Ik merk bij mezelf dat ik momenteel alleen nog vluchtig over het forum kijk, ik reageer nagenoeg nergens meer op. Vaak zie ik foto`s die ik op een ander medium al gezien heb, als ik daar reeds gereageerd heb ga ik niet nog eens reageren. Verder kom ik weinig interessants tegen waar ik wat aan heb. Het kan me trouwens niet schelen met wat voor camera een foto gemaakt is, het is uiteindelijk maar gereedschap, het poppetje wat door de zoeker kijkt en op het knopje drukt bepaald wat op de plaat komt.
Ik ben bang dat het nu toch wel geleidelijk aan het einde begint te komen van dit forum, er zijn nog een paar Die Hards die trouw foto`s plaatsen en reageren, maar dat is nog maar een klein groepje. Inspiratie haal ik ook al lang niet meer uit het forum.
De concurentie met FB, Flickr en instagram lijkt verloren te zijn, een paar jaar terug vulde het forum nog een gat op technisch vlak, maar dat is ook nagenoeg over.
Nu de wereld geleidelijk de omslag gaat maken naar de systeemcamera`s zal het met Pentax steeds verder achteruit gaan, want Pentax mist al weer de slag, eerst zijn ze veel gebruikers kwijtgeraakt omdat de FF te lang op zich liet wachten, en nu raken ze er weer veel kwijt door overstappers naar systeem camera. Zelf heb ik me inmiddels een Fuji aangeschaft, naast mijn K1, is een pracht van een camera, met super kwaliteit foto`s, en zodra ik mijn lenzen arsenaal compleet heb gaat geleidelijk mijn Pentax er uit en schaf ik een 2e Fuji body aan om een back-up camera te hebben.