Auteur Topic: Ipad leuk of niet  (gelezen 15398 keer)

macsterdam

• Gast
Re:Ipad leuk of niet
« Reactie #22 Gepost op: 1 april 2010, 15:04:59 »
Een zeer objectieve video recensie van de iPad gedaan door het Amerikaanse tijdschrift PCMag.

De iPad bekeken door de ogen van een PC gebruiker dus - goeie info, zonder overbodige fluff!

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #22 Gepost op: 1 april 2010, 15:04:59 »

patrick91

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 25 februari 2010, 19:53:45 »
Ik vind het een prachtig ding.. zat zelf serieus over de aanschaf na te denken maar toch wat nadelen (die hier al genoemd zijn), dus een nieuwe laptop gekocht en de oude naar mijn dochter..
maar ik blijf het mooi vinden..

Offline franck

• Senior Member
  • **
  • Geslacht: Man
  • Pentax k3ii Tamron 90 mm Sigma 17-70 pentax55-300
« Reactie #20 Gepost op: 25 februari 2010, 17:50:04 »
Leuk.
De komende maand komt de ipad in de winkel te liggen dus dan kunnen we gaan kijken en voelen.
Er zullen wel veel apps komen voor dit ding, zoals bij de iphone al het geval is.
Of we er photoshop op kunnen  gaan draaien, zal er vanaf hangen of er een versie van photoshop gemaakt gaat worden door Adobe.
Een soort van ilife pakket zal er standaard wel al opzitten. Het is natuurlijk wel een Apple! ;)
Het belangrijkste onderdeel van de camera , is de mens erachter.

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
  • Laat (een gebrek aan) kennis geen belemmering zijn
« Reactie #19 Gepost op: 9 februari 2010, 18:10:47 »
Ik vind het onzin, overbodige rommel
Het is allemaal heel leuk en aardig dat je er krantjes en tijdschriften mee kan lezen
Maar het symptoon schermpje staren word hier steeds erger mee
Dat is gewoon niet gezond het zal me niet verbazen dat veelgebruikers[met een iphone macbook macpc & en dit ding]
na een aantal jaartjes allemaal scheel kijken

Dit apparaat word een worm in de appel
Mocht het een succes worden dan versterkt het de individualisering
Om ff met termen aan te komen zetten  ;)
Je bedoelt net zoiets als dat een (hobby) fotograaf alleen maar in 'shots' en 'plaatjes' kan denken en kijken...

Klinkt allemaal wel een beetje zwaar Berend. Als er niet zoiets als evolutie, ontwikkeling en innovatie bestond waren wij nu geen fotografie liefhebbers. Gewoon omdat er geen camera's zijn. Hopelijk zou er dan al wel vuur bestaan, want het is buiten zo ontzettend koud!
Brrrrrrr!  :-[

bbwijdieks

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 9 februari 2010, 16:38:42 »
Ik vind het onzin, overbodige rommel
Het is allemaal heel leuk en aardig dat je er krantjes en tijdschriften mee kan lezen
Maar het symptoon schermpje staren word hier steeds erger mee
Dat is gewoon niet gezond het zal me niet verbazen dat veelgebruikers[met een iphone macbook macpc & en dit ding]
na een aantal jaartjes allemaal scheel kijken

Dit apparaat word een worm in de appel
Mocht het een succes worden dan versterkt het de individualisering
Om ff met termen aan te komen zetten  ;)

Sandra

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 8 februari 2010, 22:26:19 »
Ik las dat Apple aandelen sinds de aankondiging van de iPad $20 (5%) in waarde zijn gezakt. Terwijl in het verleden deze aandelen juist stegen bij de aankondiging van een nieuw product. Veel vertrouwen is er dus niet in de iPad.

Ik ben er wel nog steeds weg van en niet duur ....

macsterdam

• Gast
Re:iPad leuk of niet
« Reactie #16 Gepost op: 8 februari 2010, 22:04:08 »
@Anvh: Je gaat nu puur af op specificaties, en juist die zeggen zo weinig. Je zult het apparaat toch echt zelf moeten voelen & zien.
Als je naar de iPhone kijkt, puur alleen naar specificaties, dan zou je misschien ook zeggen 'niets bijzonders', en daar valt iets voor te zeggen. Maar zoals recentelijk getest heeft de iPhone verreweg het beste touchscreen van de huidige generatie touch-phones. Zelfs de nieuwste Samsung en LG schermen zijn nog niet zo goed als die van de eerste generatie iPhone, en dan hebben we het nog niet eens over de super-intuïtieve interface.

