Helaas Toxio, hij komt uit een vroegere engelse kolonie, Hongkong.
Vandaar ook de hoge verzendkosten denk ik. Ook kan er een hoge verzekeringspremie aan vast zitten. Hij is wel nieuw.
Omdat hij niet uit de UK komt krijg je uiteindelijk toch die hoge prijs want je betaald de invoerrechten+btw.
Vandaag in de turnhal opnieuw met de beperkingen van de combi geconfronteerd. Dit keer mocht ik helemaal de vloer niet op. Ik had zo'n slechte plek dat ik op iso 1600 niet sneller dan 1/40 haalde. En dat met een isowaarde waar ik in die hal eigenlijk niks aan heb...(ziet er gewoon niet uit vanwege de donkerbruine achterwanden).
Aangezien ik dit vaker en in meer sporten wil gaan doen (beetje sportmaf..) moet ik het roer omgooien. Body en lenzen.
Ik heb vandaag definitief besloten de k10d te koop te zetten. Hoe spijtig ik het ook vind want verder is de k10d een moordding. Met pijn in het hart dus....(en in de portemonee trouwens)

.
Daarom ga ik niet verder op het aanbod in, want ik weet niet of ik bij de volgende aanschaf bij Pentax blijf. Een nieuwe k20d is samen met een snelle lenzen toch ruim 2200 euro. Bovendien is de Tamron toch binnen afzienbare tijd te koop voor minder, en gewoon in Nederland.