Auteur Topic: Welk OS heb jij ?  (gelezen 12923 keer)

elkim

• Gast
Re:Welk OS heb jij ?
« Reactie #55 Gepost op: 21 december 2009, 21:56:15 »
18 november m'n mac besteld , vandaag te horen gkregen dat hij er dit jaar niet meer zal zijn
de quad core i5 is momenteel niet leverbaar  :evil: :evil:

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #55 Gepost op: 21 december 2009, 21:56:15 »

macsterdam

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: 23 november 2009, 11:11:57 »
Mac gebruiker, als sinds eind jaren 80!

Ik kijk wel eens naar andere opties, en hou de ontwikkelingen in de gaten, maar vooralsnog komt voor mij geen van de alternatieven in de buurt. Daarnaast is, m.u.v. CS4, bijna alle software die ik gebruik niet beschikbaar voor de PC/Linux.
Trouwens, op de Macs van tegenwoordig kan je alle andere OS-en ook gewoon draaien, en nog wel tegelijkertijd als je wilt, zonder rebooten, kijk maar eens naar VMWare 3 b.v.

elkim

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: 21 november 2009, 13:06:17 »
ik weet het maar hoop doet leven :P

Offline efsix

• Senior Member
  • **
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
« Reactie #52 Gepost op: 21 november 2009, 00:26:10 »
het worden nog lange 14 dagen wachten voor hij er is :'(

Ik hoop voor je dat het echt 2 weken is.
Momenteel hoor ik verschillende berichten hierover....

Mvg Marc
Pentax K1.

DA 10-17.

FA* 24mm.
FA 31mm 1,8 AL Ltd.
FA 43mm 1,9 AL Ltd
FA 77mm 1,8 AL Ltd.

DA* 60-250mm.

newmikey

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: 20 november 2009, 23:42:50 »
Mijn huis is een Windows-free zone.  :P

Yess! Nog eentje. Welkom bij de club. (Hoewel de kids nog steeds dual booten vanwege de spelletjes)

Offline AnoLife

• Pentaxian
  • **
« Reactie #50 Gepost op: 20 november 2009, 19:57:29 »
Op al mijn machines draai ik gewoon Linux. En op mijn server uiteraard ook! Daar is geen enkel OS geschikt voor.  :evil:

Heel vroeger (meer dan 10 jaar geleden) draaide ik nog wel Windows, maar ja... drama's uiteraard... Mijn huis is een Windows-free zone.  :P

elkim

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: 20 november 2009, 19:54:26 »
het worden nog lange 14 dagen wachten voor hij er is :'(

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
  • Laat (een gebrek aan) kennis geen belemmering zijn
« Reactie #48 Gepost op: 20 november 2009, 18:51:00 »
:-X
ik durf het bijna niet aan te halen maar ik heb gisteren een Imac 27" i5 4GB met een time capsulle van 1T besteld.
ieder z'n ding en "respect man respect" ;)
Ik kan je uit ervaring vertellen dat je heeeeeel veel plezier van je iMac zult hebben. Dat wordt genieten met de hoofdletter G!!!  ;)

Offline joostdh

• Super Pentaxian
  • Beetje spelen
« Reactie #47 Gepost op: 20 november 2009, 17:23:12 »
 :o Mooie koop Eljakim. Die nieuwe 27"-iMac is prachtig. En ik heb ook een tijd zo’n Time Capsule: wat een heerlijk idee dat je moeiteloos altijd een backup hebt. Echt een heerlijk gevoel.
Verliefd op de K-1

elkim

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: 20 november 2009, 14:47:07 »
 :-X
ik durf het bijna niet aan te halen maar ik heb gisteren een Imac 27" i5 4GB met een time capsulle van 1T besteld.
ik heb dezelfde configuratie bij dell samengesteld deze met de max een 23" 2048x1150pix de mac met een ragscherpe 2550x1450px scherm
ook de i5 zelfde grafics en memmory, de dell was amper 150€goedkoper dan de mac van €1799.00 :o
ik heb nu bij mijn PC 7 stekkerblokken zitten bij m'n MAC 3 inclusief printer draadloze router en externe HD (time capsule) da scheelt een hele zooi
ieder z'n ding en "respect man respect" ;)
« Laatst bewerkt op: 20 november 2009, 14:52:20 door Eljakim »

asplx

• Gast
« Reactie #45 Gepost op: 19 november 2009, 19:48:04 »
Mensen, mensen,

Wat een kort(e) lontje(s)...  :(
Laat ieder nou blij zijn met zijn of haar computerconfiguratie, OS, processor en noem maar op.
De Mac/Wondows strijd ken ik nou uit den treure en ik wordt er treurig van...  :'(

Ik draai op XPPro en daar kan ík mee vooruit. Nou en?
Ik gebruik toch ook PENTAX  :toppie:

Volgens sommigen ben je pas Pro met een N...n om je lijf. Lopen met een F65 rond. Nou, ja...Het zal je kind maar weze....

