Auteur Topic: Brandje?  (gelezen 3787 keer)

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:Brandje?
« Reactie #30 Gepost op: 21 januari 2011, 17:18:12 »

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #30 Gepost op: 21 januari 2011, 17:18:12 »

Offline Polvora

• Senior Member
  • **
  • Pentax for life!
« Reactie #29 Gepost op: 20 januari 2011, 22:48:14 »
Excuses, Rik....
deze keer was ik wel erg vooringenomen.

De toeluichting verklaart veel.

Groeten,
Ruurd

Beter laat dan nooit, bedankt voor je excuses Ruurd...

:drinks:

K-5 8 t/m 500mm

asplx

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 19 januari 2011, 16:44:06 »
Citaat
Citaat van: Buksbeest op  5 Januari 2011, 21:18:39
Half 8 RTL nieuws.
Aan het einde van de uitzending: "We gaan nog even terug naar onze verslaggeefster of er nog nieuwe ontwikkelingen zijn". "Er is weinig veranderd en we hebben nog niets te horen gekregen".
Waarom dan in vredesnaam terug naar de verslaggeefster???  Brede lach

Beetje laat maar toch    ;D

Misschien een leuke verslaggeefster.. ???

Ruurd

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #27 Gepost op: 19 januari 2011, 16:38:23 »
Schijnt toch wel een en andere vrij te zijn gekomen...
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

kdj4

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 19 januari 2011, 11:02:43 »
Half 8 RTL nieuws.
Aan het einde van de uitzending: "We gaan nog even terug naar onze verslaggeefster of er nog nieuwe ontwikkelingen zijn". "Er is weinig veranderd en we hebben nog niets te horen gekregen".
Waarom dan in vredesnaam terug naar de verslaggeefster???  :D

Beetje laat maar toch   :D

JohnnieS

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: 7 januari 2011, 03:28:57 »
 :clap2: :clap2: :clap2: :clap2: :clap2:
Bravo
Het is niet de waarheid die de mens groot maakt,maar de mens die de waarheid groot maakt,Confucius

Wat je doet is onbelangrijk, maar het is belangrijk dat je het doet”Mahatma Gandy

grt, JohnnieS :caffee:
« Laatst bewerkt op: 7 januari 2011, 04:00:47 door JohnnieS »

asplx

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: 7 januari 2011, 03:17:51 »
Excuses, Rik....
deze keer was ik wel erg vooringenomen.

De toeluichting verklaart veel.

Groeten,
Ruurd

Offline Polvora

• Senior Member
  • **
  • Pentax for life!
« Reactie #23 Gepost op: 6 januari 2011, 18:13:12 »
+1

Ruurd

Gefeliciteerd. Je mag van geluk spreken. Dankzij jouw slimmigheid heb je die pummels lekker te kakkebn gezet. :cheer:

Op deze manier zeiken ??? typisch Nederlands...

1:=> Had jij daar iets te zoeken dan?
2:=> Heb jij enige deskundigheid op het gebied van de brand?
3:=> Kon je hulp bieden of zou je daartoe in staat geweest zijn?
4: =>Waarom zou je daar weggehouden worden, denk je?

Vooropgesteld: Ik gun het je niet...,
maar misschien zou het goed zijn voor jou, als jij de omgekeerde situatie eens meemaakte en de hulpverlening niet bij jou kon komen, omdat iemand ergens liep, waar die niet mocht komen en niets te zoeken had.

Even grof hard:
Net zo'n kuddedier als vele anderen, die daar niets te zoeken heeft en de genen die daar wel MOETEN zijn voor de voeten loopt. Oh... wij Pentaxers zijn anders dan Canonikons.... behalve alr er brand is..

Hier word ik DUS ontzettend pissig van.

Asplx

Aha, voorbarige conclusies trekken, ook typisch Nederlands....

- Was aan het werk aan de overkant, ik was er al...
- Doe industriele inspecties, oa tanks voor chemische stoffen.... Heb zelf meetappatuur en gasmaskers bij mij. Als ik meet dat iets veilig is kan je daar veilig in en of over rijden in dit geval de A16/ N3. Btw, het luchtalarm ging 20 meter naast de A 16 af om 16.00 u en da A16 ging om 22.00 pas dicht..
- Sta zelf wel eens bij controles om hulpdiensten technisch bij te staan.

