Het Nederlandstalig Pentaxforum
Algemeen => Pentax Nieuws en Reviews => Topic gestart door: maarten70 op 10 juli 2015, 07:52:37
-
Terugroep actie pentax k3II
http://www.pentaxforums.com/articles/pentax-news/pentax-k-3-ii-service-advisory.html (http://www.pentaxforums.com/articles/pentax-news/pentax-k-3-ii-service-advisory.html)
-
Ik heb even even een apart topic van dit bericht gemaakt, het stond eerst onder tests/reviews, maar dat leek mij niet juist. Bovendien is het zo beter herkenbaar voor wie het aangaat.
Groeten,
J@@P
-
Had het nog een keer geplaatst en zie nu dat het verplaatst is.
Ik krijg hem niet verwijderd uit pentax k3II nieuws en revieuws
-
Had het nog een keer geplaatst en zie nu dat het verplaatst is.
Ik krijg hem niet verwijderd uit pentax k3II nieuws en revieuws
Ja ik had 'm verplaatst omdat het niet echt om een test of review ging en het belangrijk genoeg is om even in een apart topic aandacht voor de vragen. Je tweede bericht heb ik er tussenuit gehaald, dus zo is het weer geregeld.
Groeten,
J@@P
-
Deze jongeman heeft er uiteraard ook weer een eigen, zeer langdradige, mening over https://www.youtube.com/watch?v=IMFWlUEdw4c&feature=em-subs_digest (https://www.youtube.com/watch?v=IMFWlUEdw4c&feature=em-subs_digest)
Inclusief zijn eindoordeel over de ontwerpers:
(http://i62.tinypic.com/2q21uad.jpg)
-
Deze jongeman heeft er uiteraard ook weer een eigen, zeer langdradige, mening over https://www.youtube.com/watch?v=IMFWlUEdw4c&feature=em-subs_digest (https://www.youtube.com/watch?v=IMFWlUEdw4c&feature=em-subs_digest)
Inclusief zijn eindoordeel over de ontwerpers:
(http://i62.tinypic.com/2q21uad.jpg)
Ach, waarschijnlijk komt hij volgende week weer met een filmpje waarin hij dit terugneemt. ;)
Overigens vind ik wel dat hij een goed punt maakt vwb pixel shift resolution. Ik was onder de indruk van de shots die ik zag, maar dan kom je er achter dat er echt helemaal niets mag bewegen, dus voor landschapsfotografie is het niet bruikbaar. Voor portretten al helemaal niet, en architectuur moet je ook mee oppassen. Wat blijft er dan over? Productfotografie misschien. Tja.
Laat ik het zo zeggen: ik zat gisteren wat foto's van mijn Jordanië-reis te bewerken, die ik met mijn K-5 maakte. 100% verscherpen in Lightroom kan prima als je geen ruis hebt, en dat leverde al foto's op die ik scherp genoeg vond. De 24MP van mijn K-3 is eigenlijk niet eens zo nodig, voor mij althans.
-
Hoe lang ben je de camera dan kwijt? Of wordt er iets ter plekke gerepareerd/ aangepast. Ik heb een K3II met een mogelijk fout serienummer, maar ervaar totaal geen problemen. Toch voor de zekerheid maar wegbrengen?
-
Deze jongeman heeft er uiteraard ook weer een eigen, zeer langdradige, mening over https://www.youtube.com/watch?v=IMFWlUEdw4c&feature=em-subs_digest (https://www.youtube.com/watch?v=IMFWlUEdw4c&feature=em-subs_digest)
Inclusief zijn eindoordeel over de ontwerpers:
(http://i62.tinypic.com/2q21uad.jpg)
Hij zegt inderdaad 20 keer hetzelfde in één filmpje. Ik ben toch blij dat Ricoh dit probleem onderkent en gelijk handelt. Ik heb de Kamera-Express gebeld en ga met m'n K3II terug ná mijn vakantie! Hij werkt tenslotte gewoon en heeft (nog) geen problemen?!?
-
Deze jongeman heeft er uiteraard ook weer een eigen, zeer langdradige, mening over https://www.youtube.com/watch?v=IMFWlUEdw4c&feature=em-subs_digest (https://www.youtube.com/watch?v=IMFWlUEdw4c&feature=em-subs_digest)
Inclusief zijn eindoordeel over de ontwerpers:
(http://i62.tinypic.com/2q21uad.jpg)
Tja, elk merk heeft wel eens zo zijn perikelen en foutjes.....Ricoh is in elk geval snel met actie!
