Auteur Topic: Het weer !!!  (gelezen 5115 keer)

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Het weer !!!
« Reactie #26 Gepost op: 17 december 2010, 23:31:28 »
Het is nu half 12 en op de A2 voor de Lekbrug bij Vianen staat nog steeds 15 km file met een vertraging van meer dan 30 minuten.
Wellicht is het hogere wiskunde, maar daar had iemand van Rijkswaterstaat toch al lang een keer een strooiwagen overheen kunnen sturen???
De weg ná de Lekbrug was goed begaanbaar en daar heb ik zelfs de 135 nog even aan kunnen tikken  :)
Volstrekte waanzin hier in Nederland met het verkeer rond Utrecht.......Beetje sneeuw en de wegen zien er uit als een ijsbaan.
Wellicht volgende keer toch even wat zout op de weg in plaats van water spuiten?  :)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #26 Gepost op: 17 december 2010, 23:31:28 »

Offline kristies

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Vrouw
  • Pentax rules!
« Reactie #25 Gepost op: 17 december 2010, 23:25:31 »
Nou zonder winterbanden hier in het Brabantse land prima op mijn werk beland vanochtend in een soort van sneeuwstorm... vanmiddag weer gewoon zonder problemen naar huis .. OK wegkomen op het parkeerterrein was even zweten.. Vanavond in auto van vriendjelief ( met winterbanden ) prima bij ons restaurant buiten de stad beland en ook weer zonder een enkel probleem thuis... dus ik weet niet waar iedereen zo over klaagt..  8)
pentax k10D kitlenzen 18-55mm 50-200mm Tamron 90mm Pentax 17-59mm, Pentax 10-17 mm fisheye

Offline Bernie

• Super Pentaxian
  • Westerlee (Gn)
« Reactie #24 Gepost op: 17 december 2010, 21:55:03 »
Citaat
Tja, als je zeggen: "Hier en daar een bui" moet je ook niet vewachten dat ze de exactie plaats weten...

Maakt niks uit Ruurd, ik ben namelijk altijd of hier, of daar. M.a.w. ik ben altijd de pineut  :D :D :D

K20D,  Tamron 18-250, Metz 48, Smc M 50mm F1.7 Tamron AF 90mm F/2.8 SP Di Macro Tamron SP AF28-75mm F/2.8 XR Di

patrick91

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: 17 december 2010, 21:42:01 »
Ben twee keer door een stel schaatsers ingehaald   :-\
:) :)

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #22 Gepost op: 17 december 2010, 21:40:38 »
Ondanks de winterbanden 4 uur en 55 minuten onderweg geweest over een traject waar ik normaal 45 minuten over doe.
Een nieuw dieptepunt, maar wel mijn record van bijna 4 uur scherper gezet  :(

Rond Utrecht hadden ze met water gestrooid in plaats van met zout leek het wel.
Als je geld had willen verdienen, had je vanmiddag op Oudenrijn een "koek en zopie" moeten starten   :D.
Ben twee keer door een stel schaatsers ingehaald   :-\

patrick91

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 17 december 2010, 20:58:28 »
Lol@Edzo :) Moest ze naar Capelle aan den IJssel brengen :) En hoop dat ze weer snel terug zijn hoor, bij ons niet de stereotype verdeling dus!

Vanmorgen kwartiertje langer over gedaan, ging net sneeuwen tussen Overschie en Delft, daarna prima te doen dus netjes op tijd..  In de middag iets eerder weg en zo snel ben ik nog nooit thuisgekomen op de vrijdagmiddag.. dus nogmaals: hieperdepiephoera voor alle waarschuwingen!

Offline PeterK

• Honorary Member
  • Super Pentaxian
« Reactie #20 Gepost op: 17 december 2010, 20:27:35 »
De secundaire wegen zijn hier veranderd in spekgladde spiegels  ???
Homo Sapiens Pentaxiensis (Pentax K20D-K100D-MG)

asplx

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 16 december 2010, 17:32:43 »
En hier in Delft al net zo.

