Auteur Topic: Elf Fantasy Fair 2010  (gelezen 2946 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:Elf Fantasy Fair 2010
« Reactie #21 Gepost op: 29 april 2010, 22:18:28 »
wil je een printje...... :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

greetz,
Erik

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Elf Fantasy Fair 2010
« Reactie #21 Gepost op: 29 april 2010, 22:18:28 »

Buksbeest

  • Gast
Re:Elf Fantasy Fair 2010
« Reactie #20 Gepost op: 29 april 2010, 21:44:05 »
Foto 5 heb ik snel even op de PC zelf gecrop'd: een verticale crop van boven waar het haar overgaat in de achtergrond en van onder net dat je geen buik meer ziet. Dan komt ze nog veel sterker over. Echt even proberen!!! Buks wil dan graag een poster voor boven zijn bed.. :)

Klopt  :-\

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:Elf Fantasy Fair 2010
« Reactie #19 Gepost op: 29 april 2010, 20:45:11 »
[...]
Foto 5 heb ik snel even op de PC zelf gecrop'd: een verticale crop van boven waar het haar overgaat in de achtergrond en van onder net dat je geen buik meer ziet. Dan komt ze nog veel sterker over. Echt even proberen!!! Buks wil dan graag een poster voor boven zijn bed.. :)

En ik heb je tip opgevolgd:



Tnx!

greetz,
Erik

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:Elf Fantasy Fair 2010
« Reactie #18 Gepost op: 29 april 2010, 20:33:15 »
Veel erger :) In twee dagen 17.000 !!! mensen waarvan ongeveer 70% in character... Verder loopt bijna iedereen met een fototoestel, zelfs de verklede mensen hebben vaak een pocketcamera. Het aantal dslr's is niet te tellen, het is ongelooflijk...

Idd, en ik heb ook fotografen gezien met een beauty-dish op een reportageflitser, met paraplu's of reflectieschermen ..........

En verklede mensen met een toestel dat levert wel leuke beelden op:

Deze dame zag de humor van wat ik wilde fotograferen ook wel in.....

greetz,
Erik

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re:Elf Fantasy Fair 2010
« Reactie #17 Gepost op: 29 april 2010, 06:29:55 »
Hoe is het daar eigenlijk? Lopen daar 500 mensen met een camera rond of wat moet ik me er van voorstellen?

Veel erger :) In twee dagen 17.000 !!! mensen waarvan ongeveer 70% in character... Verder loopt bijna iedereen met een fototoestel, zelfs de verklede mensen hebben vaak een pocketcamera. Het aantal dslr's is niet te tellen, het is ongelooflijk...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

RonHendriks

  • Gast
Re:Elf Fantasy Fair 2010
« Reactie #16 Gepost op: 29 april 2010, 00:11:18 »
De nieuwe versie van nummer 2 is oogstrelend, een goede verbetering.

Hoe is het daar eigenlijk? Lopen daar 500 mensen met een camera rond of wat moet ik me er van voorstellen?

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:Elf Fantasy Fair 2010
« Reactie #15 Gepost op: 28 april 2010, 23:06:34 »
Zelden was portretfotografie zo makkelijk (iedereen wilde dolgraag op de foto!) en zo moeilijk (druk en gehaast) tegelijk...[...]
Ja, en nee. Kennelijk zat er toch een blokkade in mijzelf om er vrijelijk op los te schieten, ook al was elk 'model' al te bereid om op de foto te gaan. De achtergronden maakten het idd wel wat minder makkelijk.

Tnx voor je commentaar. Ik ga zeker kijken naar het wegclonen en croppen (maar niet meer vanavond).