-
Tja, elk merk heeft wel eens zo zijn perikelen en foutjes.....Ricoh is in elk geval snel met actie!
Wat ik dan wel weer vreemd vind (en onterecht) is dat Ricoh blijkbaar niet de verzendkosten vergoed van die Photouniverse knakker.
-
Wat ik dan wel weer vreemd vind (en onterecht) is dat Ricoh blijkbaar niet de verzendkosten vergoed van die Photouniverse knakker.
Ik kan gewoon langs de Kamera-Express en zij regelen de hele handel. Ik kan me wel voorstellen dat als je hem via internet hebt gekocht bij een bedrijf in de buurt dat je inderdaad een probleem hebt!?
-
Wat ik dan wel weer vreemd vind (en onterecht) is dat Ricoh blijkbaar niet de verzendkosten vergoed van die Photouniverse knakker.
Ik heb het filmpje met halve aandacht gevolgd, maar was zijn camera wel onder de "getroffen" serienummers of was het meer vanuit voorzorg? Bovendien is er hier geen sprake van Nederlands recht maar van Amerikaans- of Canadeesrecht.
-
Ik kan gewoon langs de Kamera-Express en zij regelen de hele handel. Ik kan me wel voorstellen dat als je hem via internet hebt gekocht bij een bedrijf in de buurt dat je inderdaad een probleem hebt!?
In Nederland kan dat inderdaad ja (lees: is dat in de wet vastgelegd).
Ik heb het filmpje met halve aandacht gevolgd, maar was zijn camera wel onder de "getroffen" serienummers of was het meer vanuit voorzorg?
Ik kreeg de indruk van wel. Hij kreeg in elk geval het advies om hem terug te sturen. Volgens mij had hij wel een getroffen serienummer maar nog geen problemen.
Bovendien is er hier geen sprake van Nederlands recht maar van Amerikaans- of Canadeesrecht.
Weet ik. Verandert er toch niets aan?
-
[...] Weet ik. Verandert er toch niets aan?
Geen idee. Ik ken het Amerikaans- en Canadeesrecht niet. Onder Nederlands recht had de camera in elk geval kosteloos verzonden moeten worden indien de camera zich onder de getroffen serienummers bevond.
-
Geen idee. Ik ken het Amerikaans- en Canadeesrecht niet. Onder Nederlands recht had de camera in elk geval kosteloos verzonden moeten worden indien de camera zich onder de getroffen serienummers bevond.
Ik bedoel meer dat ik het nog steeds onterecht kan vinden dat je moet betalen voor het opsturen van iets omdat een fabrikant een defect moet herstellen waar ze zelf verantwoordelijk voor zijn.
-
Ik bedoel meer dat ik het nog steeds onterecht kan vinden dat je moet betalen voor het opsturen van iets omdat een fabrikant een defect moet herstellen waar ze zelf verantwoordelijk voor zijn.
Dat zijn we helemaal eens met elkaar :)
-
Vandaag m'n K3II terug gebracht naar Kamera Express ivm de terugroep actie. Ongeveer twee weken wachten op een nieuw exemplaar. Besloten om 2mnd te overbruggen en meteen lekker decadent voor de FF te gaan. Whoop Whoop ;D gr Sander
-
Vandaag m'n K3II terug gebracht naar Kamera Express ivm de terugroep actie. Ongeveer twee weken wachten op een nieuw exemplaar. Besloten om 2mnd te overbruggen en meteen lekker decadent voor de FF te gaan. Whoop Whoop ;D gr Sander
Welke FF heb je genomen?
-
Ha Ron, ik was iets wat onduidelijk. Ik overbrug nu maar die 2 maanden tot Pentax's nieuwe FF uitkomt. Ik moest nog ca 2 weken wachten tot die K3II weer geleverd wordt maar dan komt de FF al zo dichtbij dat ik besloten heb daar voor te gaan. Vr Gr Sander
-
Ha Ron, ik was iets wat onduidelijk. Ik overbrug nu maar die 2 maanden tot Pentax's nieuwe FF uitkomt. Ik moest nog ca 2 weken wachten tot die K3II weer geleverd wordt maar dan komt de FF al zo dichtbij dat ik besloten heb daar voor te gaan. Vr Gr Sander
Laten we hopen dat het inderdaad nog maar twee maanden duurt, lang genoeg gewacht voor sommigen.
