Auteur Topic: Nieuwe smartphone ? Xperia P , S of .....nog iets anders?  (gelezen 1852 keer)

Offline K-x_fan

• Full Member
  • *
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe smartphone ? Xperia P , S of .....nog iets anders?
« Reactie #11 Gepost op: 7 maart 2013, 09:13:41 »
Ik zou de Sony Xperia U gaan, deze is bijna 2x zo snel, heef een veel mooier scherm enz.
Alleen kan er geen micro sd kaartje in, maar de U heeft 8 gb intern geheugen (4 gb is daarvan bruikbaar).

Bedankt voor de tip en toelichting, maar voor mij blijft het toch de Xperia E.
Ik heb uit de eerste tests begrepen dat de Xperia E als "redelijk snel" wordt ervaren. Dat acht ik voor mij dan ook voldoende. Ik weet dat de E een display heeft met een lagere resolutie, maar dat vind ik persoonlijk minder belangrijk. Geheugenuitbreiding daarentegen weer wel. Ik gebruik mijn huidige gsm ook als mp3 speler, en heb een micro sd kaartje erin zitten met ca. 6Gb aan muziek erop. Een nieuwe gsm dient voor mij daarom ook een sd kaartje te kunnen bevatten (of min. 16 Gb geheugen aan boord te hebben). Nog een argument voor de E is de extra aandacht die de geluidskwaliteit van de spraak heeft gekregen, en daar hecht ik ook veel waarde aan.
Tenslotte zal ik een nieuwe gsm zeker 2 à 3 jaar gaan gebruiken, en het is dan wel prettig om een recenter model te hebben.
Zo zie je maar dat iedereen weer zijn eigen argumenten heeft bij de keuze voor een bepaald product. Het moet voor mijn gevoel altijd de juiste "klik" geven, en dat is ook de reden geweest dat ik een aantal jaren geleden voor Pentax heb gekozen  ;)

Sigma 8-16, 18-250, Pentax 1,8/50, Tamron 17-50, 70-300, Metz MB 44 AF-1

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #11 Gepost op: 7 maart 2013, 09:13:41 »

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
  • Deel en leer, elke keer
« Reactie #10 Gepost op: 6 maart 2013, 15:09:03 »
Hoe kom je erbij dat de Xperia U 2 keer zo snel is ?
De U is de kleinste in het rijtje S , P , U , waarvan de Xperia  P de beste is als het gaat om prijs/kwaliteit . de S heeft de beste camera en het beste scherm, de snelste processor (op papier). Gezien prijs / kwaliteit is mijn keuze de Xperia P, als er een nieuwe smartphone komt. Vorige week heb ik besloten om de x10 op te gebruiken.  Mijn geld is trouwens ook op. Heb het besteed aan iets anders. AH, dat kan bij het topic " jouw laatste aankoop"   ???
In elk geval: iedereen bedankt voor de reacties ! :)

Zoonlief kijkt niet zo veel op het forum, maar ik kan er wel iets van zeggen.
Zover ik weet, gebruikt hij een bepaalde benchmark (snelheidstest), waar hij zelf ook weken naar heeft zitten staren.
Het kan best zijn dat de U in de benchmark test sneller is, maar dan is de vraag wat je belangrijk vindt.
De grootte van het scherm en geheugen (met mogelijke uitbreiding) zijn andere afwegingen, die je kan maken.
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
« Reactie #9 Gepost op: 6 maart 2013, 14:59:12 »
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline franck

• Senior Member
  • **
  • Pentax k3ii Tamron 90 mm Sigma 17-70 pentax55-300
« Reactie #8 Gepost op: 6 maart 2013, 14:04:28 »
Ik zou de Sony Xperia U gaan, deze is bijna 2x zo snel, heef een veel mooier scherm enz.
Alleen kan er geen micro sd kaartje in, maar de U heeft 8 gb intern geheugen (4 gb is daarvan bruikbaar).
http://www.belsimpel.nl/sony/sony-xperia-u-black/overzicht
Voor 20:00 bestelt is morgen in huis bij belsimpel (ik heb mijn xperia S daar ook gekocht)
Hoe kom je erbij dat de Xperia U 2 keer zo snel is ?
De U is de kleinste in het rijtje S , P , U , waarvan de Xperia  P de beste is als het gaat om prijs/kwaliteit . de S heeft de beste camera en het beste scherm, de snelste processor (op papier). Gezien prijs / kwaliteit is mijn keuze de Xperia P, als er een nieuwe smartphone komt. Vorige week heb ik besloten om de x10 op te gebruiken.  Mijn geld is trouwens ook op. Heb het besteed aan iets anders. AH, dat kan bij het topic " jouw laatste aankoop"   ???
In elk geval: iedereen bedankt voor de reacties ! :)
Het belangrijkste onderdeel van de camera , is de mens erachter.

