Auteur Topic: Kopen in de States.  (gelezen 7384 keer)

ToXiQ

• Gast
Re: Kopen in de States.
« Reactie #65 Gepost op: 1 februari 2008, 21:40:41 »
@Harry,

Ik mag aannemen dat in de 80 US$ de verzekeringskosten zijn inbegrepen!

Volgens mij is 120 + 80 US$ toch 200 US$ en dat is toch tas + verzendkosten? Waar ga ik de mist in dan? Ook in Nederland rekent men terug naar Euro dus kom ik op die 135 Euro uit. En hierover komt nog die 30% en dat maakt volgens mij het totaal van +- 180 euro.

mvgr Walter

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #65 Gepost op: 1 februari 2008, 21:40:41 »

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #64 Gepost op: 1 februari 2008, 20:40:19 »
Citaat
Harry,

het is 200 US$ * 0695 = 139 euro + (=-) 30% = 180 euro ingevoerd en wel.

de verzendkosten zijn inderdaad erg hoog misschien bij een andere leverancier iets lager te krijgen.

Chris en Joke,

Als ik mijn bereking preciezer uitvoer klopt die 38,45 wel!  ben dan nog steeds benieuwd naar de reactie van die 10 euro provisie (is voor hun inklaringskosten)

mvgr Walter

Eh.. volgens de website van de douane en mijn ervaring: de 30% gaat over het TOTAAL (inclusief verzend en verzekeringkosten)....
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

ToXiQ

• Gast
« Reactie #63 Gepost op: 1 februari 2008, 19:31:11 »
Harry,

het is 200 US$ * 0695 = 139 euro + (=-) 30% = 180 euro ingevoerd en wel.

de verzendkosten zijn inderdaad erg hoog misschien bij een andere leverancier iets lager te krijgen.

Chris en Joke,

Als ik mijn bereking preciezer uitvoer klopt die 38,45 wel!  ben dan nog steeds benieuwd naar de reactie van die 10 euro provisie (is voor hun inklaringskosten)

mvgr Walter

ChrisNLD

• Gast
« Reactie #62 Gepost op: 1 februari 2008, 17:52:02 »
Citaat

Je noemt terecht dat er staat voorlopige provisie!

Als dat bedrag op de inklaring staat dan moet je in totaal 46.50 euro invoer / inklarings / BTW betalen. Je mag dus nog wat bijbetalen zometeen.

Bij de ondertekening van de afgifte ben je accoord gegaan met een eventuele navordering en er staat op de afgegeven nota voorlopig.

De verzendkosten zijn al hoger dan het minimum bedrag van wat je van een bedrijf mag invoeren om geen invooer te hoeven betalen.

ben benieuwd  :)

Eindafrekening van UPS gehad, geen wijziging. Dus voorlopige provisie is eindbedrag. Ik ga er trouwens nog wel even over bellen, omdat ik vind dat uk dat al heb betaald in de verzendkosten.

"UPS® international shipping services come with full customs expediting, full tracking ability, and full value insurance. Customs brokerage fees are included in the quoted price. However, customer will still be responsible for all duties/taxes assessed by their local customs bureau, which will be collected at the time of delivery."

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #61 Gepost op: 1 februari 2008, 15:57:59 »
Omdat ik op ebay weer eens wat leuke zaken heb zien staan, maar eens even de regels opgezocht:
- kopen van een bedrijf is tot 22 euro (ex verzend en verzekering) belastingvrij;
- kopen van een particulier is tot 45 euro (ex verzend en verzekering) belastingvrij.

Als ik uitga van zo'n 30% invoer/btw, wordt het vrije handelssysteem niet echt gepromoot :(

Ik zag een Lowepro Photo Trekker AW II met daypack voor usd 120 te koop staan. Kost in NL toch al gauw 245 euro ZONDER daypack... Daypack in NL toch al gauw 50 euro

Hmm.. 120 usd voor de tas, 80 usd verzendkosten (is belachelijk, maar goed) + 30% = 260 usd... Is wel nog steeds goedkoper!!
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Mayflower

• Senior Member
  • **
  • C'est le ton qui fait la musique.
« Reactie #60 Gepost op: 1 februari 2008, 14:21:28 »
Het balhoofd en het statief zijn binnen. Bezorgd door DHL. Binnen 4-5 dagen. Over de eerste hoefde ik geen BTW en invorrechten te betalen over het statief helaas wel. Belangrijkste verschillen tussen de twee pakketjes zijn:

balhoofd: aan mijn bedrijf verstuurd, met etiket "sample; no commercial value", geen waarde op pakket vermeld, uit China.
statief: aan mij persoonlijk, verder geen tekst over sample of gift, waarde van het product stond op etiket en op de doos stond groot "carbon tripod", uit Taiwan.