Ook de nieuwe 70-200 mm hd fa voor FF was reeds aangekondigd en kon met een pre-order besteld worden, is nu toch ook weer uitgesteld daar er bepaalde specs niet helemaal in orde waren.
-
Ha Ron, ik was iets wat onduidelijk. Ik overbrug nu maar die 2 maanden tot Pentax's nieuwe FF uitkomt. Ik moest nog ca 2 weken wachten tot die K3II weer geleverd wordt maar dan komt de FF al zo dichtbij dat ik besloten heb daar voor te gaan. Vr Gr Sander
Veel bidden zou ik adviseren.
-
Ha Ron, ik was iets wat onduidelijk. Ik overbrug nu maar die 2 maanden tot Pentax's nieuwe FF uitkomt. Ik moest nog ca 2 weken wachten tot die K3II weer geleverd wordt maar dan komt de FF al zo dichtbij dat ik besloten heb daar voor te gaan. Vr Gr Sander
en geloven in sprookjes
-
Bidden doe ik niet en geloof vooral in mezelf. Ik ga dr vanuit dat tie komt en dan zou het wat later zijn. Ricoh zou behoorlijk door de mand vallen als ze niet komen met de beloofde FF. En anders is er nog voldoende keus in cameraland. Gr sander
-
Bidden doe ik niet en geloof vooral in mezelf. Ik ga dr vanuit dat tie komt en dan zou het wat later zijn. Ricoh zou behoorlijk door de mand vallen als ze niet komen met de beloofde FF. En anders is er nog voldoende keus in cameraland. Gr sander
Veel eerder dan de kerst mag je die zeker niet verwachten en dat zijn toch wat meer dan die paar maanden. Gewoon genieten van de foto's die je hebt.
-
Het heeft ook geen haast. Ik zou ook de K3II kunnen halen maar met het idee dat de FF nu toch dichterbij komt ben ik ook zo eigenwijs om hierop te wachten en tussentijds volstaat de K5II prima. Moet er wel bij zeggen dat ik de de vermoedelijke sensor uit de A7RII ook het wachten waard vind. Dit zou betekenen dat ik, zo schat ik in na droppen op de DA* lenzen nog steeds vooruitgang boek met pixels en details. We gaan het zien en hoef ik ook niet na te denken over een kerst cadeautje ;D Gr Sander
-
Mijn K30 loopt ook vaak genoeg vast.... (eens per 1000 foto's ofzo). Enige wat dan helpt is de accu eruit halen. Lijkt er dus vooral op dat ze dit soort problemen nu meer serieus nemen.
-
Vandaag m'n K3II terug gebracht naar Kamera Express ivm de terugroep actie. Ongeveer twee weken wachten op een nieuw exemplaar. Besloten om 2mnd te overbruggen en meteen lekker decadent voor de FF te gaan. Whoop Whoop ;D gr Sander
Lijkt me nooit handig om bij de eersten te zijn voor een nieuw model, ook een FF, als hij ooit echt komt. De eerste modellen zullen vast ook weer kinderziektes hebben, ik denk aan de K5 met de sensorvlekken, nu weer de K3 II en wellicht is er al vaker iets met nieuwe modellen geweest. wacht je een tijdje af, bestaan die problemen niet meer en prettige bijkomstigheid is dat de prijs meteen ook een stuk daalt. Dit is mijn idee, het zou niet goed zijn als iedereen zo denkt, want dan worden er geen nieuwe camera`s meer verkocht ;D ;D (als ik een nieuwe K3 II krijg van RICOH, verwijder ik deze bijdrage meteen :lolk: )
-
:D :lolk:
-
Die kinderziekten is een steeds wederkerend probleem, ook bij canikon valt het voor.
Eigenlijk zou het niet mogen maar blijkbaar past het in de tijdsgeest van de fabrikanten.
-
Die kinderziekten is een steeds wederkerend probleem, ook bij canikon valt het voor.
Eigenlijk zou het niet mogen maar blijkbaar past het in de tijdsgeest van de fabrikanten.
Er wordt te weinig getest in de praktijk voor het uitrollen van een nieuw product. Daar willen ze kennelijk te weinig geld en tijd aan besteden.
-
Er wordt te weinig getest in de praktijk voor het uitrollen van een nieuw product. Daar willen ze kennelijk te weinig geld en tijd aan besteden.
