-REG/Impact_POWERSYNC16D_PowerSync16_DC_Radio_Slave.html

Ziet er wel hip uit, maar vraag me af of het zoveel meer bied dan de cactus. Wederom gezien de prijs.

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #20 Gepost op: 7 februari 2011, 14:27:27 »
Ja als je toch geld over hebt...
Maar voor het bedrag van de cactus is 99% hits genoeg voor mij.
Voor mensen met iets minder geld http://www.bhphotovideo.com/c/product/685034-REG/Impact_POWERSYNC16D_PowerSync16_DC_Radio_Slave.html
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline The_King

• Senior Member
  • **
« Reactie #19 Gepost op: 7 februari 2011, 14:10:41 »

Het is meer hoe hard heb je het nodig. En alles naar prijs natuurlijk...

Buksbeest

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 7 februari 2011, 14:03:00 »
Geen zin meer in dit topic... mag slotje op.

Das snel!
Maar je kan de topic zelf sluiten hea?  ;)

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #17 Gepost op: 7 februari 2011, 13:55:53 »
Geen zin meer in dit topic... mag slotje op.
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Buksbeest

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 7 februari 2011, 13:53:19 »
Zo geweldig zijn cactussen niet. Setje Pocket Wizards heeft wat mij betreft toch echt de voorkeur...

Offline The_King

• Senior Member
  • **
« Reactie #15 Gepost op: 7 februari 2011, 13:51:05 »

asplx

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 7 februari 2011, 13:31:10 »
Ik heb die workshop een jaar geleden gevolgd en daar werd juist de Cactus 4 de hemel ingeprezen, omdat IR het niet goed zou doen.
Waar ik me meer bij kan voorstellen.

Ruurd

Offline Jos Abee

• Super Pentaxian
« Reactie #13 Gepost op: 7 februari 2011, 12:23:08 »

Enne... over het fotograferen van bruiloften gesproken: http://em34.com/Blog/?p=785  :good:

Mooi! bedankt voor de link

gr Jos
K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

"Photography is not art goddamnet! It’s just a Xerox of what just happened"

Offline Kirsten

• Senior Member
  • **
« Reactie #12 Gepost op: 7 februari 2011, 10:47:03 »
Misschien lees ik bovenstaande negatiever dan jij het hebt bedoeld, maar dit komt bij mij niet goed over. Ik geef mijn ervaring van afgelopen weekend weer. Wat andere fotografen schrijven is niet mijn verantwoordelijkheid. Mijn CACTUS komt deels van gadgetinfinity, deels uit Apeldoorn. Dus slechte serie lijkt me niet de oorzaak. Als je alleen positieve zaken wil horen, moet je dit topic maar niet lezen....

Nou, die is goed!

Wat andere fotografen schrijven is niet jouw verantwoordelijkheid, wat ze daarentegen zeggen is WEL jou verantwoordelijkheid?  ::)

Het gaat er hier niet om enkel willen lezen van positieve of negatieve of whatever reacties, het gaat erom dat jij slechte ervaringen hebt met Cactus triggers en die deel je met ons.
Ik heb enkel bijzonder positieve Cactus ervaringen en die deel ik, net al jij, met iedereen PUNT

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #11 Gepost op: 7 februari 2011, 10:20:31 »
Toch wel een rare opmerking/bijdrage zeker als je weet dat veel fotografen positieve beoordelingen schrijven i.v.m. V4's.

Misschien lees ik bovenstaande negatiever dan jij het hebt bedoeld, maar dit komt bij mij niet goed over. Ik geef mijn ervaring van afgelopen weekend weer. Wat andere fotografen schrijven is niet mijn verantwoordelijkheid. Mijn CACTUS komt deels van gadgetinfinity, deels uit Apeldoorn. Dus slechte serie lijkt me niet de oorzaak. Als je alleen positieve zaken wil horen, moet je dit topic maar niet lezen....
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda

Offline Kirsten

• Senior Member
  • **
« Reactie #10 Gepost op: 7 februari 2011, 09:48:05 »
Toch wel een rare opmerking/bijdrage zeker als je weet dat veel fotografen positieve beoordelingen schrijven i.v.m. V4's.

Tot hiertoe ben ik nog steeds super tevreden met de V4 triggers, heb nog geen enkele misfire gehad.

