Auteur Topic: Daks over Normandy - 70 Jaar D-Day  (gelezen 1604 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Guus74

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 457
  • Geslacht: Man
    • flickr
Re: Daks over Normandy - 70 Jaar D-Day
« Reactie #7 Gepost op: 9 juni 2014, 18:41:29 »
Mooi in beeld gebracht en mooi bewerkt!

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Daks over Normandy - 70 Jaar D-Day
« Reactie #7 Gepost op: 9 juni 2014, 18:41:29 »

Offline Guus74

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 457
  • Geslacht: Man
    • flickr
Re: Daks over Normandy - 70 Jaar D-Day
« Reactie #6 Gepost op: 9 juni 2014, 18:41:29 »
Mooi in beeld gebracht en mooi bewerkt!

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5926
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Daks over Normandy - 70 Jaar D-Day
« Reactie #5 Gepost op: 9 juni 2014, 17:35:25 »
Een mooie klassieker. Ik krijg het gevoel dat dit terug in de tijd is, dus een geslaagde plaat.

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5926
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Daks over Normandy - 70 Jaar D-Day
« Reactie #4 Gepost op: 9 juni 2014, 17:35:25 »
Een mooie klassieker. Ik krijg het gevoel dat dit terug in de tijd is, dus een geslaagde plaat.

RonHendriks

  • Gast
Re: Daks over Normandy - 70 Jaar D-Day
« Reactie #3 Gepost op: 9 juni 2014, 17:02:07 »
Je weet er toch weer mooi bij te zijn. Prachtig beeld!

RonHendriks

  • Gast
Re: Daks over Normandy - 70 Jaar D-Day
« Reactie #2 Gepost op: 9 juni 2014, 17:02:07 »
Je weet er toch weer mooi bij te zijn. Prachtig beeld!

Offline Ghanz

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 622
Daks over Normandy - 70 Jaar D-Day
« Reactie #1 Gepost op: 9 juni 2014, 16:53:40 »
Afgelopen vrijdag 6 juni was het exact 70 geleden dat D-Day plaats vond. Nog voordat de eerste landingsboten de stranden bereikt hadden, waren er in de vroege ochtend op belangrijke lokaties para's gedropped om deze veilig te stellen. Dit om te voorkomen dat de Duitsers de landing in de kiem konden smoren voordat deze goed en wel voet aan de grond had. Naast alle officiële herdenkingen, vond er vanaf het vliegveld van Cherbourg-Maupertus ook een evenement plaats om juist deze luchtlandingen te herdenken. En niet zomaar herdenken, maar het daadwerkelijk droppen van para's vanuit het werkpaard van de Tweede Wereldoorlog, de Dakota. De organisatie was in handen van het Round Canopy Parachuting Team, een stichting met als doelstelling om juist dit soort parajumps in ere te houden.

Via een berichtje op Facebook kwam ik er achter dat ze ook de mogelijkheid boden om vanuit een T-6 Texan (een les toestel uit dezelfde periode, veel vliegers kregen daar hun basis opleiding in) foto's te maken tijdens 1 van de dropping dagen. Uiteindelijk bleek er nog een mogelijkheid te zijn voor 6 of 7 juni en ja, dan ga je toch voor de historische dag zelf met een dropping bij St Marie du Mont, de plaats waar op 6 juni 1944 de 101st Airborne Division gedropt werd.

1/125 - f/8.0 - 34mm - ISO80 en een Analog Efex filtertje

_K5_51030-BW2 - 1200px by Ghanzer, on Flickr

Greetz,
Hans.

Offline Ghanz

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 622
Daks over Normandy - 70 Jaar D-Day
« Gepost op: 9 juni 2014, 16:53:40 »
Afgelopen vrijdag 6 juni was het exact 70 geleden dat D-Day plaats vond. Nog voordat de eerste landingsboten de stranden bereikt hadden, waren er in de vroege ochtend op belangrijke lokaties para's gedropped om deze veilig te stellen. Dit om te voorkomen dat de Duitsers de landing in de kiem konden smoren voordat deze goed en wel voet aan de grond had. Naast alle officiële herdenkingen, vond er vanaf het vliegveld van Cherbourg-Maupertus ook een evenement plaats om juist deze luchtlandingen te herdenken. En niet zomaar herdenken, maar het daadwerkelijk droppen van para's vanuit het werkpaard van de Tweede Wereldoorlog, de Dakota. De organisatie was in handen van het Round Canopy Parachuting Team, een stichting met als doelstelling om juist dit soort parajumps in ere te houden.

Via een berichtje op Facebook kwam ik er achter dat ze ook de mogelijkheid boden om vanuit een T-6 Texan (een les toestel uit dezelfde periode, veel vliegers kregen daar hun basis opleiding in) foto's te maken tijdens 1 van de dropping dagen. Uiteindelijk bleek er nog een mogelijkheid te zijn voor 6 of 7 juni en ja, dan ga je toch voor de historische dag zelf met een dropping bij St Marie du Mont, de plaats waar op 6 juni 1944 de 101st Airborne Division gedropt werd.

1/125 - f/8.0 - 34mm - ISO80 en een Analog Efex filtertje

_K5_51030-BW2 - 1200px by Ghanzer, on Flickr

Greetz,
Hans.