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
« Reactie #7 Gepost op: 27 februari 2013, 20:54:50 »
Hallo Pentaxers !

Ik zit te kijken naar een nieuwe smartphone .
Nu heb ik de Sony Ericsson x10 2 jaar. Het ding bevalt best goed;
De fysieke cameraknop vind ik fijn. Android bevalt eigenlijk best goed , maar updaten kan ik al even niet meer. Daar is hij te oud voor (?) , in elk geval wordt er heen update meer voor aangeboden.
Een iPhone is gewoon veel te duur , daar kan dus een streep door heen.
Na zo ongeveer alles gezien te hebben , blijft er over de Xperia of P van Sony. Eventueel de Xperia S met een 13 MP camera en scherm met hogere resolutie van 720 x 1280  . Iemand een andere suggestie in de prijsklasse tot 300 euro ? Dat is voor mij echt de max.
Voor fotografie gebruiken wij uiteraard onze Pentax , maar soms heb je die niet bij je.....

Nog iets: Wie heeft er ervaring met Recoon.nl ?

Ik heb zelf ook de X10 en volgens de officiële kanalen is 'ie inderdaad niet te upgraden naar de nieuwste Android versie, maar ga maar een googlen en even op youtube kijken, dan vind je zo uitgelegd hoe je het toch voor elkaar kunt krijgen. Als upgraden het enige is, zou ik een gaan zoeken. Heb het zelf niet gedaan, vind m'n X10 wel best. Ik heb 'm zgan van Marktplaats gekocht en heb een simonly abonnement. Volgens mij de goedkoopste manier. Eind dit jaar loopt m'n contract af en neem ik weer een nieuw simonly abonnement. Mocht mijn X10 voor die tijd de geest geven dan ga ik gewoon weer voor iets anders via MP. Tel+abo is volgens mij altijd duurder.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline AndereZoonEricOudjes

• Senior Member
  • **
  • Koop een Pentax!
« Reactie #6 Gepost op: 27 februari 2013, 19:16:30 »
Ik ben ook aan het rondkijken. Heb nu een Nokia E52, een semi-smartphone, die goed bevalt, maar met het verouderde S60 besturingssysteem zijn beperkingen begint te krijgen. Ik probeer voor de beste prijs/kwaliteitsverhouding te gaan, waarbij ik mijn bovengrens al bij 200 euro heb gelegd.
Ik wil graag een no-nonsense smartphone die voldoet aan mijn gebruikseisen, en dat is uiteraard persoonlijk. Ik hoef beslist geen high-end apparaat (dat extra geld leg ik liever weg voor een nieuwe lens ;). Ik hecht weinig waarde aan de ingebouwde camera of een "HD" display, ook het uiterlijk is van ondergeschikt belang, al moet het niet te lelijk worden. Ik vind bij een telefoon nog steeds de ontvangst- en geluidskwaliteit van een gewoon telefoongesprek van primair belang, verder een goed (virtueel) toetsenbord, zodat ik goed uit de voeten kan met sms en whatsapp. Ook mag het ding niet te groot zijn, want ik wil het nog wel makkelijk in m'n broekzak kunnen stoppen.
Ik heb na mijn zoektocht besloten te wachten op de nieuwe Sony Xperia E, die in maart in de winkels komt te liggen voor ca. 170 euro. Er zijn al een paar reviews te vinden, en daaruit concludeer ik dat dit toestel uitstekend bij mij past.
Ik heb mijn laatste 3 toestellen (in een termijn van 5 jaar) gekocht bij Typhone.nl en ben daar zeer tevreden over. Recoon.nl ken ik helaas niet.

http://www.belsimpel.nl/sony/sony-xperia-u-black/overzicht
Voor 20:00 bestelt is morgen in huis bij belsimpel (ik heb mijn xperia S daar ook gekocht)

Offline AndereZoonEricOudjes

• Senior Member
  • **
  • Koop een Pentax!
« Reactie #5 Gepost op: 27 februari 2013, 19:03:29 »
Hallo Pentaxers !
De fysieke cameraknop vind ik fijn. Android bevalt eigenlijk best goed , maar updaten kan ik al even niet meer. Daar is hij te oud voor (?) , in elk geval wordt er heen update meer voor aangeboden.
Na zo ongeveer alles gezien te hebben , blijft er over de Xperia of P van Sony. Eventueel de Xperia S met een 13 MP camera en scherm met hogere resolutie van 720 x 1280  . Iemand een andere suggestie in de prijsklasse tot 300 euro ? Dat is voor mij echt de max.
Voor fotografie gebruiken wij uiteraard onze Pentax , maar soms heb je die niet bij je.....