Inderdaad net zo'n kuddedier als al die anderen met een voorbarige conclusie...

Rik
K-5 8 t/m 500mm

asplx

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: 6 januari 2011, 00:30:59 »
En het is ook typisch nederlands om moord en brand te schreeuwen als er ook maar enig potentieel gevaar was en de overheid heeft niets gedaan.......voor sommige lieden is het nooit goed!

Respect voor de brandweerlieden, alle andere hulpverleners en overige betrokkene die bezig zijn met deze moeilijke taak   :respect: :toppie: :respect:

+1

Ruurd

Citaat
Werd net nog tegengehouden, ik mocht niet van Dordt naar Puttershoek vanwege de afsluiting van de N3/A16. Via een dijkje toch nog bij de kiltunnel terechtgekomen en gelukkig weer thuis.

Gefeliciteerd. Je mag van geluk spreken. Dankzij jouw slimmigheid heb je die pummels lekker te kakkebn gezet. :cheer:

Citaat
Wat een flauwekul zeg, niks gemeten en toch alles afsluiten, typisch Nederlands...

Op deze manier zeiken ??? typisch Nederlands...

1:=> Had jij daar iets te zoeken dan?
2:=> Heb jij enige deskundigheid op het gebied van de brand?
3:=> Kon je hulp bieden of zou je daartoe in staat geweest zijn?
4: =>Waarom zou je daar weggehouden worden, denk je?

Vooropgesteld: Ik gun het je niet...,
maar misschien zou het goed zijn voor jou, als jij de omgekeerde situatie eens meemaakte en de hulpverlening niet bij jou kon komen, omdat iemand ergens liep, waar die niet mocht komen en niets te zoeken had.

Even grof hard:
Net zo'n kuddedier als vele anderen, die daar niets te zoeken heeft en de genen die daar wel MOETEN zijn voor de voeten loopt. Oh... wij Pentaxers zijn anders dan Canonikons.... behalve alr er brand is..

Hier word ik DUS ontzettend pissig van.

Asplx
« Laatst bewerkt op: 6 januari 2011, 00:42:53 door asplx »

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #21 Gepost op: 5 januari 2011, 23:46:14 »
Wat een flauwekul zeg, niks gemeten en toch alles afsluiten, typisch Nederlands...
Het is een brand bij een chemische bedrijf, ik vindt het alleen maar goed dat ze voor een keer snel hebben gehandeld dat het nu blijkt dat het momenteel niks schadelijk is gevonden, okay dat is jammer.
Maar er gaan zeker te weten genoeg troep nu de lucht in...  :o
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
« Reactie #20 Gepost op: 5 januari 2011, 23:03:07 »
[...]wat een flauwekul zeg, niks gemeten en toch alles afsluiten, typisch Nederlands...
En het is ook typisch nederlands om moord en brand te schreeuwen als er ook maar enig potentieel gevaar was en de overheid heeft niets gedaan.......voor sommige lieden is het nooit goed!

Respect voor de brandweerlieden, alle andere hulpverleners en overige betrokkene die bezig zijn met deze moeilijke taak   :respect: :toppie: :respect:

Offline Polvora

• Senior Member
  • **
  • Pentax for life!
« Reactie #19 Gepost op: 5 januari 2011, 22:53:47 »
Vanmiddag staan kijken op 200 meter voordat de hulpdiensten er waren, leuk om te zien! Maar besloten om weg te gaan, mij werd het te  heet onder de voeten. Alleen een mini c@n#n bij me, vond het niet de moeite om er wat van te schieten, niet mijn ding.  Werd net nog tegengehouden, ik mocht niet van Dordt naar Puttershoek vanwege de afsluiting van de N3/A16. Via een dijkje toch nog bij de kiltunnel terechtgekomen en gelukkig weer thuis. Wat een flauwekul zeg, niks gemeten en toch alles afsluiten, typisch Nederlands...
K-5 8 t/m 500mm

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
« Reactie #18 Gepost op: 5 januari 2011, 22:17:06 »
Hier (Numansdorp, Hoeksche Waard) geen last. Wel duidelijk zichtbaar vanmiddag. Een stukje naar het oosten in de waard moeten ze wel ramen en deuren dichthouden. Hier waait het vooralsnog gelukkig langs. Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren voordat het onder controle is. We blijven het nieuws volgen...
Ik heb m'n K10d en lenzentas alvast klaargelegd. (Niet om foto's te gaan maken, maar om mee te nemen als we moeten gaan evacueren :D).