Zoals ik al eerder schreef, het heeft pas zin te vergelijken als de iPad op de markt is. Idem ditto wat betreft de iPad vergelijken met de iPhone (qua scherm) - totaal geen zin. De iPad heeft een compleet ander scherm, en of dat beter of slechter leest moeten we af wachten
Nu is het zo dat de HP Slate en de andere tablets/e-readers zijn aangekondigd, maar veelal zonder harde lanceer-datum, terwijl de iPad binnenkort daadwerkelijk gelanceerd gaat worden.

En wat e-readers betreft, vergeet niet dat er voor tijdschriften nog geen fatsoenlijk reader is. In een markt van dalende oplages, zijn veel uitgevers erg blij met een online tijdschriften-winkel. Of de consument dat ook is moet nog blijken, maar da's een andere vraag.
« Laatst bewerkt op: 8 februari 2010, 22:08:20 door macsterdam »

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #15 Gepost op: 8 februari 2010, 21:29:03 »
als e-reader is het wel de eerste met kleurenscherm.
Maar het is niet echt een e-reader zo ja dan is bijvoorbeeld je iPhone er ook één.
Volgens mijn worden deze zomer de eerste e-readers met digitaal kleur papier verwacht met een prijs kaartje van rond de €1000
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #14 Gepost op: 8 februari 2010, 21:23:18 »
Natuurlijk zijn andere tablet ook al opkomst, ik denk dat een product zoals een HP slate meer kans heeft op succes inplaats iPad omdat een iPad weinig meer is dan een grote iPhone is de HP slate meer een laptop dus je kan er veel meer mee.
Ook lijk de Slate een klein stukje kleiner dus dat vindt ik wel mooi.

We zullen we zien of Apple er goed aan heeft gedaan om de iPhone OS te gebruiken in plaats van OSX

http://tweakers.net/nieuws/65179/hp-slate-tablet-is-al-vijf-jaar-in-ontwikkeling.html
http://gizmodo.com/5442200/hps-windows-7-slate-device-revealed-by-steve-ballmer
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Jos Abee

• Super Pentaxian
« Reactie #13 Gepost op: 8 februari 2010, 19:07:54 »
ik ben er zelf ook wel gecharmeerd van. een groter scherm dan de touch en lichter/compacter dan een laptop.

als e-reader is het wel de eerste met kleurenscherm. ik zal deze versie ook nog niet halen. zoals san al aangaf geen usb/sd slot en te weinig gig voor de prijs.
K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

"Photography is not art goddamnet! It’s just a Xerox of what just happened"

Sandra

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 7 februari 2010, 23:24:09 »
Ik vind 'm geweldig!! Er zijn wel minpuntjes nog, zoals geen USB aansluitingen, geen multitasking mogelijk. Ik wacht nog even op de opvolgers van de iPad..

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #11 Gepost op: 7 februari 2010, 15:30:14 »
.........in mijn ogen vrij weinig!
Eerlijk gezegd vind ik het "vlees noch vis", en een echte E-reader is het ook al niet. :no:

Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #10 Gepost op: 3 februari 2010, 00:31:12 »
Een vraag.
Als je een laptop heb en een iPhone wat voeg dit apperaat dan nog toe?
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline joostdh

• Super Pentaxian
  • Beetje spelen
« Reactie #9 Gepost op: 2 februari 2010, 11:31:13 »
Het is wel grappig te lezen hoe er nu al gereageerd wordt op de iPad, terwijl er eigenlijk nog niets zinnigs over te zeggen is.
Inderdaad. Er wordt zoveel over gezegd en geschreven terwijl er maar zeer weinig mensen zijn die er één in hun handen gehad hebben. En dat waren nog pre-productie modellen ook. Het apparent komt pas over drie maanden uit. Laten we dan verder praten.

Een van de weinige dingen waar wel iets definitiefs over te zeggen is, is dit...

Wat me verder zelfs erg tegenstaat bij dit apparaat is dat alles via het touchscreen loopt. Ik vind het al een ramp als er een stofje of spettertje op m'n scherm zit, laat staan dat er allemaal vette vingers op komen.
Als je een iPhone of Touch hebt gebruikt, weet je snel dat dit geen probleem is. Het scherm is van glas dus je kan het gewoon schoonvegen met de mouw van je shirt of als dat niet genoeg is Glassex :) Het iPad zal misschien handig zijn voor een hoop dingen maar serieus foto’s bewerken is ie natuurlijk niet voor gemaakt.

