Het was gisteren zeker een geslaagde photowalk. We waren uiteindelijk met 9 personen die zich voor de fotowalk hadden ingeschreven + drie begeleiders. Van deze 9 personen fotografeerden er al 8 met Pentax spiegelreflexcamera's. Er waren redelijk wat verschillende camera's voorhanden, waarbij het opviel dat eigenlijk niemand de K-70 wilde uitproberen.
Zelf ben ik met de KP met daarop de DA 20-40mm limited en de K1 met daarop de DA* 300mm aan het spelen geweest. Beide bevielen mij erg goed. Wat ik aan beide toestellen vooral erg fijn vind is de in kijkrichting verstelbare display. Erg fijn voor als je vanuit een laag standpunt m.b.v. liveview wilt scherpstellen. De K1 is op dit gebied het handigste want bij dat toestel kan de display in alle richtingen versteld worden, bij de KP kan de display alleen naar boven versteld worden (in landscape stand).
Wat mij bij de KP in negatieve zin opviel wat het voorste wieltje. Deze was ergonomisch niet zo fijn geplaatst als bij bijvoorbeeld de K-30 of K-1. Maar verder is de KP een hele vooruitgang t.o.v. mijn huidige K-30 (waar ik nog zeker erg tevreden over ben).
Ik heb wat verschillende foto's die tijdens deze photowalk gemaakt zijn op de volgende plek geplaatst:
http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=41727.0Groet, Peter