Groeten,
Ruurd
« Laatst bewerkt op: 19 november 2009, 20:32:14 door asplx »

Offline hansli

• Pentaxian
  • **
  • who needs autofocus?
« Reactie #44 Gepost op: 18 november 2009, 23:35:16 »
Desktop: dualboot met linux ubuntu 9.10 en xp professional, linux voor het serieuze werk en windows voor een paar spelletjes.

Laptop: dualboot met linux suse 10 en xp pro, zelfde verhaal als boven.......

de xp's zijn stabiel, maar bepaalde spelletjes willen nog wel eens crashen.

de xp's komen ook niet op het internet, daar gebruik ik enkel linux voor.

Windows gebruikers kunnen zich een leven zonder virusscanners op desktops misschien moeilijk voorstellen, maar ik kan je verzekeren dat dit een van de redenen is dat linux (en ook mac-os) zoveel stabieler is.
Mensen die professioneel met windows werken gebruiken overigens vaak windows-pc's die niet aan internet hangen.

Het voordeel van Linux tegenover mac is natuurlijk de grotere vrijheid in hard- en software keuze, het lijkt me echter wel dat door de intergratie van OS en hardware de mac de stabielste desktop denkbaar is, maar ik heb geen mac.....
« Laatst bewerkt op: 18 november 2009, 23:42:53 door hansli »
Wer baut auf Wind, baut auf Satan's Erbarmen

(Richard Wagner, Der Fliegende Holländer)

Offline wzylstra

• Pentaxian
  • **
  • Fotografie is kijken door een kader.
« Reactie #43 Gepost op: 9 november 2009, 13:42:01 »
ik draai nog op Windows XP en naar alle tevredenheid. Na de verhalen over Vista wat huiverig geworden, maar zijn er al mensen die nu al ervaring met Windows 7 hebben.
Bij aanschaf van een nieuwe PC is dat natuurlijk altijd meegenomen als je van ervaringen weet.
Maar de mac is en blijft ook nog een optie waar ik aan zit te denken.
Groet,
Willem
Pentax K10D; Pentax ist* DS;DA18-55mm/3.5-5.6 ALII | Pentax 50mm/1.7 | Sigma 28-200mm/3.5-5.6 | Sigma APO 50-500mm/4.0-5.6

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
« Reactie #42 Gepost op: 4 november 2009, 09:13:54 »
Die nieuwe Imac, gewoon perfect.
Zucht... Happy me  ;D

Offline efsix

• Senior Member
  • **
  • Pentax rules!
« Reactie #41 Gepost op: 3 november 2009, 23:32:37 »
1* Macmini op OSX 10.5
1* Macbook op OSX 10.6 en XP via Parallels.
1* Powerbook op OSX 10.5
1* Ibook op 10.4 (1e installatie vanaf ca. 2001)

Allemaal de Ultimate versie natuurlijk.......

Die nieuwe Imac, gewoon perfect. Misschien over een paar maanden.

Mvg Marc
Pentax K1.

DA 10-17.

FA* 24mm.
FA 31mm 1,8 AL Ltd.
FA 43mm 1,9 AL Ltd
FA 77mm 1,8 AL Ltd.

DA* 60-250mm.

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
« Reactie #40 Gepost op: 3 november 2009, 20:50:04 »
Er is een topic gestart omtrent het te gebruiken OS: ik geef aan dat ik tevreden ben over Vista. Tevens geef ik aan dat de kritiek op Vista toch ergens op gebaseerd moet zijn gezien de vele klachten van andere gebruikers. Met andere woorden: ik respecteer de mening en ervaringen van anderen. Tot slot geef ik aan dat een Mac voor mij persoonlijk geen optie is, gezien ik de mening bent toegedaan dat het te duur is voor het gebodene. Mijn mening dus. Vervolgens kom je met uitspraken als diefstal van software door MS van Apple. Vervolgens ga je uit de hoogte doen door een computer van een mede forumlid te bestempelen als "instap peeceetje". Ik ga verder niet meer met je in discussie. Maar ik wil je wel melden dat jouw verhaal op mij nogal denigrerend overkomt ten opzichte van de spullen van anderen. Iets wat me niet eerder op een forum is gebeurd. :(

Met vriendelijke groet!
Over het eerste deel van je verhaal... ieder zijn mening. Discussie wat mij betreft gesloten! Het is toch vanzelfsprekend dat je elkaars mening respecteert!? Waarom anders op een forum zitten.

Deel twee: het is natuurlijk geen geheim dat microsoft behoorlijk wat functionaliteit heeft afgekeken bij apple. Op zich niets mis mee. Beter goed gestolen dan slecht gemaakt. Maar het is wel een feit.

Deel drie: het laatste wat ik wil is t.o.v. een medeforumlid uit de hoogte doen. Dat is echt nooit mijn intentie geweest. De opmerking "instap peeceetje" was niet meer dan grappig bedoeld. Maar veel mensen vergelijken een acer pc voor 600 euro inclusief 19 inch scherm met een apple. Dan denk ik: dat is -ik herhaal- apples met peren vergelijken. Denigrerend is dat dan ook zeker niet. Ieder zijn ding en heb er vooral veel plezier mee.