Edit: ik zal maar even vermelden dat ik een long time Apple gebruiker ben dus wrs niet erg objectief ;)
« Laatst bewerkt op: 2 februari 2010, 12:52:37 door joostdh »
Verliefd op de K-1

macsterdam

• Gast
Re:iPad leuk of niet
« Reactie #8 Gepost op: 2 februari 2010, 09:38:58 »
Het is wel grappig te lezen hoe er nu al gereageerd wordt op de iPad, terwijl er eigenlijk nog niets zinnigs over te zeggen is. Ondanks dat de iPad oppervlakkig gezien op een groot uitgevallen versie van de huidige iPhone/iPod Touch lijkt, is het toch meer dan dat.
Zowel het touch-screen als de processor zijn geheel nieuw. Het scherm is nu nog nauwkeuriger dan de iPhone (en dat scherm was al veel beter dat dat van concurrenten), en zij die al met het apparaat hebben mogen spelen zijn bijzonder enthousiast over de snelheid van de processor.  Kortom, het is een apparaat dat je in je handen gehad moet hebben voor je er echt over kunt oordelen.

Voor wat betreft de software, je kunt er nu al alle iPhone software op draaien, en daar zit al heel veel fraais tussen, met name ook voor fotografen. En dan komt er ook nog eens heel veel software aan binnenkort, waaronder office-achtige dingen, maar ook veel grafische applicaties, waaronder beeldbewerking.

Hoewel ik mezelf nog geen iPad zie kopen voorlopig, zie ik wel degelijk de markt-mogelijkheden voor dit ding. Scholen en ziekenhuizen, bijvoorbeeld. Maar ook foto studios die de iPad gaan gebruiken voor tethered schieten, of, muziek studios.
Voor deze laatste groep zijn er al veel professionele iPhone applicaties, zoals virtuele mixers e.d., dat aanbod zal voor de iPad alleen maar meer en beter worden, want het apparaat is sneller en heeft een groter scherm. En wat dacht je van de iPad als Wacom vervanger - ik zie het wel komen hoor.
Trouwens, wat vette vingers betreft, dat was alleen bij de eerste twee modellen een echt probleem. De laatste schermen bevatten een speciale coating waardoor dat probleem veel minder, of helemaal weg is, afhankelijk de vetheid van je vingers natuurlijk :)

Kijkend naar dit patent van Apple dan denk ik dat deze iPad nog maar een voorproefje is. Ik ziet het wel zitten om thuis een iMac te hebben die als docking station fungeert voor een iPad. Meteen van alles een backup, een groter scherm en een grotere schijf, en onderweg een compact apparaat.

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #7 Gepost op: 2 februari 2010, 07:12:44 »
Ben er ook niet kapot van...

Wat mij leuk had geleken is als er een mogelijkheid was geweest om bijvoorbeeld een IPHONE of IPOD aan te koppelen (niet via snoer!) zodat je een groot en een klein scherm hebt... EN natuurlijk moet je met zo'n ding kunnen bellen. Standaard BT koptelefoontje meeleveren en ook software van de IPOD...

Qua grootte snap ik tablets niet. Of het past in mijn jaszak (duidelijk niet!) of ik moet toch een aparte tas oid meenemen en dan is laptop formaat prima...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Jos Abee

