Auteur Topic: Ipad leuk of niet  (gelezen 15386 keer)

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Ipad leuk of niet
« Reactie #97 Gepost op: 13 oktober 2010, 19:52:08 »
Nog even en we maken in Frankrijk op vakantie een foto die direct op je PC thuis wordt opgeslagen en bewerkt tot een goede foto.
Stapje verder: bij terugkomst ligt je digitale fotoboek al bij de post. We lachen er wellicht nu nog om, maar je vraagt je soms af waar ergens de grenzen liggen....

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #97 Gepost op: 13 oktober 2010, 19:52:08 »

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #96 Gepost op: 13 oktober 2010, 19:50:12 »
zeker is een Ipad leuk, alles van I is leuk  ;)
heb dit ding vorige week in handen gehad, een collega van mij heeft dit ding.

het is omdat ik vorige maand een nieuwe lens heb gekocht, en gisteren is mijn nieuwe Iphone 4 binnen gekomen, anders had ik deze wel willen hebben  :P

gr kees.

Over een "gear fetish" gesproken zeg  :) :)

gnodde

• Gast
Re:iPad leuk of niet
« Reactie #95 Gepost op: 13 oktober 2010, 17:56:39 »
die zal dan toch wel alleen HDMI uitgang hebben, en dat is net even iets anders.

Daar heb je gelijk in. Maar de USB kun je natuurlijk wèl gebruiken als ingang (en dan zelfs de hdmi als verbinding met bv. een beamer  :D ). Ook WiFi behoort tot de mogelijkheden: SD-WiFi-kaartje in je camera, en de foto's op de Archos bekijken.
Ik kan bijna niet wachten om er mee te gaan experimenteren  :cooll:

Jan.

kdj4

• Gast
« Reactie #94 Gepost op: 13 oktober 2010, 17:01:45 »
zeker is een Ipad leuk, alles van I is leuk  ;)
heb dit ding vorige week in handen gehad, een collega van mij heeft dit ding.

het is omdat ik vorige maand een nieuwe lens heb gekocht, en gisteren is mijn nieuwe Iphone 4 binnen gekomen, anders had ik deze wel willen hebben  :P

gr kees.

RonHendriks

• Gast
« Reactie #93 Gepost op: 13 oktober 2010, 16:36:52 »
De eerder door mij genoemde Archos handhelds hebben dat: WiFi, USB, HDMI, touchscreen, enz., en voor veel minder geld dan de iPad.
De werking in de praktijk moet echter nog aangetoond worden. Ze draaien echter op Android, en dus zullen de applicaties niet moeilijk te vinden zijn en goed betaalbaar.

Jan.
die zal dan toch wel alleen HDMI uitgang hebben, en dat is net even iets anders.

gnodde

• Gast
« Reactie #92 Gepost op: 13 oktober 2010, 15:57:55 »
Ja die is ook goed. Nu ook nog HDMI ingang zodat je het als extern beeldscherm kunt gebruiken en we zijn alweer een stap verder.

De eerder door mij genoemde Archos handhelds hebben dat: WiFi, USB, HDMI, touchscreen, enz., en voor veel minder geld dan de iPad.
De werking in de praktijk moet echter nog aangetoond worden. Ze draaien echter op Android, en dus zullen de applicaties niet moeilijk te vinden zijn en goed betaalbaar.

Jan.

RonHendriks

• Gast
« Reactie #91 Gepost op: 13 oktober 2010, 14:43:30 »
Patience young grasshopper  ;D dat gaat heus wel komen :-)

dit is ook al leuk: Reuters photographer tests camera control from an iPad during shuttle launch
Ja die is ook goed. Nu ook nog HDMI ingang zodat je het als extern beeldscherm kunt gebruiken en we zijn alweer een stap verder.

macsterdam

• Gast
« Reactie #90 Gepost op: 13 oktober 2010, 14:32:44 »
Patience young grasshopper  ;D dat gaat heus wel komen :-)

dit is ook al leuk: Reuters photographer tests camera control from an iPad during shuttle launch

RonHendriks

• Gast
« Reactie #89 Gepost op: 13 oktober 2010, 14:22:25 »
kijk hier eens: iPad tethered shooting
Dat zou eigenlijk ook nog eens draadloos moeten, want dat gedoe met kabels is maar niks.

macsterdam

• Gast
« Reactie #88 Gepost op: 13 oktober 2010, 01:00:45 »
Allemaal leuk en aardig... maar... ik wil tethered shooting!!!  ;)

kijk hier eens: iPad tethered shooting

Offline Jos Abee

• Super Pentaxian
« Reactie #87 Gepost op: 13 oktober 2010, 00:23:49 »
ziet er niet verkeerd uit. zeker die prijzen zijn stukken gezonder voor mijn portemonnee :D

gr Jos
K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

"Photography is not art goddamnet! It’s just a Xerox of what just happened"

gnodde

• Gast
« Reactie #86 Gepost op: 12 oktober 2010, 23:15:43 »
Als de notebook het begeeft dan koop je toch al snel een iPad.

Binnenkort verkrijgbaar:
de Archos 70: http://www.archos.com/products/ta/archos_70it/index.html?country=us&lang=en (prijs rond de € 250,=)

de Archos 101: http://www.archos.com/products/ta/archos_101it/index.html?country=us&lang=en (prijs rond de € 300,=)

Jan.