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #18 Gepost op: 16 december 2010, 17:05:27 »
Hier in Elshout is het ook overgegaan in natte sneeuw.
Blijft alleen op de auto een beetje liggen.

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #17 Gepost op: 16 december 2010, 16:29:26 »
In Hoogeveen regende het vanmiddag, maar dit is een uurtje terug overgegaan in sneeuw. En blijft liggen zo te zien!
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

gnodde

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 16 december 2010, 16:08:21 »
Ja, hier in Avenhorn sneeuwt het ook al meer dan een uur, maar het blijft niet liggen.

Jan.

Offline Johan

• Super Pentaxian
« Reactie #15 Gepost op: 16 december 2010, 15:36:19 »
Het sneeuwt hier in Assen nu al een uur en een kwartier! Nu even de hondjes uitlaten in de sneeuw!

grJohan

asplx

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 16 december 2010, 14:45:09 »
Een dag vooruit voorspellen is al te veel gevraagd. Het KNMI zit er voor mijn gevoel trouwens toch 9 van de 10 keer naast.
De "sneeuwbom" die ze maandag voorspelden bleek gister een regenbom te worden, maar hier in het zuiden is het nu nog steeds gewoon alleen maar beetje miezeren.

Tja, als je zeggen: "Hier en daar een bui" moet je ook niet vewachten dat ze de exactie plaats weten... ;D

Groeten,
Ruurd

Buksbeest

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 16 december 2010, 12:59:14 »
Ik ben nu aan het werk in Heerde...
Na sluitingstijd even gezond hier naar de Mac en daarna snel door naar Apeldoorn. Foto's maken.
Daarna, rond 00:00 uur weer naar huis...

Dus misschien is dit wel mijn laatste bericht ooit  ;)

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #12 Gepost op: 16 december 2010, 12:15:52 »
Bij mij (in Avenhorn) gaat het morgen niet sneeuwen (volgens weerman Jan Visser van RTV-NH). Hier komt het pas vrijdag, en dan nog "misschien" (ze hebben al moeite genoeg het weer van één dag vooruit te voorspellen).
Maar, ik maak mij niet druk: ik ben vrij. En al was ik niet vrij: tegen de tijd, dat ik de weg op moet, is die al weer schoongemaakt.
Jan.

Een dag vooruit voorspellen is al te veel gevraagd. Het KNMI zit er voor mijn gevoel trouwens toch 9 van de 10 keer naast.
De "sneeuwbom" die ze maandag voorspelden bleek gister een regenbom te worden, maar hier in het zuiden is het nu nog steeds gewoon alleen maar beetje miezeren.

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #11 Gepost op: 16 december 2010, 12:14:03 »
Ik ben altijd blij met de "bangmakerij" voor extreem weer, dan is het minder druk :)

Mee eens. Een weeralarm is helemaal een zegen!  :D

Morgenochtend zit ik om half 6 in de auto, schoonouders gaan lang weekend naar Berlijn dus die breng ik even weg.

Dat is een eind wegbrengen, naar Berlijn...... ;) Wat heb jij veel voor je schoonouders over zeg. Blij dat ze weg zijn?  :D :D

Ik heb ook winterbanden, nadeel is dat ze nog in de schuur staan :)

Handig  :)

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
« Reactie #10 Gepost op: 15 december 2010, 21:42:54 »
Laat maar komen, levert weer veel mooie foto's op.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline Bernie

• Super Pentaxian
  • Westerlee (Gn)
« Reactie #9 Gepost op: 15 december 2010, 21:11:09 »
Het was afgelopen dagen bij ons in de straat al een puinhoop. De kinderen hier schaatsen gewoon op de weg!!! Ik hoef gelukkig maar 1,5 kilometer maar ik ga wel met de fiets! En daar heb ik geen winterbanden onder  :D :D :D

K20D,  Tamron 18-250, Metz 48, Smc M 50mm F1.7 Tamron AF 90mm F/2.8 SP Di Macro Tamron SP AF28-75mm F/2.8 XR Di