• Super Pentaxian
« Reactie #6 Gepost op: 1 februari 2010, 20:38:48 »
wel apart dat jij ook begint over het bellen. ik heb meerdere "recensies" gezien met als klacht dat er niet mee gebeld kan worden.is deze gadget ook niet voor bedoeld  je kan er btw wel mee internetten met de "goedkope" versie maar dan alleen via wi-fi voor de 3g versie zou je ook nog eens een internet abo moeten afsluiten en dat zal ook wel een leuk prijskaartje hebben.
K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
« Reactie #5 Gepost op: 1 februari 2010, 20:30:40 »
Heb er wel het e.e.a. van gezien en gelezen, maar ben er nog niet echt kapot van. Vooral de multimedia toepassingen worden breed uitgemeten en veel geroem. Zo kun je heel gemakkelijk foto's bewerken, maar als ik dan bedenk wat je meestal doet als je echt wilt gaan bewerken dan vraag ik me af of een touchscreen wel echt datgene is waarmee je echt uit de voeten kunt.
Inderdaad heeft het een heel hoog "hebbeding"gehalte want als ik kijk wat er zoal wel en niet mee kan dan is het eingelijk vlees noch vis. Je kunt er niet mee bellen, het zou dan ook wel een erg grote telefoon zijn. Dus je hebt nog steeds een mobiel nodig om te bellen. Je kunt er niet echt heel gevanceerde en zware programma's mee draaien voor foto en videobewerking dus heb je nog steeds een laptop nodig als je op reis gaat. Het lijkt me al e-reader ook niet echt handig omdat het scherm daar niet echt voor geschikt schijnt te zijn (in het zonlicht niet zo goed leesbaar als een echte e-reader).
Als je dan nog naar de prijs kijkt, die ligt voor de instapper op iets van 400 dollar geloof ik en dan kun je nog steeds niet internetten, want daar heb je dan geloof ik weer de duurdere variant voor nodig. En die kost iets van een 700/800 dollar. Voor dat geld kun je ook een goede laptop kopen.
Wat me verder zelfs erg tegenstaat bij dit apparaat is dat alles via het touchscreen loopt. Ik vind het al een ramp als er een stofje of spettertje op m'n scherm zit, laat staan dat er allemaal vette vingers op komen. Nee ik heb geen smetvrees, maar als je het nu hebt over een apparaat om foto's etc. te bewerken en je gaat vervolgens dikke vingers op je scherm zetten, lijkt me dat niet echt een logische combinatie.

Dus ik ben allerminst overtuigd van de capaciteiten of aanvullende waarde van dit apparaat. OK, ik ben ook geen apple fan, maar zou dat best kunnen zijn want ik ben ook absoluut geen Windows believer. Misschien zit ik er wel helemaal naast en wordt het straks een echte must-have, maar ik ga 'm nu niet kopen en ik heb ook niet het idee er nu heel veel aan te missen. Ik spaar voor dat geld liever door voor een mooie lens of een K7.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline Jos Abee

• Super Pentaxian
« Reactie #4 Gepost op: 1 februari 2010, 20:07:37 »
het adaptertje had ik al gelezen maar had er van mij wel op mogen zitten om op die manier de opslagcapaciteit te vergroten. en je kan hem dan gebruiken om een eerste schifting te maken van de gemaakte foto's

maar goed eerst de prijzen weten en dan kijken we nog even verder tot er ook echt wat gebruikersreviews zijn.

gr Jos

Henry21

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 1 februari 2010, 19:24:39 »
Ik vind 'm eigenlijk wel leuk!

Voor internetten zal het een perfect ding zijn, echt een vergrote en snelle iPod touch ;) (ben ik eigenlijk ook wel weg van! , temeer omdat ik er zelf een iPod touch een heb...)
Muziek luisteren? Leuk, maar dan is een iPod touch makkelijker! Video's, toch wel leuk op zo'n scherm!
Maar wat wil je ermee gaan doen? Want je kunt er inderdaad niet mee Photoshoppen, alleen Photoshop Mobile!

@ Jos: Je kunt wel een adaptortje kopen voor in je dock-connector met SD ingang!
en je kunt zelfs de foto's ervandaan importeren volgens mij. Al vraag ik me af wat de iPad met RAW's van 25 MB/stuk doet...  :D Dan krijg je de 16/32/64 GB wel vol!

RonHendriks

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 1 februari 2010, 19:13:04 »
Je kunt er geen photoshop elements op draaien voor zover ik weet en dat kan dan weer wel op mijn notebook. Als opslagmedium is die eigenlijk wel erg duur. Verder is het wel een echt hebbeding, dus ik begrijp volkomen als iemand het wil kopen zonder te weten of hij/zij het nodig heeft. Ik zit nog niet in het appel-virus.

Offline Jos Abee

• Super Pentaxian
Ipad leuk of niet
« Reactie #1 Gepost op: 1 februari 2010, 18:57:36 »
leuk hebbeding of waardeloos?

http://www.apple.com/nl/ipad/

lijkt mij wel handig als je wat langer onderweg bent in de trein en op vakantie. hoeft de laptop niet mee = minder gewicht in de rugzak.

wel jammer dat je er niet rechtstreeks sd kaartjes in kan doen.