Maar is dit niet louter een academisch voordeel?
Grootste voordeel zit in het groene gedeelte, onze ogen zijn door meest gevoelig voor dus verschil is zeker te zien.
Ook de meeste printers kunnen hier iets van voordeel uithalen hoewel alleen de top printers volledig aRGB omvatten zal je toch een verschil zien.
Je moet je werk wijzen erop aanpassen dat klopt maar opzich is dat geen probleem.
Alleen goedkope en simpele software ondersteunen misschien aRGB niet maar het gros doet het wel.
Als je aRGB of groter gebruikt zal je ook 16bit willen gebruiken of anders komt het vaak ook niet goed.
Voor internet heb je aan aRGB niks maar ik tenminste maak geen foto's om puur en alleen op internet te zetten, weet niet of iemand dat hier wel doet?
Ik werk zelf in RAW, die hebben geen kleur profiel maar je moet ze wel bewerken, dan is het wel net zo mooi dat je ook daadwerkelijk ziet wat je doet.
Voor internet zet ik ze om naar sRGB JPG en print ik ze uit dan gebruik ik profiel van de printer, dan komt sRGB of aRGB nog niet eens aan de past.
Maar ik wil je wel gelijk geven dat aRGB bereik niet per se nodig is maar het is wel fijn om te hebben als je het kan.
Zeker als je naar prijs klasse kijk van de Apple schermen.
Hier is een goed stuk om te lezen.
http://www.northlight-images.co.uk/article_pages/colour_management/colour_space_choice.htmlps. we zitten hier op een fotografie forum dus ik ga er van uit dat het merendeel fotografie ook als een serieuze hobby heeft die hier ook wat tijd een moeite in willen steken om een goed resultaat te krijgen.
Op andere soort forums is discussie hierover totaal niet relevant.