Mijn eerste posting was vooral vanwege mijn positieve eerste indruk qua snelheid, dus niet als een vergelijking op andere punten met andere browsers. Na een paar dagen testen heb ik ook wel wat onhebbelijkheden opgemerkt. Zo werkt de back-knop op de muis niet (logisch het is geen Microstof toepassing) en ook de adresbalk toont bij intikken van beginletters niet het overzicht van de laatst bezochte sites. Of in ieder geval op een net wat minder logische manier. Hiervoor zou je het topsites venster moeten gebruiken, dat wordt automatische gevuld met de meest bezochte sites, maar dat is net wat omslachtiger. Wel mooi trouwens. Nadeel is weer dat je daarvoor wat aanvullende zaken als DirectX en nog wat geïnstalleerd moet hebben anders werkt dat niet. Verder staat ook het browsen met tabbladen standaard uit en is het voor ontwikkelaars minder handig broncode te checken. Waar FF en IE en GC dat in kleur doen en zo de tags onderscheiden van de tekst en verdere inhoud daar doet Safari dat nog gewoon alleen in zwart. Is net wat minder handig als je het andere gewend bent.
Dus qua snelheid, dikke plus, de rest is nog wel even wennen. Firefox steekt wat dat betreft net wat handiger in elkaar.
Groeten,
J@@P