Hoi Gert-Jan
Als er iets een beetje twijfelachtig is aan de 6x7's is dan is het wel het transport van de film.
Dit zou opgelost zijn met de 67II maar helaas

Tja ik heb geen meter om te kunnen bepalen hoe zwaar het transport moet gaan!
Links als je er van de achterkant in de camera kijkt wordt de volle spoel aan de bovenkant vast gehouden met een soort sleutel. Deze sleutel heeft weerstand om te zorgen dat de film goed strak gespannen staat. Dus het is normaal dat je die niet soepel draait.. met een duimbeweging transporteer je meer dan 7 cm film. Het is verstandig om vrij rustig te transporteren.
Ik moet even in mijn geheugen graven, volgens mij is de weerstand tijdens transporteren constant behalve het laatste stukje dan gaat hij heel makkelijk. (net geprobeerd, zonder film de weerstand die je voelt is dan van het spannen van de sluiter deze is constant). Een lege spoel aan de linkerkant heeft een constante weerstand met twee vingers kun je hem zonder te slippen draaien maar je voelt wel duidelijk een weerstand).
Als ik er over nadenk bij kleinbeeld telt de kamera het aantal perforaties maar in en rolfilm zitten geen gaten dus moet de film langs een aandruk rol lopen waar het aantal omwentelingen van geteld wordt als de film hier een beetje slipt zou je ter veel film transporteren, mm dus geen overlap maar grootte stukken tussen de beelden! Of is het probleem dat de spoel aan de rechterkant slipt, dan verplaats je te weinig film.
Probeer eerst maar eens met rustig en gelijkmatige transporteren.
Ps ga je zelf afdrukken in de doka?
Succes Gert Jan