Ik denk niet dat het een kwestie van geld is. Maar meer een kwestie van tijd. En dan niet dat ze er geen tijd aan willen besteden, maar geen kans voor krijgen.
producten moeten elkaar nu gewoon te snel opvolgen. Als fabriekant A een nieuwe camera uit brengt, gaan de gebruikers van merk B, C enz meteen schreeuwen waar hun nieuw product blijft. En dan voordat het echt goed is gestest wordt het op de markt gerbacht, waardoor gebruikers van merk A weer beginnen te schreeuwen om een nieuwe camera. En zo zit je in een vizieuze cirkel
-
Met de bovenstaande berichten in het achterhoofd en daarbij mijn wispelturige karakter had ik stiekum toch nog een K3II gereserveerd bij Kamera Express. Kreeg ik vandaag de mail dat ze weer op voorraad waren. Ik met redelijke haast toch langs na verder wikken en wegen. En na zoeken vonden ze hem dan(lag gewoon in het schap) een K3 die vandaag geleverd was. Doos open alles er in, bon via de mail en pleitte. Thuis kijk ik nog eens en bedenk me dat het niet lekker voelt. Ik het serie nummer bekeken, hebben die h.fters mij mn oude ingeleverde K3II aangesmeerd als nieuw. Ding zou weken weg zijn en ik een nieuwe krijgen. Nieuwe batterij en nekstrap keurig in de verpakking. Nu kon ik het checken maar een ander zou een 2e hands gekocht hebben met het idee een nieuwe te hebben en alle accessoires nieuw. Blijkt tie na bellen bij de reparatie afdeling geweest te zijn, nooit bij Pentax en meteen terug in de verkoop. Gast schaamde zich de oren van de kop. Morgen terugbrengen, geld terug en even laten weten wat ik dr van vind. Nooit meer naar die toko. Gr sander
-
Met de bovenstaande berichten in het achterhoofd en daarbij mijn wispelturige karakter had ik stiekum toch nog een K3II gereserveerd bij Kamera Express. Kreeg ik vandaag de mail dat ze weer op voorraad waren. Ik met redelijke haast toch langs na verder wikken en wegen. En na zoeken vonden ze hem dan(lag gewoon in het schap) een K3 die vandaag geleverd was. Doos open alles er in, bon via de mail en pleitte. Thuis kijk ik nog eens en bedenk me dat het niet lekker voelt. Ik het serie nummer bekeken, hebben die h.fters mij mn oude ingeleverde K3II aangesmeerd als nieuw. Ding zou weken weg zijn en ik een nieuwe krijgen. Nieuwe batterij en nekstrap keurig in de verpakking. Nu kon ik het checken maar een ander zou een 2e hands gekocht hebben met het idee een nieuwe te hebben en alle accessoires nieuw. Blijkt tie na bellen bij de reparatie afdeling geweest te zijn, nooit bij Pentax en meteen terug in de verkoop. Gast schaamde zich de oren van de kop. Morgen terugbrengen, geld terug en even laten weten wat ik dr van vind. Nooit meer naar die toko. Gr sander
Heel treurig.
-
Met de bovenstaande berichten in het achterhoofd en daarbij mijn wispelturige karakter had ik stiekum toch nog een K3II gereserveerd bij Kamera Express. Kreeg ik vandaag de mail dat ze weer op voorraad waren. Ik met redelijke haast toch langs na verder wikken en wegen. En na zoeken vonden ze hem dan(lag gewoon in het schap) een K3 die vandaag geleverd was. Doos open alles er in, bon via de mail en pleitte. Thuis kijk ik nog eens en bedenk me dat het niet lekker voelt. Ik het serie nummer bekeken, hebben die h.fters mij mn oude ingeleverde K3II aangesmeerd als nieuw. Ding zou weken weg zijn en ik een nieuwe krijgen. Nieuwe batterij en nekstrap keurig in de verpakking. Nu kon ik het checken maar een ander zou een 2e hands gekocht hebben met het idee een nieuwe te hebben en alle accessoires nieuw. Blijkt tie na bellen bij de reparatie afdeling geweest te zijn, nooit bij Pentax en meteen terug in de verkoop. Gast schaamde zich de oren van de kop. Morgen terugbrengen, geld terug en even laten weten wat ik dr van vind. Nooit meer naar die toko. Gr sander
Boevenstreek, zet hem dan (onder de prijs) als demo te koop oid.