Het balhoofd is door een particulier verstuurd en het statief door een bedrijf. Het bedrijf is niet ingegaan op mijn verzoek om het aan mijn bedrijf te sturen en op het pakket de tekst te zetten dat het een monster zonder waarde betreft. Ik kan mij voorstellen dat het m.n. bij wat grotere bedrijven lastig is om te regelen.

Het ziet er allemaal wel mooi uit. In de thread "jouw laatste aankoop"  vertel ik er wat meer over.
« Laatst bewerkt op: 1 februari 2008, 14:23:25 door Mayflower »
K10 D | F 70-210 4.0 | F 300 4.5 | FA 28-70 4.0 | Pentax FA 50 1.4 | Sigma 105 2.8 | Tamron 18-250 3.5-6.3

ToXiQ

• Gast
« Reactie #59 Gepost op: 28 januari 2008, 21:58:08 »
Citaat
Kosten van de Katz eye
Verkoop : $190
Verzendkosten via UPS: $34,75
Totaal $224,75

Bij aflevering
BTW: €28,45
voorlopige provisie UPS: €10

Wisselkoers is $0,695 per euro. De €10 probeer ik ook nog bij UPS terug te krijgen omdat volgens mij deze kosten al in de verzendkosten zitten.

Ik heb vandeweek de verrekening gehad van UPS.

Je noemt terecht dat er staat voorlopige provisie!

Als dat bedrag op de inklaring staat dan moet je in totaal 46.50 euro invoer / inklarings / BTW betalen. Je mag dus nog wat bijbetalen zometeen.

Bij de ondertekening van de afgifte ben je accoord gegaan met een eventuele navordering en er staat op de afgegeven nota voorlopig.

Bij bedrijven betaal je boven de 20 euro aan waarde de 30% over alles (dus ook verzenkosten).

@MayFlower
Over feisol kan ik het volgende zeggen. Mijn pakketje is netjes verstuurd en zij doen dit officieel.  Ondanks dat zij erop plaatsen dat het een gift is zonder waarde. Bij de inklaring wordt wel aangegeven dat het verzekerd moest worden verzonden (jij zou het eens niet ontvangen).

De verzendkosten zijn al hoger dan het minimum bedrag van wat je van een bedrijf mag invoeren om geen invooer te hoeven betalen.

ben benieuwd  :)

ChrisNLD

• Gast
« Reactie #58 Gepost op: 27 januari 2008, 18:49:32 »
Kosten van de Katz eye
Verkoop : $190
Verzendkosten via UPS: $34,75
Totaal $224,75

Bij aflevering
BTW: €28,45
voorlopige provisie UPS: €10

Wisselkoers is $0,695 per euro. De €10 probeer ik ook nog bij UPS terug te krijgen omdat volgens mij deze kosten al in de verzendkosten zitten.

Offline Mayflower

• Senior Member
  • **
  • C'est le ton qui fait la musique.
« Reactie #57 Gepost op: 27 januari 2008, 00:35:50 »
Interessante discussie. Ik ben mijzelf ook internationaal aan het orienteren. Gisteren bij PayPal een rekening geopend. Een Feisol statief direct van de fabrikant besteld (ergens in Azie; ik weet eerlijk gezegd niet welk land; Taiwan?) en via eBay een Benro balhoofd uit China. Aan beide leveranciers verzocht om product naar mijn bedrijf te sturen (i.p.v. naar particulier) en op het pakketje "sample; no commercial value" te zetten. Ik hou jullie op de hoogte over of nog iemand komt hier in NL komt collecteren.

Voor mij moet het verschil minstens 15%-20% bij aankoopbedragen tot 500 euro, anders koop ik het liever in NL.
K10 D | F 70-210 4.0 | F 300 4.5 | FA 28-70 4.0 | Pentax FA 50 1.4 | Sigma 105 2.8 | Tamron 18-250 3.5-6.3

Ruud

• Gast
« Reactie #56 Gepost op: 26 januari 2008, 11:31:39 »
Omdat kopen in de States voor velen toch nog nog onbekend lijkt te zijn hier een korte uiteenzetting van de koop van mijn DA40mm vorige week.  
Om te beginnen is een Pay-pal account een hele handige en veilige basis. Zo'n account kun je openen (google op paypal) met een creditcard of tegenwoordig gewoon je eigen bankrekening als achtergrond. Paypal haalt het geld van jouw rekening en betaalt de leverancier op voor beiden veilige manier. Ook biedt Paypal vaak verzekering tegen de risico's rond de levering zoals niet geleverd krijgen wat je besteld hebt. Overigens heb ik hier nog nooit behoefte aan gehad.
Dit doe je dus één keer voor alle toekomstige aanschaffingen in het buitenland, rechtstreeks bij een winkel of via E-bay.