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline Johan

• Super Pentaxian
« Reactie #17 Gepost op: 5 januari 2011, 22:10:44 »
Ik heb er geen last van. Ik zit in het noord-oosten van de provincie groningen. Toevallig had ik het vanmiddag met een collega er nog over dat het niet best zou zijn, als er bij ons op het bedrijf brand uit brak! Wij hebben namelijk gemiddeld zo'n 150 a 200 rollen rubber staan, van ongeveer 1100 kilo per stuk. Nou, als dat in de hence gaat............ dan zien wij voorlopig de zon ook niet meer terug.

Zo, is hier in Assen een paar jaar geleden brand ontstaan bij een bandenbedrijf. heb ik ook de hele tijd staan kijken. Toch iets van nieuwsgierigheid van de mens, denk ik.(in iedergeval wel bij mij) Heb ook vaak de P2000 scanner aan staan. Kun je naar wens aanpassen welke provincie je wilt volgen.

grJohan

asplx

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 5 januari 2011, 22:03:43 »
Dat was in de stad zelf. Laatste jaren bij ons (winschoten en omgeving) ook regelmatig raak. De dag voordat onze dochter geboren is, is het theater afgebrand. Dat stond recht tegenover het ziekenhuis.
En nou staat het ziekenhuis er niet meer, begrijp ik :o :o

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Macroaddict
« Reactie #15 Gepost op: 5 januari 2011, 21:47:29 »
Zie je wel...
tóch bij jou in de buurt.... ;D
;D

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Offline Bernie

• Super Pentaxian
  • Westerlee (Gn)
« Reactie #14 Gepost op: 5 januari 2011, 21:42:01 »
Dat was in de stad zelf. Laatste jaren bij ons (winschoten en omgeving) ook regelmatig raak. De dag voordat onze dochter geboren is, is het theater afgebrand. Dat stond recht tegenover het ziekenhuis.

K20D,  Tamron 18-250, Metz 48, Smc M 50mm F1.7 Tamron AF 90mm F/2.8 SP Di Macro Tamron SP AF28-75mm F/2.8 XR Di

asplx

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 5 januari 2011, 21:27:13 »
Ik heb er geen last van. Ik zit in het noord-oosten van de provincie groningen. Toevallig had ik het vanmiddag met een collega er nog over dat het niet best zou zijn, als er bij ons op het bedrijf brand uit brak! Wij hebben namelijk gemiddeld zo'n 150 a 200 rollen rubber staan, van ongeveer 1100 kilo per stuk. Nou, als dat in de hence gaat............ dan zien wij voorlopig de zon ook niet meer terug.

Dat is jaren geleden in Grunn gebeurd aan het Damsterdiep bij Tyresoles. Ik was toen een jaar of 8 en heb met m'n vader uren staan kijken in m'n piyama...

Ruurd

gnodde

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 5 januari 2011, 21:26:12 »

Nou, als ze er een beetje smakelijk uitziet...  ;-) :P

Jan.

Buksbeest

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 5 januari 2011, 21:18:39 »
Half 8 RTL nieuws.

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #10 Gepost op: 5 januari 2011, 21:07:35 »
Top, kunnen we eindelijk (ook hier in Braboland) een zonsverduistering zien die we van de week hebben moeten missen!  :D

Offline Bernie

• Super Pentaxian
  • Westerlee (Gn)
« Reactie #9 Gepost op: 5 januari 2011, 21:04:39 »

K20D,  Tamron 18-250, Metz 48, Smc M 50mm F1.7 Tamron AF 90mm F/2.8 SP Di Macro Tamron SP AF28-75mm F/2.8 XR Di

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #8 Gepost op: 5 januari 2011, 21:02:40 »
Wat laat nieuwjaarsvuur... :'(

Een vuurpijl die lang in de lucht is geweest??  :D

asplx

• Gast