En een mini-meet op de volgende Elf -Fair: Ja!

greetz,
Erik

edit: typo
« Laatst bewerkt op: 29 april 2010, 23:06:50 door EviZ »

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re:Elf Fantasy Fair 2010
« Reactie #14 Gepost op: 27 april 2010, 06:47:11 »
Hallo Erik,

Zelden was portretfotografie zo makkelijk (iedereen wilde dolgraag op de foto!) en zo moeilijk (druk en gehaast) tegelijk... Volgende keer maar een Pentax mini meet :)

Bij foto 1 loopt de staf erg weg in de achtergrond. Probeer eens een kleine crop van alleen het gezicht...

Bij foto 2 zou ik meneer links wegcroppen of wegclonen. Dan heb je een mooi dreamy portret!

Foto 3 is mijn favoriet: wat een heerlijke spontane foto! Niets aan doen, dit was ELF!

Foto 4 ook keurig netjes, kan je zo insturen voor de fotowedstrijd van de elf. Zelf zou ik de rem linksonder wegcroppen, en een paar mm aan de onderkant, maar kan me voorstellen dat je ook vindt dat het wat extra's geeft..

Foto 5 heb ik snel even op de PC zelf gecrop'd: een verticale crop van boven waar het haar overgaat in de achtergrond en van onder net dat je geen buik meer ziet. Dan komt ze nog veel sterker over. Echt even proberen!!! Buks wil dan graag een poster voor boven zijn bed.. :)



Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

asplx

  • Gast
Re:Elf Fantasy Fair 2010
« Reactie #13 Gepost op: 26 april 2010, 23:53:50 »
 ;D ;D

Uitlokking heet dat...

foto eh... 1 dus prima aangepast.

Nou foto 4 nog.
durf te wedden, dat er meer in zit dan er nu uitkomt...

Succes..
Ruurd

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:Elf Fantasy Fair 2010
« Reactie #12 Gepost op: 26 april 2010, 23:27:16 »
Tnx!

Heb foto 1 ook maar ff aangepakt:



Ze ziet er nu een stuk vriendelijker uit..........maar of dat nu zo passend is bij haar outfit :evil:

Het eerste wist ik al wel, Erik, beetje jennen...  ;D
[...]
I know,maar ik moet er gewoon op reageren. Kan er ook niks aan doen  :cooll:

greetz,
Erik

asplx

  • Gast
Re:Elf Fantasy Fair 2010
« Reactie #11 Gepost op: 26 april 2010, 23:19:50 »
Het eerste wist ik al wel, Erik, beetje jennen...  ;D

Het tweede is ervaring door heel veel fotograferen en doka-werk.
't Doet me goed te horen, dat ik meteen op de juiste waarde zat :cheer:

Pracht foto, een poster waard :good:

Groeten,
ruurd

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:Elf Fantasy Fair 2010
« Reactie #10 Gepost op: 26 april 2010, 22:48:19 »
[...]
Als jurist moet jij toch wel weten, dat opLICHTEN niet mag..
[...]

Als jurist raadpleeg ik toch ook redelijk vaak het woordenboek. Oplichten heeft meerdere betekenissen, waaronder het synoniem van ophelderen.
Uit de Van Dale:
oplichten
1op·lich·ten lichtte -, i -gelicht helder(der) worden
2op·lich·ten lichtte -, h -gelicht 1 optillen 2 door bedrog geld enz. afhandig maken
 8)

Maar goed opgehelderd  ;D en mooi kontrast.
Goed gedaan...
Nu komt deze schone mooi tot bloei...

Leuke serie, een genoegen om naar te kijken. :good:

Groeten,
Ruurd

Tnx! En bedankt voor de tip over bijstellen van de belichting en contrast. 3/4 stops was inderdaad goed genoeg.

greetz,
Erik


asplx

  • Gast
Re:Elf Fantasy Fair 2010
« Reactie #9 Gepost op: 26 april 2010, 22:41:41 »
Erik,

Als jurist moet jij toch wel weten, dat opLICHTEN niet mag..
Maar goed opgehelderd  ;D en mooi kontrast.
Goed gedaan...
Nu komt deze schone mooi tot bloei...