Ik kan je de Sony Xperia zeker aanbevelen, ik heb er namelijk zelf ook 1.
Mooi design, super mooi HD (720p) scherm, lekker snel en een erg goeie camera!
Het enige nadeel is dat de batterij het niet heel lang volhoud. Maar goed, welke smartphone doet dat wel?

Een klasgenoot van mij heeft de Xperia P; is ook erg goed toestel.
Andere vrienden van mij hebben ook een Sony en zijn er erg tevreden mee.
Ik raad je dus zeker aan om een Sony te kopen, welke dat is aan jou...

Offline franck

• Senior Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 23 februari 2013, 16:02:49 »
Ik Koop het toestel los .
Ik kijk nu bij belsimpel.nl . Die zitten goed met hun prijzen ( iets duurder dan Redcoon) en zijn een officiële Sony dealer. Of dat iets uitmaakt, weet ik niet maar het staat erbij.
De Xperia E heb ik ook gezien, maar voldoet niet aan wat ik in elk geval wil.
Wat betreft Prijs / kwaliteit - verhouding is de Xperia P het beste wat ik gezien heb. (En dat is héél wat)
De Experia E is inderdaad wel wat goedkoper.
« Laatst bewerkt op: 23 februari 2013, 16:38:57 door franck »

Offline K-x_fan

• Full Member
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 23 februari 2013, 15:30:09 »
Ik ben ook aan het rondkijken. Heb nu een Nokia E52, een semi-smartphone, die goed bevalt, maar met het verouderde S60 besturingssysteem zijn beperkingen begint te krijgen. Ik probeer voor de beste prijs/kwaliteitsverhouding te gaan, waarbij ik mijn bovengrens al bij 200 euro heb gelegd.
Ik wil graag een no-nonsense smartphone die voldoet aan mijn gebruikseisen, en dat is uiteraard persoonlijk. Ik hoef beslist geen high-end apparaat (dat extra geld leg ik liever weg voor een nieuwe lens ;). Ik hecht weinig waarde aan de ingebouwde camera of een "HD" display, ook het uiterlijk is van ondergeschikt belang, al moet het niet te lelijk worden. Ik vind bij een telefoon nog steeds de ontvangst- en geluidskwaliteit van een gewoon telefoongesprek van primair belang, verder een goed (virtueel) toetsenbord, zodat ik goed uit de voeten kan met sms en whatsapp. Ook mag het ding niet te groot zijn, want ik wil het nog wel makkelijk in m'n broekzak kunnen stoppen.
Ik heb na mijn zoektocht besloten te wachten op de nieuwe Sony Xperia E, die in maart in de winkels komt te liggen voor ca. 170 euro. Er zijn al een paar reviews te vinden, en daaruit concludeer ik dat dit toestel uitstekend bij mij past.
Ik heb mijn laatste 3 toestellen (in een termijn van 5 jaar) gekocht bij Typhone.nl en ben daar zeer tevreden over. Recoon.nl ken ik helaas niet.

Sigma 8-16, 18-250, Pentax 1,8/50, Tamron 17-50, 70-300, Metz MB 44 AF-1

Offline egbert

• Pentaxian
  • **
  • Pentax waarheen :(
« Reactie #2 Gepost op: 23 februari 2013, 14:25:17 »
Hallo Pentaxers !

ach je neemt gemakkelijk mee b.v. een pentax q of pentax q10
of pentax mx-1 of pentax x-5.
Pentax k-5 ii Pentax k-01,  Pentax mx-1, Pentax Q7, Pentax Optio LS465
Lenzen Q7, de 01,02,03, 05,06,07.
Lenzen Dslr, 10/17, 17/70, 55/300 wr, 40xs, 35, 50, 70,100mm
Lenzen Slr: 28, 50, 100, 135, 200mm
Flitser: AF360FGZ II

Offline franck

• Senior Member
  • **
Nieuwe smartphone ? Xperia P , S of .....nog iets anders?
« Reactie #1 Gepost op: 23 februari 2013, 10:00:58 »
Hallo Pentaxers !

« Laatst bewerkt op: 23 februari 2013, 10:35:37 door franck »