Auteur Topic: Telefoon.....  (gelezen 7694 keer)

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Telefoon.....
« Reactie #40 Gepost op: 22 december 2011, 08:30:49 »
Foxconn heeft beterschap belooft dus hopen dat het er komt.

Over de camera in de telefoon, geen idee welke het best is.
Misschien is het slim als je vergelijking kan vinden om ook naar de diafragma van de lens te kijken en daarvan de wijdste nemen, vaak zijn  die sensors niet goed met hoge ISO dus elk beetje meer lich dat de lens doorlaat helpt.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #40 Gepost op: 22 december 2011, 08:30:49 »

Offline roeland

• Super Pentaxian
« Reactie #39 Gepost op: 22 december 2011, 06:14:05 »

...Maar goed, de morele discussie leidt wat af van mijn initiele zoektocht...
Bij elke discussie waar appel ter sprake komt moet ik altijd de neiging onderdrukken om de arbeidsomstandigheden in de Foxconn fabrieken (waar de iTroep wordt gemaakt) ter sprake te brengen.
En weer niet gelukt   :-X
"12 significant photographs in any one year is a good crop"
Ansel Adams

Offline staal571

• Senior Member
  • **
« Reactie #38 Gepost op: 21 december 2011, 21:09:39 »

En laten we hopen dat Ruurd weer snel online is....

Daar sluit ik mij bij aan, ik mis zijn soms vage/aparte/comische antwoorden een beetje

Gr Peter
Zowel Digitaal als Analoge camera's

Offline Soap

• Super Pentaxian
    • Flickr
« Reactie #37 Gepost op: 21 december 2011, 19:44:31 »
Inderdaad, Apple is wel een bepaald type bedrijf welke het spel hard speelt en erg gericht
is op de dominatie die ze hebben.
Zo was Steve een genie, maar een regelrechte schoft naar personeel en stond als een "fuhrer" aan het roer.....
En is Apple wel erg van het bepalen wat je mag en kan met de producten en omgevingen die zij aanbieden.

Maar goed, de morele discussie leidt wat af van mijn initiele zoektocht naar een telefoon welke
in ieder geval acceptabele camera kwaliteiten heeft volgens mijn pentax forum vrienden.
En in mijn geval dus van het Android soort  :D

En laten we hopen dat Ruurd weer snel online is....

FA43/1.9 | DA70/2.4 | M50/1.7 | K55mm/1.8 | Sig 70-200 II/2.8

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #36 Gepost op: 21 december 2011, 18:00:19 »
Het gekke is dat Samsung, HTC, Sony Ericson en Motorola niet onderling ruzie hebben.
Meestal is het Apple waar de rechtzaak over gaat...

Over reclame.

ps. inderdaad, Ruurd is wat stilletjes op het moment?
Hij had een ruzie met iemand, weet niet meer waar over maar hij zei de forum even gedag.
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline staal571

• Senior Member
  • **
« Reactie #35 Gepost op: 21 december 2011, 16:54:50 »
Hi Peter, wat je aangeeft heeft mijn inziens niet heel veel met alleen de telefoon te maken.
Dat vind ik vooral een erg goede marketing vanuit Apple en dat is er een welke in elk schoolboek zal
voorkomen bij studies "Marketing, Reclame, etc"  :D
Het is ook een vernieuwd product, begrijp me niet verkeerd, maar het is meer gemaakt dan dat het daadwerkelijk is.
Schoolvoorbeeld van het creëren van een belevingsproduct, daar vind ik Apple echt een kei in.

Ik wil geen flamewar gaan starten over Apple vs. Android vs. Nokia vs. Win 7, etc.
Dat loopt toch uit op niets en iedereen mag er van vinden wat hij wil, ik vind het allemaal best en interessant.

