Auteur Topic: Safari  (gelezen 1597 keer)

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re:Safari
« Reactie #11 Gepost op: 23 juli 2010, 21:39:08 »
Mijn eerste posting was vooral vanwege mijn positieve eerste indruk qua snelheid, dus niet als een vergelijking op andere punten met andere browsers. Na een paar dagen testen heb ik ook wel wat onhebbelijkheden opgemerkt. Zo werkt de back-knop op de muis niet (logisch het is geen Microstof toepassing) en ook de adresbalk toont bij intikken van beginletters niet het overzicht van de laatst bezochte sites. Of in ieder geval op een net wat minder logische manier. Hiervoor zou je het topsites venster moeten gebruiken, dat wordt automatische gevuld met de meest bezochte sites, maar dat is net wat omslachtiger. Wel mooi trouwens. Nadeel is weer dat je daarvoor wat aanvullende zaken als DirectX en nog wat geïnstalleerd moet hebben anders werkt dat niet. Verder staat ook het browsen met tabbladen standaard uit en is het voor ontwikkelaars minder handig broncode te checken. Waar FF en IE en GC dat in kleur doen en zo de tags onderscheiden van de tekst en verdere inhoud daar doet Safari dat nog gewoon alleen in zwart. Is net wat minder handig als je het andere gewend bent.
Dus qua snelheid, dikke plus, de rest is nog wel even wennen. Firefox steekt wat dat betreft net wat handiger in elkaar.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #11 Gepost op: 23 juli 2010, 21:39:08 »

Serpiente

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 23 juli 2010, 15:18:24 »
Firefox hier. Ik heb destijds Firefox, IE, Safari en Opera naast elkaar gedraaid. Ik ben toen voor Firefox gegaan. Ik draai nu Firefox PC en Laptop en ik heb het ook bij mijn zus geïnstalleerd. Zij was er erg blij mee.
Ik moet zeggen dat ik Chrome ook erg goed vindt. Deze kan wel erg goed worden! Safari vond ik op de PC niets! Op een Mac erg goed, maar op de PC viel het zeer tegen.
Ik heb eigenlijk nooit problemen, dus ik zie geen reden om weer te switchen. Sinds versie 3 vind ik Firefox echt helemaal te gek.

kdj4

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 20 juli 2010, 13:43:42 »

Ik heb alleen nog geen goede gratis Exif-viewer extension gevonden voor Safari :(

ik gebruik deze op de mac

http://homepage.mac.com/aozer/EV/

gr Kees.

Offline joostdh

• Super Pentaxian
  • Beetje spelen
« Reactie #8 Gepost op: 20 juli 2010, 12:34:41 »
Ik moet zeggen dat Safari op de Mac super fijn is. Maar op een PC voelt het een beetje misplaatst omdat de look van het programma zo botst met de rest van het systeem. Op de PC gaat mijn voorkeur uit naar Firefox. Daarentegen is Firefox op de Mac misplaatst, als een vis uit het water, en is Camino (zelfde render engine als FF) mijn tweede keus.

Ik heb alleen nog geen goede gratis Exif-viewer extension gevonden voor Safari :(
Verliefd op de K-1

Offline PeterK

• Honorary Member
  • Super Pentaxian
« Reactie #7 Gepost op: 20 juli 2010, 09:30:29 »
Ik heb Safari al een paar keren getest, maar ik zie geen voordelen t.o.v. mijn standaardbrowser, Firefox.
Sneller is het bij mij niet.
Homo Sapiens Pentaxiensis (Pentax K20D-K100D-MG)

kdj4

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 19 juli 2010, 17:49:42 »
Safari en de Mac draaien bij mij al meer dan een jaar zonder problemen, ben zo wijs met de Mac , en met mijn vrouwtje  :D

gr Kees.

Offline kristies

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Vrouw
  • Pentax rules!
« Reactie #5 Gepost op: 19 juli 2010, 17:46:06 »
Overigens verwachte ik i.d. een aankondiging van een verre vakantie  :D
pentax k10D kitlenzen 18-55mm 50-200mm Tamron 90mm Pentax 17-59mm, Pentax 10-17 mm fisheye

Offline kristies

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Vrouw
  • Pentax rules!
« Reactie #4 Gepost op: 19 juli 2010, 17:45:44 »
Wij hebben het alletwee.. mijn vriend is meer van de Chrome en ik gebruik voornamelijk Safari  :)
Ik vind Safari erg fijn vanzelfsprekend werken !
pentax k10D kitlenzen 18-55mm 50-200mm Tamron 90mm Pentax 17-59mm, Pentax 10-17 mm fisheye

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #3 Gepost op: 19 juli 2010, 16:47:09 »
Google Chrome ken ik ook, maar daarin liep ik tegen wat compatibiliteitsprobleempjes aan bij het ontwikkelen van een website. Ben nog aan het testen hoe het met Safari uitpakt, maar GC was mij qua snelheid ook al opgevallen, in positieve zin. Verder weet ik de marktaandeelcijfers op dit moment niet uit mijn hoofd, maar GC was toen ik er mee bezig was nog de onderste van de lijst. Maar ik heb nu vier browser op mijn pc staan. Deels om te vergelijken bij het ontwikkelen van websites, en deels ook om voor mezelf de beste te selecteren en te gebruiken. Safari viel me daarbij dus erg positief op. Op het eerste gezicht zelfs positiever dan FF en GC destijds bij de eerste tests.

Groeten,
J@@P

Offline Corros

• Super Pentaxian
  • J316
    • Website
« Reactie #2 Gepost op: 19 juli 2010, 14:39:54 »
Probeer Google Chrome eens. Die heeft dezelfde snelheid als Safari, maar het gemak van Firefox.
Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
Safari
« Reactie #1 Gepost op: 19 juli 2010, 10:58:39 »
In deze vakantietijd lijkt het onderwerp voor dit topic een beetje op de aankondiging van mijn vakantiebestemming, maar dat is niet zo. Ik heb dit weekend Safari 5 gedownload en geïnstalleerd. Safari, de internetbrowser van Apple, ben ik nu een beetje aan het testen en ik dacht eerst dat ik een andere pc had. Ik gebruikte al een tijde Mozilla Firefox, dat t.o.v. Internet Explorer een behoorlijke verbetering was, maar nu met Safari gaat het in eens nog een keer een heel stuk sneller. Ik ben zeer blij verrast en ga de komende tijd zeker verder met uitproberen. Zonder reclame te willen maken, wilde ik dat toch even melden :).

Groeten,
J@@P