Elk voordeel heb z'n nadeel, zou een bekende nederlander zeggen.
Ja, de Mac kent een betere gebruikers ervaring, maar....
Een pc is veel makkelijker uitbreidbaar, wat extra geheugen erin, een Solid state disk of straks toch misschien wel die Color spider voor monitor calibratie, bijna alle hardware werkt met Windows. Bij de Mac moet je dat nog maar afwachten. Als het werkt gaat het super makkelijk, als het niet ondersteund wordt ben je de klos. (en Apple heeft nogal eens de neiging om keuze's te maken over wat ondersteund wordt, denk b.v. aan flash op een iphone, of eigenlijk de weigering om flash op een iphone te ondersteunen).
Ik ben net een tijdje met Ubuntu bezig geweest, en ben weer terug naar Windows omdat ik mijn printer niet aan de praat kreeg (Canon Pixma dus niet eens een exoot, wel een wifi printer). Op een rijtje gezet is Linux leuk met ondersteunde hardware, en kun je met wat tijd en moeite ook niet ondersteunde hardware aan de praat krijgen door gebruikersgroepen, Linux is open dus er is altijd wel een techie die het aan de praat krijgt EN Linux is goedkoop, heel veel heel goede software is gratis. Windows is gesloten maar wordt door alles en iedereen ondersteund, aanbod van goede gratis software is beperkter dan op Linux. Apple is nog veel geslotener dan Windows, en daardoor beperkt en nog weer minder gratis software.
Suc6 met je keus
Lars