Het gaat mij vooral om die verdien cultuur die maar blijft stapelen en we natuurlijk ook wel zelf
debet aan zijn deels en in de molen blijven zitten. Dat zou niet hoeven. ;)

Ik ben het zover wel met je eens maar wel ontzettend knap van Apple, maar het is onbegrijpelijk dat een bedrijf als Nokia (een paar jaar terug had bijna iedereen een Nokia) het helemaal uit handen heeft laten lopen, over windows op een telefoon wil ik het niet eens hebben, die hebben al jaren de boot gemist, je leest nu voorzichtig her en der al rumors dat Bill Gates weer aan het roer moet van Windows want die bullebak van Steve Balmer is alleen een schreeuwer.

Gr peter

Offline Soap

• Super Pentaxian
    • Flickr
« Reactie #34 Gepost op: 21 december 2011, 16:34:48 »
Hi Peter, wat je aangeeft heeft mijn inziens niet heel veel met alleen de telefoon te maken.
Dat vind ik vooral een erg goede marketing vanuit Apple en dat is er een welke in elk schoolboek zal
voorkomen bij studies "Marketing, Reclame, etc"  :D
Het is ook een vernieuwd product, begrijp me niet verkeerd, maar het is meer gemaakt dan dat het daadwerkelijk is.
Schoolvoorbeeld van het creëren van een belevingsproduct, daar vind ik Apple echt een kei in.

Ik wil geen flamewar gaan starten over Apple vs. Android vs. Nokia vs. Win 7, etc.
Dat loopt toch uit op niets en iedereen mag er van vinden wat hij wil, ik vind het allemaal best en interessant.

Het gaat mij vooral om die verdien cultuur die maar blijft stapelen en we natuurlijk ook wel zelf
debet aan zijn deels en in de molen blijven zitten. Dat zou niet hoeven. ;)

Offline staal571

• Senior Member
  • **
« Reactie #33 Gepost op: 21 december 2011, 16:19:41 »
Laat ze eens de marges erop naar beneden schroeven door de competitie en gewoon weer nieuwe innovaties
op de markt brengen, je hernieuwd onderscheiden, etc.

Maar ow....dat gebeurd niet?  >:(

Dat ben ik niet helemaal met je eens toen de 1e Iphone uitkwam stond de "hele wereld op zijn kop" er waren wachtlijsten, en men betaalde de hoofdprijs om er maar een te hebben, ik ken mensen die ze importeerden uit de Usa of een extra vakantie naar de Usa maakten om er daar een te kopen, en met de eerste Ipad ging het precies zo, men lag dagen in een slaapzak voor de winkel. en toen de concurrentie zag dat het aansloeg ging de rest als een gek aan het werk om een Iphone of Ipad na te maken, dat is op zich niet erg maar geef er dan wel je eigen "smoel" aan  maar kopieer niet klakkeloos het voorbeeld na.
Ik heb nog nergens gelezen/gezien dat men voor een nieuwe samsung iphone clone in de rij ging staan, dus dat zegt toch lijkt me genoeg.

Ik heb recent kort na elkaar 2 korte stedentrips gemaakt naar Parijs en London, en het is onvoorstelbaar als je daar in de Metro stapt dan is iedereen met zijn mobieltje bezig en bijna allemaal Iphone's.
Ik heb in beide steden even de officiele Apple Store bezocht daar moet je in de rij staan en mag je bij binnenkomst een afspraak maken om te horen op welke tijd je geholpen  wordt.

Op 1 punt ben ik het wel met je eens de marges moeten maar naar beneden, maar ik vermoed dat er ergens in een afgelegen donker kamertje prijsafspraken zijn gemaakt, en al die stukken in het nieuws/krant/TV erover zijn gratis reclame.

gr Peter

Offline Soap

• Super Pentaxian
    • Flickr
« Reactie #32 Gepost op: 21 december 2011, 15:04:25 »
Heel die patenten "oorlog" tussen Samsung, Apple, Google, etc. is wat mij betreft een grote farce.
Allemaal kijken ze naar elkaar en allemaal maken ze het zo wat de massa het liefste wil hebben.
Jaren gaat dat over de rug van de klant....
Laat ze eens de marges erop naar beneden schroeven door de competitie en gewoon weer nieuwe innovaties
op de markt brengen, je hernieuwd onderscheiden, etc.