Leuke serie, een genoegen om naar te kijken. :good:

Groeten,
Ruurd

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:Elf Fantasy Fair 2010
« Reactie #8 Gepost op: 26 april 2010, 21:53:51 »
Tnx allen voor het commentaar.
Ik stel jullie op- en aanmerkingen zeer op prijs.

[...] Je hebt ook een hele keur aan instellingen gebruikt voor je camera zie ik. [...]
Dat viel wel mee hoor. Av stand en F/4. In het begin stond de ISO per ongeluk nog op 400 (stom, stom, stom: niet goed gecontroleerd).


[...] Ik weet niet of het een bewuste keuze van je is maar ik vind de verzadiging van de kleuren veel te hoog,
Hierdoor slaat het rood ook helemaal dicht. Ik zou de volgende keer in raw fotograferen dan kun je daar na de hand nog makkelijk aan sleutelen. [...]
Ik schiet uitsluitend in raw. Ik heb zelf niet de indruk dat de verzadiging hoog staat. De dame was echt zo rood. Er is wel een beetje sprake van overbelichting op de schouders.


Ik vind het jammer, dat het costuum van de doodgraver aan de voorkant helemaal dichtloopt.
[....]
Ik heb hier naar gekeken, maar hij heeft een hesje aan dat nog zwarter is dan zijn jas en het zit in de schaduw.....Het oplichten van het hesje (bijvoorbeeld via fill-light) levert geen mooi resultaat op. Gelet op de houding van de man en het standpunt, vind ik het niet storend. Uiteraard mag een ieder daar anders over denken.

Die is een tikje - ¾ stop - onderbelicht.
Beetje ophelderen maakt em tot een toppertje...


En hieronder dan een met 3/4 stops opgelichte versie (en wat minder contrast dus ook wat zachter).




greetz,
Erik
« Laatst bewerkt op: 30 april 2010, 20:00:42 door EviZ »

asplx

  • Gast
Re:Elf Fantasy Fair 2010
« Reactie #7 Gepost op: 26 april 2010, 17:18:04 »
hoi Erik,

Ook ik ben gister naar Elf Fantasy Fair in Haarzuilens geweest, en zal straks nog even een aantal foto's van mij plaatsen.
Voor jouw foto's gaat mijn voorkeur uit naar foto 2

grtn Jan

Die is een tikje - ¾ stop - onderbelicht.
Beetje ophelderen maakt em tot een toppertje...
Ruurd

Offline Jan Veensma

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 410
  • Geslacht: Man
Re:Elf Fantasy Fair 2010
« Reactie #6 Gepost op: 26 april 2010, 17:14:30 »
hoi Erik,

Ook ik ben gister naar Elf Fantasy Fair in Haarzuilens geweest, en zal straks nog even een aantal foto's van mij plaatsen.
Voor jouw foto's gaat mijn voorkeur uit naar foto 2

grtn Jan
kp / k5II / k20d /Pentax SMC DA 50-135mm f2.8 ED-IF SDM/ sigma 18-35MM F/1.8 DC HSM ART / pentax 18-55mm F3.5 / pentax 50-200mm F4 / sigma 70-300 / tamron 28-75 2.8 / Sigma 10-20 EX DC / pentax M 50mm F1.7 / metz 58 AF-2 / metz 48 AF-1 /sunpak 420

asplx

  • Gast
Re:Elf Fantasy Fair 2010
« Reactie #5 Gepost op: 25 april 2010, 23:40:09 »
Ik vind het jammer, dat het costuum van de doodgraver aan de voorkant helemaal dichtloopt.
Verder een prima prent, net al de overige.
Ze mogen echt gezien worden, als vind ik ze allemaal te hard.