Offline roeland

• Super Pentaxian
« Reactie #8 Gepost op: 15 december 2010, 20:53:27 »
ik werk al jaren thuis dus ik maak me zelden druk over weer & verkeer. Als het goed glad wordt ga ik wel even een stukje rijden want ik heb nu ATC en dat wil ik eens even proberen.
"12 significant photographs in any one year is a good crop"
Ansel Adams

gnodde

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 15 december 2010, 20:50:24 »
Bij mij (in Avenhorn) gaat het morgen niet sneeuwen (volgens weerman Jan Visser van RTV-NH). Hier komt het pas vrijdag, en dan nog "misschien" (ze hebben al moeite genoeg het weer van één dag vooruit te voorspellen).
Maar, ik maak mij niet druk: ik ben vrij. En al was ik niet vrij: tegen de tijd, dat ik de weg op moet, is die al weer schoongemaakt.

Jan.

patrick91

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 15 december 2010, 20:38:27 »
Ik ben altijd blij met de "bangmakerij" voor extreem weer, dan is het minder druk :)
Morgenochtend zit ik om half 6 in de auto, schoonouders gaan lang weekend naar Berlijn dus die breng ik even weg. in de middag om 16:00 uur rij ik weer met veel plezier de A13 op waarna de A20 en een stukje 16 me thuisbrengt.
Ik heb ook winterbanden, nadeel is dat ze nog in de schuur staan :)

Offline Johan

• Super Pentaxian
« Reactie #5 Gepost op: 15 december 2010, 20:13:33 »
Morgen verwachten we veel sneeuw. Het wegdek wordt een ijsbaan. Het belooft héél ongezellig te worden op de baan  :(

We zijn erop voorbereid! heb hier 2 sneeuwscheppen liggen en een lading strooizout. Maandag en dinsdag was het hier al een ijsbaan! En voor het werk hoef ik ook niet de deur uit, want zit al bijna de hele maand december in de vorstverlet. ;D(morgen mijn 37ste dag dit jaar)
Dus zal het morgen de hele dag wel scheppen worden. Zit ook nog een zwangere(37wk) hier in huis.

grJohan

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #4 Gepost op: 15 december 2010, 20:11:26 »
Ik ben morgen gelukkig vrij, maar vrijdagmorgen zit ik al voor 7 uur in de auto (met winterbanden, dat wel!)! :( (ik ben geen wintermens...)

Ehhh......PeterK(rol) is het dus eigenlijk!  :D
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline PeterK

• Honorary Member
  • Super Pentaxian
« Reactie #3 Gepost op: 15 december 2010, 20:03:20 »
Nee hoor.  ;D  Het weer zit mij niet hoog. Ik heb het voordeel dat ik maar een 15 tal kilometer van mijn werk woon. Dat is een traject via rustige binnenwegen. Dus nooit last van verkeer. Trouwens ik heb winterbanden en een 4x4. Ik kan dus wel wat hebben  ;)
Wel ben ik geinteresseerd in het weer in al zijn facetten. Heb hier trouwens een heus weerstation staan. Op een mast buiten (6meter) staat een pluviometer, barometer, hygrometer, anemometer, windvaan, etc. De meetgegevens worden doorgestuurd naar een ontvanger die via een usb-link met de pc-is verbonden. Eigenlijk ben ik een heel klein Erwin Krolletje  8)
Homo Sapiens Pentaxiensis (Pentax K20D-K100D-MG)

Offline kristies

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Vrouw
  • Pentax rules!
« Reactie #2 Gepost op: 15 december 2010, 19:57:21 »
vandaar dat ik morgen helemaal NIETS ga doen.. !! Heerlijk...

( krijg je er van als je onregelmatig werkt .. heb je zomaar midden in de week weekeinde.. )

Maar het zit je wel hoog he het weer ? Zag ook al je topic over winterbanden ..  >:(
pentax k10D kitlenzen 18-55mm 50-200mm Tamron 90mm Pentax 17-59mm, Pentax 10-17 mm fisheye