Maar ow....dat gebeurd niet?  >:(

Desalniettemin maken ze allemaal mooi spul en is het smaak/ervaring/lot wat je brengt tot een bepaald merk.

ps. inderdaad, Ruurd is wat stilletjes op het moment?

Offline staal571

• Senior Member
  • **
« Reactie #31 Gepost op: 21 december 2011, 13:26:34 »
Nee hoor, het is een échte Samsung .....

niet zo'n supersloom namaakgevalletje waar iets met een I op staat   :D

Hoe zo supersloom, er was er 1 de eerste de rest is een afgeleide ervan, er lopen niet voor niets de nodige rechtzaken.

Ik neem aan dat je snapt wat ik bedoelde  ;)

Ik heb net Ruurd een PB gestuurd, ik mis zijn berichten hier de laatste dagen( laatse bericht was van 12 december)

Gr Peter

henkvanzuylen

• Gast
« Reactie #30 Gepost op: 21 december 2011, 12:36:23 »
Heb jij zo'n namaak ding, waarom niet de enige echte.

Nee hoor, het is een échte Samsung .....

niet zo'n supersloom namaakgevalletje waar iets met een I op staat   :D

Offline staal571

• Senior Member
  • **
« Reactie #29 Gepost op: 21 december 2011, 10:57:20 »
Galaxy SII....forget iefoon!  :cheer: :cheer:

Heb jij zo'n namaak ding, waarom niet de enige echte.

Gr peter

Offline Soap

• Super Pentaxian
    • Flickr
« Reactie #28 Gepost op: 20 december 2011, 22:19:24 »

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #27 Gepost op: 20 december 2011, 18:47:24 »
De Galaxy S II krijgt een update naar Android 4.0 Ice Cream Sandwich
In mijn commentaar kan je de officele beta vinden  ;)

Hier is een lijst van tweakers. http://tweakers.net/nieuws/78892/samsung-komt-voor-april-met-android-40-update-galaxy-s-ii.html
Google - Nexus S (update begonnen)
Samsung - Galaxy S II, Galaxy Note, Tab 10.1, Tab 8.9, Tab 7.7, Tab 7 Plus
HTC - Sensation, Sensation XE, Sensation XL, Rhyme, Evo 3D, verder onbekend
Sony Ericsson - '2011 Xperia-toestellen' (Arc, Arc S, Play, Ray, Neo, Neo V, Mini, Mini Pro)
LG - Optimus 2X Speed, Optimus  Black, Optimus 3D,
Motorola - Razr

Ze zijn wel alle ASUS tablets vergeten, die krijgen ook een update.
Weet niet wat de rest van de tablets doen maar draait je tablet op android 3 dan is het bijna zeker dat je een update krijgt omdat de eisen zo goed als gelijk zijn.
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Emilio Santos

• Pentaxian
  • **
    • Emiel van Orsouw Natuurfotografie
« Reactie #26 Gepost op: 20 december 2011, 17:29:49 »
| Pentax Optio WG-1 GPS Oranje | - | Emiel van Orsouw Natuurfotografie |

Offline Soap

• Super Pentaxian
    • Flickr
« Reactie #25 Gepost op: 20 december 2011, 10:42:59 »
Voor de kiekjes heb ik altijd een i10 of een FS8 ergens in de buurt, soms allebei. Voor facebook snaps klik ik dan extra met de BB als er reden is om direct te uploaden. Ik heb het hier nog niet langs zien komen maar de camera in de BB is vrij behoorlijk, in elk geval beter dan wat ik van de appels langs zie komen maar er zijn geen hipsterachtige apps om er jaren 70 snaps van te maken, helaas (?), naaa....
De meeste telco's houden overigens nog steeds vol dat je voor de BB een apart (duurder) abonnement nodig hebt, alleen bij T-mob kun je nog steeds een flex met BB-services en echt onbeperkt internet kiezen waarbij je ongebruikte tegoed tot St. Jutemis blijft staan, dat is handig voor het uploaden van foto's.
Ik heb een bb voor m'n werk en dat bevalt daarvoor prima.
Maar als prive smartphone ben ik niet echt onder de indruk ervan en heb ik de voorkeur voor
Android foons :)

Maar dank voor je suggestie.

henkvanzuylen

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: 20 december 2011, 09:27:01 »
een eenvoudig mobieltje, dient hoofdzakelijk om op de meest ongelegen momenten toch bereikbaar te zijn.