Groeten,
Ruurd

Offline 6x7

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 729
Re:Elf Fantasy Fair 2010
« Reactie #4 Gepost op: 25 april 2010, 22:57:50 »
Hoi Erik,

Lijkt me een leuke plek om te fotograferen, misschien een beetje druk.
Ik weet niet of het een bewuste keuze van je is maar ik vind de verzadiging van de kleuren veel te hoog,
Hierdoor slaat het rood ook helemaal dicht. Ik zou de volgende keer in raw fotograferen dan kun je daar na de hand nog makkelijk aan sleutelen. T'is maar een idee. overigens foto 2 ziet er wel goed uit qua kleur.
Leuke serie hoor!

Groeten Gert Jan
Mijn foto's in de PPG  :D

foto's op FlicR

RonHendriks

  • Gast
Re:Elf Fantasy Fair 2010
« Reactie #3 Gepost op: 25 april 2010, 22:48:09 »
Nummer 5 is echt een geweldig mooi portret van een geweldig mooie vrouw/satan. Alles klopt ook, de ooglenzen en alles. Dat is ook te zien aan de andere kostuums, daar wordt veel zorg aan besteedt. Ook wil iedereen netjes poseren.

Je hebt ook een hele keur aan instellingen gebruikt voor je camera zie ik. Wellicht ook een kwestie van vertrouwd voelen met de K-7 en erop vertrouwen dat die zijn werk doet. Er was licht genoeg zo te zien. Ik zou in dat geval kiezen voor de P-stand (geeft wat gemak om te wisselen tussen Av en Tv), waarbij ik bij zoveel licht kies voor 1/200ste sec (Tv)instelling met de iso-keuze tussen iso100-320 en de camera laten kiezen voor iso en Av. Als je wil kiezen voor een klein DOF dan schakel je makkelijk terug.

Buksbeest

  • Gast
Re:Elf Fantasy Fair 2010
« Reactie #2 Gepost op: 25 april 2010, 22:11:19 »
Foto 5 doet het hem... Als ik ooit dood ga (wat vroeg of hopelijk later gebeurd), hoop ik haar toch wel tegen te komen  :)

Maar hoe zag jouw kostuum eruit?   :D

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Elf Fantasy Fair 2010
« Reactie #1 Gepost op: 25 april 2010, 22:08:15 »
Ik ben vandaag naar de Elf Fantasy Fair geweest in landgoed Kasteel De Haar (Haarzuilen, Utrecht).
Een geweldig evenement! Ik heb mij heerlijk vermaakt.
Ik heb wat moeite om vreemde mensen aan te spreken én te fotograferen (gewoon aanspreken is geen probleem) en dat zie ik terug in mijn foto's: te rommelig en te gehaast (zie bv de achtergronden).
Ik plaats hieronder een vijftal foto's; ik zeg op voorhand dat het geen geweldige foto's zijn, maar het geeft wel een beeld.

Alle foto's zijn geschoten met een K-7 en Tamron SP AF 28-75mm F/2.8 Xr Di.

1. Focuslengte: 38.0 mm (35mm equivalent: 57 mm); Diafragma: f/4.0; Belichtingstijd: 1/1600s; ISO-equivalent: 400



2. Focuslengte: 75.0 mm (35mm equivalent: 112 mm); Diafragma: f/4.0; Belichtingstijd: 1/1600s; ISO-equivalent: 400



3. Focuslengte: 55.0 mm (35mm equivalent: 82 mm); Diafragma: f/4.0; Belichtingstijd: 1/800s; ISO-equivalent: 100



4. Focuslengte: 63.0 mm (35mm equivalent: 94 mm); Diafragma: f/4.0; Belichtingstijd: 1/250s; ISO-equivalent: 100



5. Focuslengte: 55.0 mm (35mm equivalent: 82 mm); Diafragma: f/4.0; Belichtingstijd: 1/60s; ISO-equivalent: 100


Ik was de batterijen van mijn flitser vergeten op te laden......een reportageflitser was wel handig geweest.

greetz,
Erik