Auteur Topic: Emigratie  (gelezen 4945 keer)

Offline vvo

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re:Emigratie
« Reactie #10 Gepost op: 14 april 2010, 08:37:23 »
@Keen: dat zeg ....ik ben best tevreden hier NL.

Heb ik Hongarije en Engeland gewerkt. Nu viel Engeland mee ....zou ik ook wel willen wonen (Hatfield/Londen).
Maar Hongarije viel mij zwaar tegen. Niet alleen de taal, maar de gebruiken, het werktempo ....
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #10 Gepost op: 14 april 2010, 08:37:23 »

Cmdr_Keen

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 14 april 2010, 08:24:10 »
Niet om lullig te doen hoor, maar emigreren valt heel veel mensen vies tegen. Mijn vriendin is geen Nederlandse, en pas dan maak je mee hoe ingrijpend het eigenlijk is. Je verhuist niet naar een stuk Nederland waar ze toevallig een andere taal spreken. Alles is anders, niets is meer zoals je gewend bent. Daar verkijken mensen zich vaak op. Mijn vriendin komt dan nog uit Belgie, maar dan nog. Stond ze daar als 22 jarige en ze wist niet hoe een brievenbus werkt en hoe je kan zien of hij die dag al geleegd is. Voor ons is dat heel gewoon en daar denk je niet over na. Naar de dokter gaan is anders, enz. enz. Je loopt tegen een muur van regels en papierwerk op en niemand vertelt je hoe het moet. Alles wat je gewend bent en waar je dagelijks niet aan denkt zijn weg. Dat zijn de dingen die je gaat missen. Nooit meer jouw soort pindakaas gewoon in de supermarkt halen en op je brood doen. Je wordt altijd gezien als "de buitenlander", men kijkt op van je accent. Lacht er vaak ook nog mee. Er is een reden dat vrijwel alle mensen die van land verhuizen enorm naar een geboorteland hangen en samen klitten met mensen uit het land van herkomst.

Niet dat ik zeg dat je het niet moet doen of dat het niet kan. Maar als je je dit realiseert voordat je vertrekt, ben je in ieder geval voorbereid en is de schok wat minder. Maar eigenlijk zou iedere Nederlander het 1 keer in z'n leven moeten doen. Misschien dat we dan wat toleranter worden naar onze eigen immigranten... :)

Offline vvo

• Super Pentaxian*Ltd
  • voormalig K10D eigenaar
« Reactie #8 Gepost op: 14 april 2010, 08:23:29 »
Buiten het weer ben ik best goed tevreden hier in dit kikkerlandje.

Met roots in Indonesie zou ik best die kant op willen. Zeker na onze vakantie daar afgelopen zomer.
Maar ik zou niet alleen voor mezelf gaan hoor. Ik wil dan beslist ontwikkelingswerk doen.
Wel bij voorkeur op sportgebied (jeugdvoetbal). Als ik zie hoeveel ik terug krijg van deze kids ....dan moet het daar in Indonesie helemaal te gek zijn.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline cemi

• Super Pentaxian*Ltd
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
« Reactie #7 Gepost op: 14 april 2010, 08:16:58 »
Ik ga met jou mee Carel, naar een lekker warm land waar een weerbericht overbodig is...

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #6 Gepost op: 14 april 2010, 06:26:46 »
Buks, zoals je ziet heb ik je topic naar de Stamtafel verplaatst. Daar hoort ie thuis.

Verder lijken mij de Antillen wel wat. Lekker klimaat, veel water, relaxed en je kan je prima redden met de Nederlandse taal...
Ik heb getwijfeld over België, want dat taaltje is zo zacht.... ;) (naar H.Westbroek)

Carel
« Laatst bewerkt op: 14 april 2010, 06:30:39 door Vulcan »
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
« Reactie #5 Gepost op: 13 april 2010, 23:29:33 »
Voor alle duidelijkheid: België is GEEN optie   ;D

mmmmm Vlaanderen (en de Vlamingen) vind ik toch niet zo verkeerd hoor. Dat komt zeker op mijn lijstje.
Zweden staat ook hoog op mijn lijstje (alleen die donkere winters niet.......)

greetz,
Erik

RonHendriks

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 13 april 2010, 23:26:51 »
(uitgezonderd je Pentax spullen uiteraard, dat zijn eerste levensbehoeftes)
:D :D :D

Er zijn best wel wat mooie plekjes op de wereld. Ik zou er zelf niet zo snel willen wonen, hoewel ik me er enorm op mijn gemak heb gevoeld. Cape Clear Island, county Cork in Ierland. Ideale plek voor birding photography. Rust is er te vinden en met zijn tijd ook voldoende vermaak. Klein eilandje.

Zicht op de haven, gemaakt met mijn coolpix.
http://www.ngfotocommunity.net/files/users/006235/photos/00121842_original.jpg
« Laatst bewerkt op: 13 april 2010, 23:32:27 door RonHendriks »

Buksbeest

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 13 april 2010, 22:51:45 »

Nou... Ik heb Belgen altijd wel bijzonder leuk volk gevonden (Vlaamen dan, Waloniërs daarentegen...)
Maar goed, ben idd wel opzoek naar wat bijzondere verhalen :-)

Offline y-cam

• Super Pentaxian*Ltd
  • Niet geschoten is altijd mis !
« Reactie #2 Gepost op: 13 april 2010, 22:36:02 »
Dus als jullie nu de keuze zouden krijgen te emigreren. Waar zou je naar toe gaan en waarom?

Buksbeest

• Gast
Emigratie
« Reactie #1 Gepost op: 13 april 2010, 22:19:10 »
We moeten allemaal eerlijk zijn. Nederland is niet meer wat het geweest is.
Dus als jullie nu de keuze zouden krijgen te emigreren. Waar zou je naar toe gaan en waarom?
En welke spullen zouden er absoluut mee moeten (uitgezonderd je Pentax spullen uiteraard, dat zijn eerste levensbehoeftes).