De DA 40 heb ik op zondag de 20e besteld bij Adorama in New York en afgerekend via Paypal. Adorama en bijvoorbeeld ook B&H zijn grote New Yorkse winkels die ook een uitgebreide webwinkel voeren (Er zijn er nog meer), die beide ook naar Europa versturen.
UPS levert hem keurig ingepakt op donderdag de 24e af. (Eigenlijk al een dag te laat).
Kosten totaal zijn:
Aanschafprijs $ 264,95, shipping (vooraf bekend) $ 41, tezamen ongeveer € 213. De UPS man brengt bij aflevering € 66,61 in rekening voor omzetbelasting, invoerrechten en een voorschot provisie. (te veel volgens mij, bezwaar aangetekend).
De totale aanschaf komt dus ruwweg uit op 213 plus 67 is € 280. Digitalstreet rekent €314, dus € 33 zo verdiend t.o.v. daar.

Of je dat de moeite waard vindt of niet is voor jezelf uit te maken. Maar de moeite is niet groot.

Offline lock

• Senior Member
  • **
  • was een k10d gebruiker..
« Reactie #55 Gepost op: 19 januari 2008, 17:17:58 »
Tuurlijk. Alles kent zijn grenzen. Maar een bruikbare iso 1600 en iso 3200 had al veel geholpen. Nog beter is, wanneer ik daar bovenop één of twee stops win met sneller glas. In potentie zitten er dus vier stops winst in een andere camera en lens. Daarmee kan ik leven  :)

In principe zeg ik ook geen nee tegen Pentax. Ik weet echter wel dat de huidige Pentax set niet levert wat ik in mijn geval wil hebben. Mijn eisen zijn helaas niet doorsnee.... als de K20d overtuigd...mischien.
Maar niet meer net als vorig jaar meteen als één van de eersten kopen. Ik wacht in ieder geval even af tot de kinderziekten eruit zijn. En ik moet wachten tot de prijs gaat zakken want zo'n move als deze kost uiteindelijk geld.

Btw, je kunt de Tamron rustig bestellen bij Konijnenberg of Cameraland. Maar vooralsnog blijft het bij bestellen.

ToXiQ

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: 19 januari 2008, 15:50:20 »
ongeacht welk toestel je wilt gaan kopen zou ik toch volgende week ff afwachten.

En ik denk dat je tegen dezelfde beperking aanloopt wat licht betreft ongeacht welke camera.

En dezelfde lenzen zullen bij een ander merk niet echt goedkoper zijn. Normaal zit goed glas 2e hands 20%  onder nieuwwaarde.

De tamron is niuew en via Amazone te bestellen voor pentax zag ik vandeweek. iets onder de 700 US$

mvgr Walter

Offline lock

• Senior Member
  • **
« Reactie #53 Gepost op: 19 januari 2008, 14:29:31 »
Helaas Toxio, hij komt uit een vroegere engelse kolonie, Hongkong.
Vandaar ook de hoge verzendkosten denk ik. Ook kan er een hoge verzekeringspremie aan vast zitten. Hij is wel nieuw.

Omdat hij niet uit de UK komt krijg je uiteindelijk toch die hoge prijs want je betaald de invoerrechten+btw.

Vandaag in de turnhal opnieuw met de beperkingen van de combi geconfronteerd. Dit keer mocht ik helemaal de vloer niet op. Ik had zo'n slechte plek dat ik op iso 1600 niet sneller dan 1/40 haalde. En dat met een isowaarde waar ik in die hal eigenlijk niks aan heb...(ziet er gewoon niet uit vanwege de donkerbruine achterwanden).

Aangezien ik dit vaker en in meer sporten wil gaan doen (beetje sportmaf..) moet ik het roer omgooien. Body en lenzen.
 Ik heb vandaag definitief besloten de k10d te koop te zetten. Hoe spijtig ik het ook vind want verder is de k10d een moordding. Met pijn in het hart dus....(en in de portemonee trouwens)  :'(.

Daarom ga ik niet verder op het aanbod in, want ik weet niet of ik bij de volgende aanschaf bij Pentax blijf. Een nieuwe k20d is samen met een snelle lenzen toch ruim 2200 euro. Bovendien is de Tamron toch binnen afzienbare tijd te koop voor minder, en gewoon in Nederland.

