Auteur Topic: VERKOCHT Pentax K-S2 en K500 beetje stuk, maar zeer goedkoop en te herstelen  (gelezen 291 keer)

Offline Gengske

• Senior Member
  • **
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
VERKOCHT Pentax K-S2 en K500 beetje stuk, maar zeer goedkoop en te herstelen
« Reactie #1 Gepost op: 29 februari 2020, 01:45:44 »
Edit:Beide camera's zijn stuk en hebben een  reparatie nodig. Reparatie zou "redelijk" simpel zijn, maar vereist wel het volledig openen van de camera's. Kans op succes zou groot zijn , maar koop alleen als je weet dat je kalm en rustig kunt werken,of het misschien leuk en leerzaam zou vinden.
Denk na voor je koopt

Te koop 1 K-S2 (wit) en 1 K500. Prijs is 60 euro
Beide hebben last van Aperture Block Failure. Een nogal redelijk voorkomen probleem met deze modellen.
Goede nieuws is dat een beetje handige harry dit zelf kan herstellen. zoek op youtube naar "pentax aperture block repair"
Ikzelf ben helemaal niet de persoon om dit te doen. Veel te zenuwachtig en slechte ogen.

voor 60 euro en wat prullenwerk kun je dus 2 goede camera's hebben. 4 batterijen en 2 opladers zijn inbegrepen, deze alleen zijn al het overwegen waard voor 60 euro.
Ik heb al wat uurtjes research gedaan en vragen zijn meer dan welkom.
Ikzelf vond de K500 en K-S2 de 2 beste toestellen die ik ooit gehad heb. Vooral de K-S2 is een wonder van techniek vol met alle snufjes en schitterende beeldkwaliteit.
Beide camera's werken wel normaal met manuele lichtmeeting (groene knop) + lens met diafragmaring (niet 100% betrouwbaar.
Ik kan foto's sturen, maar uiterlijk zul je er niets speciaal aan zien. ze zien er beide goed uit

Betaling kan cash bij afhaling (brecht, belgie) of paypal bij verzending
verzending is 7 euro in belgie, 17 euro naar Nederland
« Laatst bewerkt op: 4 maart 2020, 15:02:31 door Gengske »

Het Nederlandstalig Pentaxforum

VERKOCHT Pentax K-S2 en K500 beetje stuk, maar zeer goedkoop en te herstelen
« Reactie #1 Gepost op: 29 februari 2020, 01:45:44 »