:D :D :D

Offline roeland

• Super Pentaxian
« Reactie #23 Gepost op: 20 december 2011, 06:27:58 »
Ik heb alle begrip voor de mensen die een mobiel gebruiken als...well, een mobiel om te bellen en te smsen.
Enkel doe ik er graag meer mee zoals dus foto's, facebooken, whatsuppen, twitter, etc. :)

Voor de kiekjes heb ik altijd een i10 of een FS8 ergens in de buurt, soms allebei. Voor facebook snaps klik ik dan extra met de BB als er reden is om direct te uploaden. Ik heb het hier nog niet langs zien komen maar de camera in de BB is vrij behoorlijk, in elk geval beter dan wat ik van de appels langs zie komen maar er zijn geen hipsterachtige apps om er jaren 70 snaps van te maken, helaas (?), naaa....
De meeste telco's houden overigens nog steeds vol dat je voor de BB een apart (duurder) abonnement nodig hebt, alleen bij T-mob kun je nog steeds een flex met BB-services en echt onbeperkt internet kiezen waarbij je ongebruikte tegoed tot St. Jutemis blijft staan, dat is handig voor het uploaden van foto's.
"12 significant photographs in any one year is a good crop"
Ansel Adams

Offline Snipes

• Super Pentaxian
  • IJsselstein(UT)
« Reactie #22 Gepost op: 19 december 2011, 18:23:22 »
Ik heb alle begrip voor de mensen die een mobiel gebruiken als...well, een mobiel om te bellen en te smsen.
Enkel doe ik er graag meer mee zoals dus foto's, facebooken, whatsuppen, twitter, etc. :)
Misschien nutteloos of kudde gedrag, maar ach, I like it en onderhoud m'n relaties zo prima.
Hier ook zo ;)!
Greetz Wesly

K-3 | K5 | 18-55WR | Sigma 10-20 EX DC | Sigma 17-70 f2.8-4 DC | Sigma 150-500 OS HSM
www.flickr.com/weslyvanbatenburg

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #21 Gepost op: 19 december 2011, 17:59:20 »
+1
Moet wel zeggen dat ook de S2 zijn minpunten heeft. Vooral de firmware updates via Kies zijn vaak een drama.
Gewoon je eigen android op gooien  ;)

ICS roms staan er ook al op, maar die zijn nog beta dus zal ik nog niet gebruiken.
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1204

Mag ook wel voor zulk bedrag, +400€ voor een mobieltje? tjonge jonge... voor hetzelfde bedrag koop ik een lichtsterke Sigma 50 of 85mm prime waaraan ik uren plezier beleef.
Was het maar waar, de sigma 85 is €850  :(
« Laatst bewerkt op: 19 december 2011, 18:06:27 door Anvh »
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Soap

• Super Pentaxian
    • Flickr
« Reactie #20 Gepost op: 19 december 2011, 16:59:40 »
Tja, voor de echte echte foto's heb ik natuurlijk ook gewoon mijn K5 ;) :)!
Maar zo'n cameraatje als op mijn telefoon heb je altijd op zak, dus altijd handig voor de "kiekjes"!
Exact dus mijn idee, maar dan met de K-x :)

Misschien nutteloos of kudde gedrag, maar ag, i like it en onderhoud m'n relaties zo prima.

kleine correctie: niet alle sonyericssons hebben een sony exmor. Alleen de wat meer high-end smartphones, maar het staat duidelijk op de website aangegeven. Pas vooral op met de 'Neo V', door productieproblemen (overstroming) hebben ze hier tov van de 'Neo' de 8.0MP exmor vervangen door een andere slechtere 5.0MP. O.a. de Arc-s en de Ray hebben 'm nog wel (zelfde camera). Zijn op flickr goede voorbeelden van te vinden. Zoals dit setje wat er helemaal niet slecht uitziet: http://www.flickr.com/photos/tarello/sets/72157627855335268/
Check, dank voor de headsup!

