Auteur Topic: Ik ben K-man  (gelezen 1181 keer)

Offline Hen

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Zie het maar zo.
    • Hen Metsemakers fotografie
Re: Ik ben K-man
« Reactie #6 Gepost op: 6 november 2008, 09:20:20 »
K-man, welkom en veel plezier gewenst op dit forum.
Pentax K10D - Pentax K-x Body's. SMC-DA 1:4-5.6 50-200mm; SMC-DA 1:3.5-5.6 18-55 mm; SMC-M 1.7 50 mm; Tamron SP AF 90mm F/2.8 DI Macro 1:1; Sigma 10-20; Velbon Sherpa 200R statief; Starblitz 1000 ringflitser; Sandisk III

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #6 Gepost op: 6 november 2008, 09:20:20 »

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #5 Gepost op: 3 november 2008, 17:19:54 »
Welkom op het forum K-man. Ik heb nooit met de *istD gewerkt, maar heb uit diverse reacties gehoord dat de istD camera's het beste met de oude K en M lenzen konden omgaan. De K10 heeft wel het beroemde groene knopje, maar dat kan volgens velen niet tippen aan de istD.
Ik ga er voor het gemak even van uit dat je nog wel meer dan alleen de SMC 50 F1.4 in je lens collectie hebt.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline wim43

• Pentaxian
  • **
  • Keep on smiling
« Reactie #4 Gepost op: 3 november 2008, 16:15:01 »
Hallo K-man
Welkom bij dit forum
Volgens mij moet jij je camera 24 u per dag meenemen als ik je favoriete onderwerpen zo zie.
Wij zien graag je foto's tegemoet.
gr. Wim
Pentax K-5 met Standaard WR kitlenzen,  Pentax DA 18-250, Pentax FA 50mm 1:1.4 en Metz 48 AF-1,

Cees

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 3 november 2008, 13:27:37 »
welkom hier op het forum K-man.
Groet Piet.

Offline PeterK

• Honorary Member
  • Super Pentaxian
« Reactie #2 Gepost op: 2 november 2008, 22:10:53 »
Hi K-man, welkom op het forum. En veel fotoplezier toegewenst met je digitale camera !
Homo Sapiens Pentaxiensis (Pentax K20D-K100D-MG)

K-man

• Gast
Ik ben K-man
« Reactie #1 Gepost op: 2 november 2008, 21:36:37 »
Goede avond allemaal,

Mijn naam is K-man, 33 jaar en ik ben al jarenlang Pentax liefhebber. Deze liefde begon heel toepasselijk in 1999 met de aanschaf van een analoge K1000. Die camera heeft mij leren fotograferen en ik heb er heel veel mooie plaatsjes mee geschoten tijdens 4 maanden Australië in 2001. Ik heb vervolgens een KX en een K2 aangeschaft. De SMC 50mm 1:1.4 lens die oorspronkelijk bij de K2 hoort is altijd mijn favoriete en meest gebruikte lens geweest.
Mijn Pentax K serie is in 2004 uitgebreid met een MX en een KM. Omdat 5 camera's een beetje veel van het goede bleek heb ik uiteindelijk de K1000, de KX en uiteindelijk ook de K2 verkocht. Daar kreeg ik al gauw spijt van toen zowel de MX en de KM problemen met hun lichtmeter kregen. Ik heb zelf een aantal keren analoge bodies weer lichtdicht gemaakt, het rubber vervangen is een vrij eenvoudig werkje maar een lichtmeter kan ik niet repareren. De KM en de MX hebben beide defect 2 jaar in de kast gestaan en al die tijd heb ik een Canon Powershot A540 gebruikt als "tijdelijk" alternatief.
Sinds twee weken heb ik eindelijk een hobbyist (gepensioneerd reparateur) gevonden die nu gaat kijken of hij de KM en de MX weer tot leven kan brengen. Omdat de Canon compact camera nooit helemaal voldeed aan mijn wensen ben ik vandaag overgegaan op de aanschaf van een instap model spiegelreflex camera: de *istD L.
Ik ben nog altijd een enthousiast amateur fotograaf en als ik kan neem ik in mijn vrije tijd een camera mee. Mijn favoriete onderwerpen zijn vrienden en familie, natuur, vergezichten, macrofotografie, nachtelijke stadsaanzichten, vuurwerk en onweer & bliksem.
« Laatst bewerkt op: 2 november 2008, 21:49:52 door K-man »