Auteur Topic: qltel  (gelezen 2190 keer)

koor

• Gast
Re: qltel
« Reactie #17 Gepost op: 3 juli 2008, 21:46:44 »
Welkom qltel.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #17 Gepost op: 3 juli 2008, 21:46:44 »

Cees

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 2 juli 2008, 10:14:21 »
Welkom Frank op het forum.
Groet Piet.

lreyns

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 1 juli 2008, 23:02:02 »
Welkom op ons forum Frank met vriendin.

Lucien

Offline qltel

• Newbie
  • Pentax rules!
« Reactie #14 Gepost op: 1 juli 2008, 15:31:51 »
Citaat
Hoi
Als ik hem direct naar Duitsland zou kunnen opsturen dan zou dit een oplossing voor mijn probleem zijn.

Tja, ik zou zeggen, vraag het ze. Mochten ze lastig doen omdat je in het buitenland woont, dan wil ik je daarmee gerust helpen. Ik woon namelijk in Duitsland wat het voor hen natuurlijk makkelijker maakt. Het wordt dan wel een heel heen en weer gestuur, maar dat moeten we er dan maar voor over hebben. Hoe ze ermee omgaan weet ik niet. Pentax Benelux was in de tijd dat ik er werkte (10 jaar geleden) een soort eiland wat vanuit Brussel bestuurd werd.

Overigens, willen winkeliers je niet helpen als je je bereid verklaart om de verzendkosten te betalen? Dan worden ze vaak al wat minder lastig. En vanzelfsprekend, je hebt het ding in Groningen gekocht omdat je daar tot voor kort woonde.. Het bonnetje ben je met de verhuizing kwijtgeraakt.. :)   De meesten houden niet zo van garantie omdat dat ze alleen maar geld kost.. Aan een betaalde reparatie houden ze meer over.. :)
« Laatst bewerkt op: 1 juli 2008, 15:33:44 door qltel »

Offline Bob

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • Beauty is in the eye of the beholder!
« Reactie #13 Gepost op: 1 juli 2008, 15:16:08 »
Hoi Frank,

Duidelijk verhaal. De reden dat ik het vraag is dat ik een defecte DA* 16-50mm heb waarvan de SDM niet meer werkt (na 2 maanden). Ik heb mijn objectief in de USA gekocht en de Beukelaar accepteerd alleen reparaties via het dealer net en ik heb nog geen zaak gevonden die bereid is mijn objectief aan te nemen (waar heeft u hem gekocht meneer? >:( )

Als ik hem direct naar Duitsland zou kunnen opsturen dan zou dit een oplossing voor mijn probleem zijn.

Vandaar.

Groeten, Bob
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.

Offline qltel

• Newbie
  • Pentax rules!
« Reactie #12 Gepost op: 1 juli 2008, 15:05:44 »
Citaat
Klinkt niet erg goed. Ik had inderdaad begrepen dat bijna alle reparaties nu in Duitsland worden gedaan. Vraag me af of je de camera beter niet gelijk naar Duitsland kunt sturen en weken heen en weer sturen kunt omzeilen.

Groeten, Bob

Als ze dat accepteren wel. Bij Pentax in Breda kon je je camera indertijd afgeven of opsturen, maar niet alle importeurs willen dat omdat het meer gedoe geeft. Goed is het zeker niet. Toen reparaties nog in Breda gedaan werden kon je je melden bij de balie. Als je een goed verhaal had kon het wel eens zijn dat je reparatie gelijk gedaan werd. Vooral dingen als schoonmaken enzo, maar ook grotere dingen deden we (als dat voor de klant belangrijk was voor bijvoorbeeld vakantie of bij mensen die hun camera voor hun beroep gebruikten) vaak direct. Nu kan dat niet meer en moet je camera inderdaad naar Duitsland. Het zou kunnen dat de Beukelaer ook reparaties doet, maar de echte goede reparateurs die het jaaaaren gedaan hebben zitten daar in ieder geval niet. Een deel is met pensioen, een ander deel werkt bij medical en de rest doet ander werk.  
De situatie bij andere merken is overigens niet anders. Voor zover ik weet was Pentax de laatste die nog in eigen land repareerde.

Offline Bob

• Super Pentaxian
« Reactie #11 Gepost op: 1 juli 2008, 14:54:39 »
Klinkt niet erg goed. Ik had inderdaad begrepen dat bijna alle reparaties nu in Duitsland worden gedaan. Vraag me af of je de camera beter niet gelijk naar Duitsland kunt sturen en weken heen en weer sturen kunt omzeilen.

Groeten, Bob
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.

Offline qltel

• Newbie
  • Pentax rules!
« Reactie #10 Gepost op: 1 juli 2008, 14:47:54 »
Citaat
Hoi Welkom op het forum. Begrijpelijk dat je geen reparaties (meer) kunt uitvoeren (zonder magazijn achter de hand). Hopelijk heb je nog wel wat connecties die je kunt raadplegen ;)

Hallo Bob.. Da's best een probleem. Pentax heeft geen magazijn met onderdelen meer in Nederland. Het technisch personeel is ontslagen of werkt nu bij Pentax Medical, de onderdelen zijn doorgestuurd naar Penxtax Duitsland en verkocht aan Haspel Camera Service in Rotterdam.