RonHendriks

• Gast
« Reactie #85 Gepost op: 12 oktober 2010, 22:53:40 »
Mee eens, is ook erg handig.
Dan besteed ik mijn geld nu liever aan een paar goede lenzen  :)
Maar mee eens, het blijven leuke hebbedingetjes..... toch?
Wat hebben wij mannen toch met elektronica?  :) :)
Ach zoals vrouwen een Shoefetish hebben, kunnen mannen nog wel eens last hebben van Gearfetish. :D Als de notebook het begeeft dan koop je toch al snel een iPad.

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #84 Gepost op: 12 oktober 2010, 22:49:11 »
Mee eens, is ook erg handig.
Dan besteed ik mijn geld nu liever aan een paar goede lenzen  :)
Maar mee eens, het blijven leuke hebbedingetjes..... toch?
Wat hebben wij mannen toch met elektronica?  :) :)

RonHendriks

• Gast
« Reactie #83 Gepost op: 12 oktober 2010, 22:47:02 »
Tja, mijn SD-kaartje in mijn 11" netbook stoppen werkt ook goed :-).
En dat ding weegt ook bijna niets en is stukken goedkoper  :).
Mijn 10,2" is wellicht nog iets kleiner. Zo'n iPad is zeker nog kleiner en met een mooi scherm. Altijd de vraag waarvoor en wanneer gebruik je zoiets. Bijvoorbeeld als even op het schermpje kijken of het kaartje eruithalen niet zo makkelijk is. Deze meneer gebruikt de iPad met ShutterSnitch:

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #82 Gepost op: 12 oktober 2010, 22:38:26 »
Tja, mijn SD-kaartje in mijn 11" netbook stoppen werkt ook goed :-).
En dat ding weegt ook bijna niets en is stukken goedkoper  :).

RonHendriks

• Gast
« Reactie #81 Gepost op: 12 oktober 2010, 22:16:47 »
Wat heb je dan in je camera zitten? Die moet toch wireless kunnen zenden ga ik van uit?
dan moet je een camera kopen die samenwerkt met de Eye-Fi card die dan wireless kan zenden.

http://support.eye.fi/product-info/camera-compatability/compatibility/is-the-eye-fi-card-compatible-with-my-camera/pentax/

Overigens werkt de 645D ook en de K-5 ook. Ik weet even niks over de K-x en de K-r.

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
  • Laat (een gebrek aan) kennis geen belemmering zijn
« Reactie #80 Gepost op: 12 oktober 2010, 22:12:55 »
ja precies, dat kan thuis met eigen netwerk, of met een meegenomen mobiel netwerk router.
Allemaal leuk en aardig... maar... ik wil tethered shooting!!!  ;)
Moet je naast de ipad ook nog 'even' een eye-fi card kopen en zo'n mobiele netwerkrouter van 90 usd.
Compact is het natuurlijk zeker wel!

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #79 Gepost op: 12 oktober 2010, 22:12:08 »
Wat heb je dan in je camera zitten? Die moet toch wireless kunnen zenden ga ik van uit?

RonHendriks

• Gast
« Reactie #78 Gepost op: 12 oktober 2010, 22:09:22 »
Begrijp ik nu goed dat je camera de gemaakte foto wireless naar de I-pad stuurt of lees / interpreteer ik dat verkeerd?
ja precies, dat kan thuis met eigen netwerk, of met een meegenomen mobiel netwerk router.

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #77 Gepost op: 12 oktober 2010, 22:07:31 »
Een nieuw product, althans voor mij net ontdekt: De iPad gebruiken in veldwerk, met Eye-Fi card en Shuttersnitch.

http://www.photoxels.com/shuttersnitch-ipad-mobile-router-eyefi-wireless-photo-review/

Zo kun je lekker compact te werk gaan.

Begrijp ik nu goed dat je camera de gemaakte foto wireless naar de I-pad stuurt of lees / interpreteer ik dat verkeerd?

RonHendriks

• Gast
« Reactie #76 Gepost op: 12 oktober 2010, 21:59:14 »
Een nieuw product, althans voor mij net ontdekt: De iPad gebruiken in veldwerk, met Eye-Fi card en Shuttersnitch.

http://www.photoxels.com/shuttersnitch-ipad-mobile-router-eyefi-wireless-photo-review/

Zo kun je lekker compact te werk gaan.

Offline joostdh

• Super Pentaxian
  • Beetje spelen
« Reactie #75 Gepost op: 23 juli 2010, 16:39:43 »
Al naar de Media mekt gerend nu de Ipad op de markt is?

Ik heb er een tijdje geleden een mogen betasten ;) en het is een geweldig ding. Maar het blijft een luxe product waar ik het geld niet voor heb. Een telefoon is echter een noodzaak dus de nieuwe iPhone heb ik wel al gereserveerd :D (Wordt al weer mijn derde na de 1e generatie en mijn huidige 3G).
Verliefd op de K-1

RonHendriks

• Gast
« Reactie #74 Gepost op: 23 juli 2010, 16:00:11 »
Al naar de Media mekt gerend nu de Ipad op de markt is?

macsterdam

• Gast
« Reactie #73 Gepost op: 3 mei 2010, 21:11:13 »
Ik heb vorige week even met de iPad kunnen spelen, en kan zeggen dat het apparaat ongelooflijk goed aanvoelt. Het is wel iets zwaarder dan ik gedacht had, maar voor de rest is alles boven verwachting: het ding is bloed snel, de vormgeving is prachtig en het scherm is waanzinnig mooi! Kortom, Apple does is again (for me, that is).

Voor iedereen die wacht op de HP Slate heb ik slecht nieuws: Het apparaat komt voorlopig niet uit, want
Citaat
Sources say HP was not happy with the overall performance of Windows 7 on their unreleased tablet, saying the OS was too power-hungry. Additionally, a Windows 7 license will bring up the price of any final Slate product
.