Ik ben ook aan het rondkijken. Heb nu een Nokia E52, een semi-smartphone, die goed bevalt, maar met het verouderde S60 besturingssysteem zijn beperkingen begint te krijgen. Ik probeer voor de beste prijs/kwaliteitsverhouding te gaan, waarbij ik mijn bovengrens al bij 200 euro heb gelegd.
Ik wil graag een no-nonsense smartphone die voldoet aan mijn gebruikseisen, en dat is uiteraard persoonlijk. Ik hoef beslist geen high-end apparaat (dat extra geld leg ik liever weg voor een nieuwe lens

. Ik hecht weinig waarde aan de ingebouwde camera of een "HD" display, ook het uiterlijk is van ondergeschikt belang, al moet het niet te lelijk worden. Ik vind bij een telefoon nog steeds de ontvangst- en geluidskwaliteit van een gewoon telefoongesprek van primair belang, verder een goed (virtueel) toetsenbord, zodat ik goed uit de voeten kan met sms en whatsapp. Ook mag het ding niet te groot zijn, want ik wil het nog wel makkelijk in m'n broekzak kunnen stoppen.
Ik heb na mijn zoektocht besloten te wachten op de nieuwe Sony Xperia E, die in maart in de winkels komt te liggen voor ca. 170 euro. Er zijn al een paar reviews te vinden, en daaruit concludeer ik dat dit toestel uitstekend bij mij past.
Ik heb mijn laatste 3 toestellen (in een termijn van 5 jaar) gekocht bij Typhone.nl en ben daar zeer tevreden over. Recoon.nl ken ik helaas niet.