-
Een vertrouwde zaak is goud waard
-
Een vertrouwde zaak is goud waard
Zullen ze vanzelf wel achter komen ::)
-
Moord en brand schreeuwen is een ding en is inderdaad niet netjes wat ze geflikt hebben (zachtjes uitgedrukt), zou eerst even wachten met reactie hoe cameraexpress dit geval afhandelt en de manier waarop ze reageren.
Wanneer je in het vervolg in de buurt van Arnhem bent en je wilt wat Pentax spullen ophalen misschien is fotohuisVelp iets voor je, volledig Pentax dealer met de k3 en k3II in de vitrines volgens mij en anders zo voor je besteld, goede en deskundige service.
Bij zo'n grote zaak waar de Pentax verkopen toch een marginale rol spelen en ze het zeker niet van dit merk moeten hebben heeft dit helaas kunnen gebeuren, nooit en te nimmer goed te praten maar het geeft je te denken hoe ze met de consument omgaan.
Heb niet de indruk dat deze zaak nu echt onder de indruk zal zijn als je nooit meer een Pentax artikel bij hen zal kopen.
-
Moord en brand valt wel mee. Ik heb klantenservice gebeld en de situatie uitgelegd en daarnaast mijn onvrede uitgesproken. Het gaat mij niet om Pentax maar om de zaak. Je kan het niet maken om een camera met ca 100 cliks terug te stoppen in een doos met nieuw verpakte accessoires en deze weer als nieuwe camera aan te bieden voor de volle mep. Ik heb al afgesproken de camera terug te brengen en mijn geld retour te krijgen. Nu had ik nog foto's als refentie dat ik het ontdek. Maar je zal het idee hebben een nieuwe camera te hebben die feitelijk 2hands is. Zet hem dan idd als demo te koop. En hoe vaak hebben ze dit eerder geflikt? Ronduit asociaal. De vingerafdrukken zaten nota bene op de zoeker. We gaan het vanmiddag wel zien. Gr sander
-
In ieder geval veel succes Sander, hoop voor jou dat ze er nog iets leuks van weten te maken, een heel dik goedmakertje is wel op zijn plaats denk ik en bij zo'n winkel met toch een bepaalde (goede) reputatie zou je niets anders mogen verwachten.
-
Vandaag terug naar Kamera Express, het geval van voor af aan uitgelegd en mijn verbazing geschetst dat ik mijn eigen camera tegen moest komen. De verkoper kon niet anders dan toegeven dan dat het een situatie betreft die absoluut niet had mogen voorkomen waarop de excuses veelvuldig gemaakt werden. Manager d'r bij verhaal wederom, ook hij was very very not amused. Ik had ondertussen ook gezien dat er een lading nieuwe exemplaren geleverd waren, heb liever een camera dan geld terug. Dit werd dan ook geregeld en een nieuwe in de serienummers 620... Om inderdaad de excuses kracht bij te zetten 5 jaar garantie gekregen. Ik ben tevreden met de oplossing en excuses. Al met al het eerste bericht is mede met een stuk irritatie geschreven, de soep wordt uiteindelijk niet zo heet gegeten als opgediend. En gezien de wijze waarop Kamera Express met mijn klacht is omgegaan heeft dit een stuk vertrouwen geschept. Tevens vertelde de manager dat ze in het oude Freerecordpand gaan zitten aan de A20 bij Nieuwerkerk en dat Pentax hier een behoorlijke rol gaat vervullen in de vorm van een soort van eigen stand. Iets van een shop in the shop waarbij Pentax de aandacht moet krijgen die het verdient. Gr Sander
-
Iets van een shop in the shop waarbij Pentax de aandacht moet krijgen die het verdient. Gr Sander
De eigenaar van KE heeft me dat ook laten weten.
Het oude Free Record Shop pand wordt een grote foto belevingswereld (experience center) met een hele mooie Pentax stand.
Opening 1e kwartaal van 2016. Dus nog even geduld.
-
Ik heb na m'n vakantie m'n K3II teruggebracht naar de Kamera Express. Even 4 weken (of langer) wachten......zucht!
-
De eigenaar van KE heeft me dat ook laten weten.
Het oude Free Record Shop pand wordt een grote foto belevingswereld (experience center) met een hele mooie Pentax stand.
Opening 1e kwartaal van 2016. Dus nog even geduld.
:caffee:
-
Camera weer terug na inderdaad 4 weken. Ik vind de Kamera-Express een goede service leveren. Ben benieuwd naar het nieuwe (FRS) pand!