Offline Snipes

• Super Pentaxian
  • IJsselstein(UT)
« Reactie #19 Gepost op: 19 december 2011, 16:45:01 »
Tja, voor de echte echte foto's heb ik natuurlijk ook gewoon mijn K5 ;) :)!
Maar zo'n cameraatje als op mijn telefoon heb je altijd op zak, dus altijd handig voor de "kiekjes"!
Greetz Wesly

K-3 | K5 | 18-55WR | Sigma 10-20 EX DC | Sigma 17-70 f2.8-4 DC | Sigma 150-500 OS HSM
www.flickr.com/weslyvanbatenburg

Offline Kirsten

• Senior Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
  • yes, i'm a Pentaxian! ♥♥
    • SeventiesPhotography [create-inspire]
« Reactie #18 Gepost op: 19 december 2011, 16:06:47 »
+1
Moet wel zeggen dat ook de S2 zijn minpunten heeft. Vooral de firmware updates via Kies zijn vaak een drama. Kies is niet een heel fijn programma om mee te werken. Ook hebben veel mensen(waaronder ikzelf ook) last van spontane reboots na de laatste update.
Voor de rest een fijn toestel met een 8mp camera en veel mogelijkheden!!!
Hier 2 foto's gemaakt met de S2, tijdens donkere omstandigheden!

Mag ook wel voor zulk bedrag, +400€ voor een mobieltje? tjonge jonge... voor hetzelfde bedrag koop ik een lichtsterke Sigma 50 of 85mm prime waaraan ik uren plezier beleef.

Ik ben misschien ouderwets maar ik heb
een eenvoudig mobieltje, dient hoofdzakelijk om op de meest ongelegen momenten toch bereikbaar te zijn.
een leuke K10D + bijhorende accessoires om te fotograferen.
een krachtige PC om mijn foto's te bekijken en nabewerken, met jullie te communiceren en zaken die ik niet weet op te zoeken.
geen camera want filmen laat ik over aan de grootmeesters in dit vak.

;C

jjw

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 19 december 2011, 15:34:48 »
Alvast dank voor alle input :)
De mobieltjes gaan tegenwoordig, althans vaak, zo snel van hand tot hand dat men vaak
wel meerdere ervaringen kan delen erover.
Merk, type, etc.

Nu ben ik verder ook niet merk gebonden, dus probeer van alles :)

Dank voor de input gents, ik ga beide even bekijken!

kleine correctie: niet alle sonyericssons hebben een sony exmor. Alleen de wat meer high-end smartphones, maar het staat duidelijk op de website aangegeven. Pas vooral op met de 'Neo V', door productieproblemen (overstroming) hebben ze hier tov van de 'Neo' de 8.0MP exmor vervangen door een andere slechtere 5.0MP. O.a. de Arc-s en de Ray hebben 'm nog wel (zelfde camera). Zijn op flickr goede voorbeelden van te vinden. Zoals dit setje wat er helemaal niet slecht uitziet: http://www.flickr.com/photos/tarello/sets/72157627855335268/

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #16 Gepost op: 19 december 2011, 12:26:51 »
Alvast dank voor alle input :)
De mobieltjes gaan tegenwoordig, althans vaak, zo snel van hand tot hand dat men vaak
wel meerdere ervaringen kan delen erover.
Merk, type, etc.
Ja, maar wat voor een mobieltje van 1 of 2 jaar geleden geld, hoef niet te gelden voor het inmiddels hoogstwaarschijnlijk al opgevolgde type.
De camera van de Nokia N95 was ook vrij redelijk goed, maar toen ik de opvolger, de N96 kreeg,  bleek al gauw dat bij deze gsm de camera stukken minder was.
Het beste kan je naar mijn mening van de (in jouw ogen) leuke modelletjes verschillende reviews op internet gaan bekijken en vervolgens naar een telefoonwinkel gaan en er even mee gaan spelen.
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1