Offline Bob

• Super Pentaxian
« Reactie #9 Gepost op: 1 juli 2008, 14:42:27 »
Hoi Frank,

Welkom op het forum. Begrijpelijk dat je geen reparaties (meer) kunt uitvoeren (zonder magazijn achter de hand). Hopelijk heb je nog wel wat connecties die je kunt raadplegen ;)

Groeten, Bob

Offline qltel

• Newbie
  • Pentax rules!
« Reactie #8 Gepost op: 30 juni 2008, 16:52:23 »
Citaat
En die vriendin mat ook best lid worden hoor, we zijn hiet niet zo bloeddorstig  ;D

Maak je over die vriendin geen zorgen, ze is helemaal om. Nu alleen nog die C*n*n's via marktplaats kwijtraken.. :P

Bedankt voor de hartelijke ontvangst allen!

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #7 Gepost op: 30 juni 2008, 16:48:19 »
Welkom op het forum Frank. Je hebt in de familie ook nog genoeg Pentax support. Je weet waarschijnlijk toch genoeg om voldoende goede tips te leveren mbt de Petax apparatuur. En die vriendin mat ook best lid worden hoor, we zijn hiet niet zo bloeddorstig  ;D

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline v11eric

• Pentaxian
  • **
  • vastleggen!!
« Reactie #6 Gepost op: 30 juni 2008, 11:02:23 »
Frank,

welkom hier op het forum en veel plezier hier.

groetjes Eric
K10d | K5 | smc DA* 16-50 f2,8 | | smc DA 50-200 f4/5.6 | smc D FA 100 f2,8 macro | smc FA 50 f1.4 | smc DA* 300mm f4 sdm|Kenko 1.5X Pz-AF

Offline qltel

• Newbie
  • Pentax rules!
Re: . qltel
« Reactie #5 Gepost op: 30 juni 2008, 09:20:33 »
Citaat
Ja, zoiets Dat geeft vertrouwen, een ex Pentax servicemedewerker die voor Pentax kiest.

Laat eens wat van je favoriete onderwerpen zien, ben benieuwd!

Dat kiezen was niet zo moeilijk. Ik stam uit een Pentax-familie. Er zwerven vele Espio's en Optio's rond binnen de familie. En ook nog een ME, een ME-super en een K100D (broer). En dat ik er heb gewerkt helpt ook mee.. De prijzen voor personeel waren best aantrekkelijk (ik zal hier maar niet zeggen wat mijn IstD indertijd heeft gekost).

Ik zal binnenkort eens wat foto's plaatsen hier.. Alhoewel ik mezelf nou niet echt een briljant fotograaf vind.

Offline Hen

• Super Pentaxian*Ltd
  • Zie het maar zo.
    • Hen Metsemakers fotografie
« Reactie #4 Gepost op: 30 juni 2008, 09:09:08 »
Ja, zoiets dacht ik al. Je vriendin mag zich ook gerust aanmelden hoor  ;) !

Dat geeft vertrouwen, een ex Pentax servicemedewerker die voor Pentax kiest.

Laat eens wat van je favoriete onderwerpen zien, ben benieuwd!
Pentax K10D - Pentax K-x Body's. SMC-DA 1:4-5.6 50-200mm; SMC-DA 1:3.5-5.6 18-55 mm; SMC-M 1.7 50 mm; Tamron SP AF 90mm F/2.8 DI Macro 1:1; Sigma 10-20; Velbon Sherpa 200R statief; Starblitz 1000 ringflitser; Sandisk III

Offline qltel

• Newbie
  • Pentax rules!
« Reactie #3 Gepost op: 30 juni 2008, 09:02:45 »
Citaat
Da's wel een heel korte introductie....desalniettemin....welkom!

Sorry, er ging wat verkeerd na het schrijven van het eerste woord.. De rest staat er nu bij..  :)

Offline Hen

• Super Pentaxian*Ltd
  • Zie het maar zo.
    • Hen Metsemakers fotografie
« Reactie #2 Gepost op: 30 juni 2008, 08:54:17 »
Da's wel een heel korte introductie....desalniettemin....welkom!
Pentax K10D - Pentax K-x Body's. SMC-DA 1:4-5.6 50-200mm; SMC-DA 1:3.5-5.6 18-55 mm; SMC-M 1.7 50 mm; Tamron SP AF 90mm F/2.8 DI Macro 1:1; Sigma 10-20; Velbon Sherpa 200R statief; Starblitz 1000 ringflitser; Sandisk III

Offline qltel

• Newbie
  • Pentax rules!
qltel
« Reactie #1 Gepost op: 30 juni 2008, 08:49:31 »
Hallo allemaal,

Zoekend naar een mogelijkheid om de RAW's uit m'n K20D te bewerken kwam ik dit forum tegen. EN ik heb me maar gelijk aangemeld.

Mijn echte naam is Frank en ik woon net over de grens bij Boxmeer/Nijmegen (in Duitsland dus).

Sinds zaterdag ben ik de trotse bezitter van een K20D, tevens heb ik nog een IstD, een Z20, een Espio 115, een Espio105wr en een aantal auto 110 cameraatjes. Bij deze spullen heb ik dan ook vanzelfsprekend nog het een en ander aan glas om ervoor te hangen.

Sinds kort heb ik overigens ook een vriendin met een K20D. De vriendin is overigens dezelfde gebleven, maar met de kosten die gepaard gaan om met haar C*n*n-spullen gestabiliseerd te gaan fotograferen leek het ons financieel aantrekkelijker om dat C*n*n-spul te verkopen en een Pentax ervoor in de plek te nemen. En sinds gisteren is ze al gelijk helemaal verkocht..

Oh ja, en voor wat het waard is.. Ik ben oud-Pentax-servicemedewerker.. Neeeeeee, ik kan je kapotte camera NIET repareren.. :) (nouja, als het een Espio zou zijn..  ;) )
« Laatst bewerkt op: 30 juni 2008, 10:53:45 door qltel »