Erg fraaie macro's! Een tikje jammer dat er geflitst is, hierdoor vallen beide foto's wat flets uit met weinig diepe kleuren. Wel een geluk dat je zo dichtbij kon komen. Prachtig scherp met veel detail.
Klopt, ik heb eerst een paar foto's gemaakt zonder flits, maar dan kon ik ze niet onder de goede hoek pakken.
Daar de zon al laag stond, wierp mijn eigen schaduw roet in het eten, toen maar de flits gebruikt.
Die beesten vonden mijn schaduw niet zo'n success, vlogen elke keer op, om weer een zonnig plekje op het hek te vinden.
Over die diepe kleuren kan ik zeggen dat het vrij grijsbruine insecten waren, ook op de niet zo geslaagde niet geflitste foto's zie je geen diepe kleuren, alleen zijn deze wat oranje/roder vanwege de laag staande zon.
De afstand was zo'n 25 cm, dus dat is niet zo heel dichtbij.
Ik vind zelf de harde slagschaduw van de flits minder geslaagd. Maar tegen de tijd dat ik een andere flitser had gepakt, waren ze alweer gevlogen, en mijn tuinhek in de schaduw van andere huizen.
Vanwege de 800 pixel limiet van dit forum, zie je nog niet eens al het detail !
Trouwens de inconsistentie van de Pentax witbalans blijft me verbazen.
Uit de PEF gegevens moet Pentax Photolabratory toch weten dat deze geflitsts is, maar als je dan de witbalans van 'auto' naar 'flash' omzet krijg je een heel andere kleurbalans.
Het lijkt alsof de PEF extra info niet gebruikt wordt.
George