Auteur Topic: Gebruik van "legacy" SIGMA-lenzen voor DSLR  (gelezen 156 keer)

Offline PeterN

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
Re: Gebruik van "legacy" SIGMA-lenzen voor DSLR
« Reactie #3 Gepost op: 5 februari 2021, 12:37:12 »
Zover ik weet moeten alle oudere Sigma lenzen met K-vatting gewoon op alle camera's met een K-vatting passen zonder de camera- of lensvatting te beschadigen. Er is wel een issue met een aantal Sigma lenzen waarvan de buitenkant van de lens de K1 en K1 II camerabody's raken. Zover ik weet is dit alleen een issue bij de Pentax K1 en K1 II camera's.

Groet,   Peter

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #3 Gepost op: 5 februari 2021, 12:37:12 »

Offline JohnnieS

• Newbie
« Reactie #2 Gepost op: 3 februari 2021, 14:45:39 »
 ::) zou eigenlijk geen verschil in moeten zitten, zolang het maar een Originele Sigma/Pentax lens is.
gebruik zelf al heel wat jaren Sigma Lenzen,en heb  tot nu toe geen verschil gemerkt 8)
KD10/ KD20 /KX / K-5 / K-3 /K-7/ K-01 plus teveel Lenzen

Offline marland

• Newbie
Gebruik van "legacy" SIGMA-lenzen voor DSLR
« Reactie #1 Gepost op: 3 februari 2021, 13:34:45 »
Ik bezit nog twee "legacy" SIGMA-zoomlenzen (High Speed Zoom 1:3.5~4 80-200 mm en Standard Zoom 1:2.8~4 35-70 mm). Ik weet dat ze kwalitatief niet hoogwaardig zijn, maar ze kunnen in bepaalde situaties wel handig inkomen. De lensvatting is nog voor de SMC Pentax-M bajonet. Ik heb ze destijds gebruikt voor de ME Super. Ik overweeg om ze soms te gebruiken voor een van mijn digitale Pentax-camera's. Ik wil echter weten of dat kan zonder om de lensvatting van zo'n camera te beschadigen. Ik zie namelijk dat er een klein verschil is tussen de vatting van de Pentax-M-bajonet en die van SIGMA. Ik zal graag horen ervaringen die andere leden hebben met het gebruik van dit type SIGMA-lenzen.