Enne... over het fotograferen van bruiloften gesproken: http://em34.com/Blog/?p=785  :good:
« Laatst bewerkt op: 7 februari 2011, 09:52:18 door Kirsten »

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #9 Gepost op: 6 februari 2011, 14:58:12 »
mmmmm nou mooi is dat met zo'n setje, daar kun je toch mooi het schip mee ingaan. Lastig iets, we zijn toch flink afhankelijk van wat stukjes techniek. Benieuwd naar de review van de workshop.

Review staat op: http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=19642.0

Afhankelijkheid: ik denk dat er paar elementen zijn.

De eerste is: goedkoop kan best goed zijn, maar.. vaak is het extra bedrag juist voor zaken als '100% right' versus '90% right'. Heeft ook vaak te maken met de kosten voor Quality Control. Cactus is, volgens de ervaringen van de aanwezigen, niet betrouwbaar genoeg. Uiteraard zijn er nog betere (lees duurdere) systemen, maar vaak kennen die veel meer functies die alleen op C en N werken :(...

Mijn Yongnuo triggers hebben voor C en N een afstandsbedieningsfunctie. Ik heb de CANON gekocht en tja... die functie werkt niet (althans, ik zou het eens kunnen proberen!, wie weet)

Het tweede is: zorg altijd voor een backup. Ik had maar één trigger: dom dus. Grens is hierbij voor iedereen apart. Schiet je professioneel een  bruiloft, dan moet minimaal twee bodies hebben en voldoende lenzen. Studiofotografie: dan reservelampen en zekeringen...
Strobisme; minimaal één extra flash en één extra set triggers...

Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda

Buksbeest

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 6 februari 2011, 14:57:17 »
In de receivers zitten idd AAA, maar in de trigger niet.... Weet even niet uit mijn hoofd welk type het is, maar in ieder geval niet wat ik had liggen...

Was dat niet de 12V V23GA?

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #7 Gepost op: 6 februari 2011, 14:53:53 »
Ik heb op de Amerikaanse forum gehoord dat de cactus v4 minder goed werken als de batterijen bijna leeg zijn maar niet leeg genoeg zijn voor de cactus om dat aan te geven.
Naast dat en de AF540FGZ problemen doet die het goed bij mij.
De V5 heeft dat probleem met de AF540FGZ niet meer dus denk dat ik voor die gaat en hij heeft in alle modules AAA batterijen en dat is handig en metalen cold-shoe.

Ik heb over de Yongnuo ook veel goeie verhalen gehoord.
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

RonHendriks

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 6 februari 2011, 12:36:27 »
mmmmm nou mooi is dat met zo'n setje, daar kun je toch mooi het schip mee ingaan. Lastig iets, we zijn toch flink afhankelijk van wat stukjes techniek. Benieuwd naar de review van de workshop.

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #5 Gepost op: 6 februari 2011, 12:06:58 »
Er zitten toch AAA batterijen in? Daar heb ik er altijd wel een paar van in huis. Die zitten in allerlei afstands bedieningen en nog war van dat kleinere spul.

In de receivers zitten idd AAA, maar in de trigger niet.... Weet even niet uit mijn hoofd welk type het is, maar in ieder geval niet wat ik had liggen...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #4 Gepost op: 6 februari 2011, 11:30:22 »
Even afkloppen, heb tot nu toe nog geen problemen met met Cactus V4 set gehad ( trigger + 2x receiver). Wel vervelend dat je er achter moet komen als je net een belangrijke shoot hebt.
Citaat
een niet echt courante batterij in, die ik dis niet op voorraad heb
Er zitten toch AAA batterijen in? Daar heb ik er altijd wel een paar van in huis. Die zitten in allerlei afstands bedieningen en nog war van dat kleinere spul.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #3 Gepost op: 6 februari 2011, 09:38:59 »
very annoying als je zoiets overkomt. waren alle batterijen dan leeg?

ik heb ze zelf nog niet gehaald en zit te kijken naar de v5's hierbij is de zender ook ontvanger.

ik wacht de review af.

gr Jos

Nope: geen batterijproblemen. Batterijen in de receivers waren nog goed, maar voor de zekerheid er ook eneloops AAA ingestopt.

Prima dat je naar Cactus V5 kijkt, maar neem ook de Yongnuo's mee. Zijn voldoende reviews over te vinden...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda

Offline Jos Abee

• Super Pentaxian
« Reactie #2 Gepost op: 6 februari 2011, 09:30:10 »
very annoying als je zoiets overkomt. waren alle batterijen dan leeg?

ik heb ze zelf nog niet gehaald en zit te kijken naar de v5's hierbij is de zender ook ontvanger.

ik wacht de review af.

gr Jos
K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

"Photography is not art goddamnet! It’s just a Xerox of what just happened"