ToXiQ

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: 19 januari 2008, 13:18:07 »
Nieuw / gebruikt?

de verzendkosten lijken mij erg hoog 50 pond. Maar je hebt geen invoer kosten als die uit de UK komt  :)

mvgr Walter
« Laatst bewerkt op: 19 januari 2008, 13:18:26 door ToXiQ »

Offline lock

• Senior Member
  • **
« Reactie #51 Gepost op: 19 januari 2008, 02:08:41 »
Voor 399 pond en 50 pond verzendkosten: sigma 70-200 F2.8.

Da's toch 765 euro. :-?

ToXiQ

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: 19 januari 2008, 01:13:42 »
Citaat
Ik heb het nog even nagezocht. Er ligt sinds oktober 2007 een voorstel bij de Europese commissie waarin het belastingvrije bedrag inderdaad verhoogd wordt van € 175 naar € 430.
Dit is alleen nog niet bekrachtigd.
Voor de toekomst dus wel minder kosten :D

Ja maar alleen als je zelf mee vliegt :) Niet per post!

mvgr Walter

Offline Rob

• Senior Member
  • **
  • just beginning is the path to the end
« Reactie #49 Gepost op: 18 januari 2008, 23:17:41 »
Ik heb het nog even nagezocht. Er ligt sinds oktober 2007 een voorstel bij de Europese commissie waarin het belastingvrije bedrag inderdaad verhoogd wordt van € 175 naar € 430.
Dit is alleen nog niet bekrachtigd.
Voor de toekomst dus wel minder kosten :D

ToXiQ

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: 18 januari 2008, 22:26:04 »
maar dat is nog steeds 50% bijna

Was dit excl verzendkosten a 38US$? Als dat zo is komt bijbetaling uit rond de 39 euro

mvgr Walter

Offline vvo

• Super Pentaxian*Ltd
  • voormalig K10D eigenaar
« Reactie #47 Gepost op: 18 januari 2008, 18:56:51 »
Citaat
Ben wel nieuwschierig naar de percentages want als je voor 60US$ iets koopt en je moet 48 euro innoer betalen lijkt mij dat erg veel.

mvgr Walter

De beste man heeft zichzelf gecorrigeerd: het was 146 US dollar en 48 euro invoerrechten. Lees het topic nu ook net weer.

Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

ToXiQ

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: 18 januari 2008, 18:19:53 »
vorig jaar was dat van particulier 40 Euro en bedrijf 20 Euro

dus Sandor nee de bedragen zijn niet gelijk.

Ben wel nieuwschierig naar de percentages want als je voor 60US$ iets koopt en je moet 48 euro innoer betalen lijkt mij dat erg veel.

mvgr Walter

Ruud

• Gast
« Reactie #45 Gepost op: 18 januari 2008, 11:35:34 »
Bij de post wordt ook al bij lagere bedragen geïnd. De vervoerder brengt het in rekening en draagt het (als het goed is, tenminste) af aan de overheid.

Offline lock

• Senior Member
  • **
« Reactie #44 Gepost op: 18 januari 2008, 11:18:56 »
Jij een t-shirtje aantrekken ? Eerst 'een flinke jas' uittrekken !  ;D ;D

Het volgende wordt vermeldt:
"Wie voor meer dan 175 euro winkelt,
moet bij terugkomst in Nederland
wel aangifte doen bij de douane."

Is dat consequent doorgevoerd bij verzending via de post ?

Offline vvo

• Super Pentaxian*Ltd
  • voormalig K10D eigenaar
« Reactie #43 Gepost op: 18 januari 2008, 10:51:01 »
Ze worden wel strenger trouwens.
Lees net op een ander forum: iemand had voor 60 dollar aan t-shirts besteld (webshop). TNT stond voor de deur of tie ook even 48 euro wilde aftikken aan invoerrechten.

Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline lock

• Senior Member
  • **
« Reactie #42 Gepost op: 18 januari 2008, 10:40:18 »
Vandaag in de media: the Amerika line. Voor je garderobe of een Canon 40d. Vrijstellingsbedragen worden genoemd en de verscherpte controle is ook vermeld.

ToXiQ

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: 17 januari 2008, 23:53:48 »
of het bedrag dat je noemt klopt weet ik niet zeker  maar dat lag beduidend hoger dan als je het laat bezorgen per post  :)

hmmm weleens gedacht om het vanuit daar naar je huis te sturen / of collega / familie?

mvgr Walter
« Laatst bewerkt op: 17 januari 2008, 23:54:55 door ToXiQ »