Behoorlijk actieve facebook gebruiker en vooral ook 'kijker'. Het heeft volgens mij vooral veel te maken met hoeveel mensen die jij kent het ook gebruiken. Het wordt dan al snel als vanzelfsprekend, ik vind het ideaal om een beetje op de hoogte te blijven van wat iedereen doet, het is handig om feesten/evenementen aan te kondigen en ook voor verenigingen is het zeer praktisch. Blijft natuurlijk wel de vereiste dat een zeer groot deel van je doelgroep ook op facebook moet zitten anders bereik je niemand. Persoonlijk ken ik eigenlijk vrijwel niemand van mijn leeftijd (18-30) die geen facebook heeft, wellicht dat het onder studenten een stuk populairder is? Al is het alleen al omdat die waarschijnlijk vaker internationale contacten hebben. Daarnaast zijn veel huidige facebookers volgens mij ook ex-hyvers, ik zelf ook, die massaal de overstap hebben gemaakt naar een nieuw sociaal netwerk. Zat je al op hyves, dan zit je nu waarschijnlijk ook op facebook. De enorme opkomst van de smartphone maakt facebook ook interessanter, vrijwel iedereen in mijn omgeving heeft zo'n ding, wellicht dat ik er daardoor ook meer gebruik van maak. Het kan wel eens leuk zijn om 'in the moment' iets te kunnen delen.
Het verbaasd me eerlijk gezegd dat de wat jongere mensen hier in dit topic er niet zoveel gebruik van maken.
Twitter maak ik geen gebruik van, het wordt ontzettend gehyped maar zo heel intensief en breed wordt het volgens mij helemaal niet gebruikt. Het is vooral media/bedrijven/bekende personen die er veel gebruik van maken heb ik het gevoel. Maar goed, hier zal ook wel gelden dat als iedereen in je directe omgeving het gebruik je zelf ook sneller geneigd bent om een gebruiker te worden. Ik ben vooralsnog nog niet om, al heb ik er al wel een paar keer over gedacht, zeker nu ik sinds 2 maanden een smartphone heb.