Auteur Topic: Hallo allemaal  (gelezen 1741 keer)

FabianvG

• Gast
Re: Hallo allemaal
« Reactie #12 Gepost op: 16 oktober 2008, 15:23:08 »
Ook namens mij nog van harte welkom op dit leuke en leerzame forum Patrick, beter laat dan nooit.

Groet,

Fabian

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #12 Gepost op: 16 oktober 2008, 15:23:08 »

Offline PeterK

• Honorary Member
  • Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
« Reactie #11 Gepost op: 11 september 2008, 21:08:47 »
Dag Patrick, welkom op het forum.  ;)
Homo Sapiens Pentaxiensis (Pentax K20D-K100D-MG)

Serpiente

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 9 september 2008, 17:14:58 »
Citaat

Wel, ik was op zoek naar een upgrade voor mijn D70, en dacht mij een D80 te kopen.
Ik had al wet research op het net gedaan en was een winkel binnengestapt om er eens een vast te nemen. Daar stond toevallig een Pentax K10D en een set demo lensjes op de toonbank. Onder andere de 10-17 fish en de DA limited reeks.
Na de K10D eens vastgenomen te hebben en enkele fotootjes met de lensjes getroken te hebben heb ik niet meer achter de D80 gevraagd, maar recht naar huis om wat K10D reviews te zoeken :)

De reviews waren best goed, het toestel voelde zo goed aan, en het was ook nog iets goedkoper dan de D80.
Zo ben ik dus overgeschakeld. Eigenlijk had ik geen grondige reden om over te stappen. Nikon is best ok, en ik had al een mooie verzameling glas. Maar ja, liefde op het eerste zicht zeker?
Heb er in ieder geval nog geen spijt van gehad.
ok.. klinkt begrijpelijk  :)

Offline Gengske

• Senior Member
  • **
  • Pentax rules!
« Reactie #9 Gepost op: 9 september 2008, 01:14:51 »
Citaat

Ik ben wel nieuwsgierig naar je keuze voor Pentax na de Nikon D70 gehad te hebben  :)

Wel, ik was op zoek naar een upgrade voor mijn D70, en dacht mij een D80 te kopen.
Ik had al wet research op het net gedaan en was een winkel binnengestapt om er eens een vast te nemen. Daar stond toevallig een Pentax K10D en een set demo lensjes op de toonbank. Onder andere de 10-17 fish en de DA limited reeks.
Na de K10D eens vastgenomen te hebben en enkele fotootjes met de lensjes getroken te hebben heb ik niet meer achter de D80 gevraagd, maar recht naar huis om wat K10D reviews te zoeken :)

De reviews waren best goed, het toestel voelde zo goed aan, en het was ook nog iets goedkoper dan de D80.
Zo ben ik dus overgeschakeld. Eigenlijk had ik geen grondige reden om over te stappen. Nikon is best ok, en ik had al een mooie verzameling glas. Maar ja, liefde op het eerste zicht zeker?
Heb er in ieder geval nog geen spijt van gehad.

Offline Walter

• Senior Member
  • **
  • Pentax die-hard
« Reactie #8 Gepost op: 8 september 2008, 20:55:22 »
Ongelooflijk hoeveel Pentax gebruikers hier registreren en reeds geregistreerd zijn.   :)
Toen ik anderhalf jaar geleden mijn K10D kocht, en een poos actief was op het Belgium Digital forum, waren Pentax gebruikers erg zeldzaam...  :(
met vriendelijke groeten

Serpiente

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 8 september 2008, 18:34:43 »
Hallo en welkom!

Ik ben wel nieuwsgierig naar je keuze voor Pentax na de Nikon D70 gehad te hebben  :)

Offline Hen

• Super Pentaxian*Ltd
  • Zie het maar zo.
    • Hen Metsemakers fotografie
« Reactie #6 Gepost op: 8 september 2008, 16:12:48 »
Hartelijk welkom Patrick!
Je hebt de sfeer hier idd goed omschreven en ik kan dat alleen maar onderschrijven. Hier wordt idd niet uit de hoogte gedaan of elkaar afgezeken. We helpen elkaar waar mogelijk (ieder zijn specialiteit) en komen met opbouwende kritiek op een positieve manier.

Maar dat had je al in de gaten.

Veel plezier.

Pentax K10D - Pentax K-x Body's. SMC-DA 1:4-5.6 50-200mm; SMC-DA 1:3.5-5.6 18-55 mm; SMC-M 1.7 50 mm; Tamron SP AF 90mm F/2.8 DI Macro 1:1; Sigma 10-20; Velbon Sherpa 200R statief; Starblitz 1000 ringflitser; Sandisk III

Offline johan v.L

• Pentaxian
  • **
  • Het kan altijd beter!
« Reactie #5 Gepost op: 8 september 2008, 15:35:00 »
Welkom Patrick en veel plezier hier

Gr. Johan
Pentax K3II met grip/K5 met grip/Pentax-DA 18-135/Sigma AF 70-200 F2.8 /Sigma 17-70mm F2.8-4 macro HSM/

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #4 Gepost op: 7 september 2008, 13:30:41 »
Welkom op het forum Patrick. Ik ben niet zo'n lenzen verzamelaar, maar er zitten hier wel een paar echte liefhebbers van die Takumars en andere M42 objectieven.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Galamus

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 7 september 2008, 13:08:06 »
Ook van mij hartelijk welkom ;)

koor

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 7 september 2008, 11:59:48 »
Welkom op dit leerzame forum!

Offline Gengske

• Senior Member
  • **
  • Pentax rules!
Hallo allemaal
« Reactie #1 Gepost op: 7 september 2008, 11:48:18 »
Hallo, ik ben Patrick.
Ik ben sinds een dik jaartje Pentax gebruiker, en heb daarmee eindelijk het merk gevonden waar ik goed bij voel.

Ik heb al enkele analoge compactjes en SLR's gehad, een Nikon D70, een Pentax K10D, en nu de K20D.

Op de korte tijd dat ik Pentax gebruik heb ik al een mooi setje objectieven verzameld. Vooral Takumars, maar ook enkele modernere zooms en primes.
Wat er nog op mijn verlanglijstje staat zijn de DA 10-17 F4, DA 17-70 F4, en nog een handvol Takumars.

Ik lees dit forum sinds enkele dagen, en net zoals het Amerikaans Pentax forum lijkt het me hier rustiger en vriendelijker aan toe te gaan dan op de meeste fotoforums. Misschien een eigenschap van een Pentaxgebruiker?

Ik hoop hier af en toe eens wat raad te vinden en als ik kan ook te geven natuurlijk.

Patrick