Auteur Topic: Nog een nieuw forumlid...  (gelezen 1397 keer)

Offline wim43

• Pentaxian
  • **
  • Geslacht: Man
  • Keep on smiling
Re: Nog een nieuw forumlid...
« Reactie #8 Gepost op: 22 augustus 2008, 14:15:21 »
Welkom Joseph.
Ga eerst maar eens lekker met de standaarlenzen en camera aan de gang.
In dit forum kom je genoeg ideeen tegen om dingen uit te proberen.
Veel plezier hier.
gr. wim43
Pentax K-5 met Standaard WR kitlenzen,  Pentax DA 18-250, Pentax FA 50mm 1:1.4 en Metz 48 AF-1,

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #8 Gepost op: 22 augustus 2008, 14:15:21 »

Offline cire

• Super Pentaxian*Ltd
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
« Reactie #7 Gepost op: 21 augustus 2008, 11:38:24 »
welkom op dit leerzaam forum
Cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

FabianvG

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 19 augustus 2008, 16:59:15 »
Welkom op dit forum Jos en veel plezier hier!

Groet,

Fabian

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #5 Gepost op: 19 augustus 2008, 10:19:11 »
Welkom op het forum Jos en veel lees en schrijf plezier hier.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline Hen

• Super Pentaxian*Ltd
  • Zie het maar zo.
    • Hen Metsemakers fotografie
« Reactie #4 Gepost op: 19 augustus 2008, 09:48:40 »
Welkom Joseph, hoop dat je hier veel plezier zult beleven.
Pentax K10D - Pentax K-x Body's. SMC-DA 1:4-5.6 50-200mm; SMC-DA 1:3.5-5.6 18-55 mm; SMC-M 1.7 50 mm; Tamron SP AF 90mm F/2.8 DI Macro 1:1; Sigma 10-20; Velbon Sherpa 200R statief; Starblitz 1000 ringflitser; Sandisk III

koor

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 18 augustus 2008, 22:44:05 »
Joseph, da's een heel uitgebreide introductie geworden!
Is dat omdat je leraar Frans bent? (ze praten wat af die Fransen  ;))
of gewoon omdat je van nature een prater bent?
Ik wens je veel plezier met je K200 en hoop veel foto's te zien!

Welkom op dit gezellige en leerzame forum!

Offline johan v.L

• Pentaxian
  • **
  • Het kan altijd beter!
« Reactie #2 Gepost op: 18 augustus 2008, 21:52:25 »
welkom Jos en veel plezier hier

Gr. Johan
Pentax K3II met grip/K5 met grip/Pentax-DA 18-135/Sigma AF 70-200 F2.8 /Sigma 17-70mm F2.8-4 macro HSM/

jmcvandijk

• Gast
Nog een nieuw forumlid...
« Reactie #1 Gepost op: 18 augustus 2008, 21:04:21 »
Hallo allemaal

Ik ben Jos maar heb hier op dit forum voor Joseph gekozen (mijn doopnaam) omdat er al een Jos was. Ik ben 58 jaar en fotografeer sinds mijn 16 jaar ongeveer. Ik heb absoluut geen artistieke ambities, ik vrees eerlijkheidshalve te moeten toegeven dat een fototoestel voor mij eerder een gadget is, een hebbeding en mijn grootste plezier heeft er altijd in bestaan te kunnen constateren dat de foto's technisch goed gelukt waren. En afgezien van wat prentjes van mijn vrouw of de kinderen heb ik nooit de gewoonte gehad die foto's dan ook opnieuw te bekijken. Puur instantplezier dus (het wachten op de ontwikkeling niet in aanmerking genomen natuurlijk!). Dat beschouwen van een camera als een gadget heeft er ook voor gezorgd dat ik nogal wat van die dingen heb gehad, meestal compact en zonder volautomaat want ja, je wilt uiteraard wel zelf alles instellen. Ik heb verschillende Minoxen gehad, een Olympus Trip, een Mju-II, een Nikon 600, nog een paar kleine Minolta's, een Ricoh, enz., sommige nieuw en andere tweedehands. Als 'serieuser' toestel heb ik lang een Nikon FT2 gehad, met 28mm, 50mm en 135mm glas (niet alles Nikon overigens), een zware Metzflitser en een statief vanuit de tijd dat die dingen nog niet in kuststof bestonden. Rugproblemen hebben er evenwel voor gezorgd dat ik op een gegeven moment die hele handel die ik altijd meesleurde heb weggedaan voor een Olympus IS-1000, een bridgecamera, best aardig wel in die tijd, maar qua resultaat toch niet hetzelfde als die Nikon. De enige analoge camera die ik nu nog wel eens meeneem wanneer ik op reis ga is een Konica Hexar, een schitterend apparaat om dia's mee te maken, een toestel dat toelaat om zonder problemen, lees zonder stabilisatie, met 1/15 te trekken of zelfs nog trager. Die houd ik dus nog bij. Vier jaar geleden heb ik dan mijn eerste digitaaltje gekocht, een Ricoh GX waarvan ik nooit één papieren foto heb gezien omdat ik mijn digitale foto's tot op heden enkel maar op mijn computer (Mac) heb bekeken. Best een leuk apparaatje die GX, veel instelmogelijkheden maar gelukkig nog zonder de poespas als automatische smile-herkenning en dergelijke. Ik doe het ding nog niet weg want het past in mijn broekzak. En dat kan ik niet zeggen van die K200D die ik begin juli heb gekocht! Maar kom, na twee rugoperaties kan ik weer sleuren met een fototas, dus naast de standaard 18-55 heb ik meteen maar de 50-200 aangeschaft omdat ik wat huiverig ben betreffende de kwaliteit van zoomkanonnen als 18-200 of 18-250. Wie bewijst het tegendeel? Tussen haakjes, ik was onder de indruk van Pentax gekomen omdat mijn broer er een heeft gekocht in 2007. Vreemd misschien dat ik tot mijn 58 heb moeten wachten om geen gadget meer te kopen....In ieder geval heb ik deze aanschaf nog geen moment betreurd.

Voilà, dat was het zo ongeveer. Verder wil ik nog wel kwijt dat ik leraar Frans ben aan een middelbare school tegen de Nederlandse grens aan en dat bijna alle foto's van de laatste vijf jaar in Duitsland zijn getrokken! Een prachtig vakantieland en het garandeert onmiskenbaar een zeker 'dépaysement' als je het hele jaar Frans hebt gesproken met je leerlingen.

Groetjes...