Deel vier: beetje flauw om mijn aflsuiter te herhalen. Kan er niets anders van maken behalve kinderachtig. Waarom toch zo zuur?  :-[

Met vriendelijkste groeten.

Anjoemara

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: 3 november 2009, 18:35:13 »
Er is een topic gestart omtrent het te gebruiken OS: ik geef aan dat ik tevreden ben over Vista. Tevens geef ik aan dat de kritiek op Vista toch ergens op gebaseerd moet zijn gezien de vele klachten van andere gebruikers. Met andere woorden: ik respecteer de mening en ervaringen van anderen. Tot slot geef ik aan dat een Mac voor mij persoonlijk geen optie is, gezien ik de mening bent toegedaan dat het te duur is voor het gebodene. Mijn mening dus. Vervolgens kom je met uitspraken als diefstal van software door MS van Apple. Vervolgens ga je uit de hoogte doen door een computer van een mede forumlid te bestempelen als "instap peeceetje". Ik ga verder niet meer met je in discussie. Maar ik wil je wel melden dat jouw verhaal op mij nogal denigrerend overkomt ten opzichte van de spullen van anderen. Iets wat me niet eerder op een forum is gebeurd. :(

Met vriendelijke groet!

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
« Reactie #38 Gepost op: 3 november 2009, 15:07:30 »
Waar haal jij   --- blablablabla ---   als jij er tevreden mee bent.
edit(vulcan): smilies hersteld (naam had ik iets veranderd)
Om een welles-nietes spelletje te voorkomen heb ik besloten op dit onzin verhaal niet te reageren. Het is in mijn ogen de energie niet waard.
Fijn dat jij de kennis in pacht hebt en tegelijk even alle mac gebruikers over een kam scheert als ontevreden gebruikers. Alleen al daarom neem ik jouw verhaal niet serieus. Veel plezier met je computer (ongeacht welk merk/type), ik geniet van mijn iMac.
Maar ik wil je wel melden dat jouw verhaal op mij nogal agressief overkomt. Iets wat me niet eerder op dit forum is gebeurd.  :(

Anjoemara

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: 2 november 2009, 20:17:23 »
Niet mee eens. Als je kijkt naar vergelijkbare hardware ben je met een pc echt niet zo heel veel goedkoper uit hoor. Maar het blijft hoe dan ook apples met peren vergelijken.

Blijft een feit dat (ook volgens 'de kenners') OSX superieur is aan Windows. Ook al hebben ze ondertussen wel heel veel gejat van apple...
Maar laten we ophouden met een instap peeceetje te vergelijken met een Mac. Dat vergelijk gaat gewoon scheef. Een mac is niet voor de massa. Het is ook de combinatie van hardware en software natuurlijk. Er zijn nu eenmaal (nog) niet tientallen merken die computers maken voor OSX. Helaas!
Maar ik moet bekennen dat het waar is wat ze zeggen! Once you mac you never go back!

Dus afsluitend over de hierboven genoemde opmerking over "te duur voor het gebodene" kan ik zeggen dat ik het juist elke cent meer dan waard vind.

Waar haal jij de wijsheid dan vandaan om een I7 processor te interpreteren als een "instap peeceetje"? :rofl2: :rofl2:
Wederom een Applegebruiker die de weg weet in hardware? Als de mensen maar enig verstand van hardware hadden, dan zouden ze nooit zulke prijzen voor een Apple betaald hebben. Het is moeilijk aan het verstand te brengen dat er veel meer tevreden Windows gebruikers zijn dan er ooit Mac gebruikers -zullen- zijn. Daar komt dan bij dat deze gebruikers zeer tevreden zijn met een pc waar ze beduidend minder pegulanten voor hebben moeten neertellen dan voor een mooi uitziende Mac. En dan heb ik het niet eens over de hardware en software welke nu eenmaal veelzijdiger is dan een Mac ooit zal zijn. En laten de Mac gebruikers nu ook niet aankomen met het virus verhaal want er zijn in het recente verleden grote gaten gedicht in de mooi Iphone. En voor wat betreft het stelen van software: als ik goed ben geinformeerd wordt Apple aangeklaagd door Nokia voor het jatten van patenten. Volgens analisten heeft Nokia nog een miljard dollar van Apple tegoed? Inderdaad: verhoog dan maar de prijzen: want "Once you Mac.... Maar laten we er verder over ophouden: de Mac is mooi om te zien, en als jij er tevreden mee bent.

edit(vulcan): smilies hersteld (naam had ik iets veranderd)
« Laatst bewerkt op: 2 november 2009, 22:49:05 door Vulcan »

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
« Reactie #36 Gepost op: 2 november 2009, 19:25:29 »
Apple is voor mij geen optie: te duur voor het gebodene. Maar dat is puur mijn mening
Niet mee eens. Als je kijkt naar vergelijkbare hardware ben je met een pc echt niet zo heel veel goedkoper uit hoor. Maar het blijft hoe dan ook apples met peren vergelijken.

Blijft een feit dat (ook volgens 'de kenners') OSX superieur is aan Windows. Ook al hebben ze ondertussen wel heel veel gejat van apple...
Maar laten we ophouden met een instap peeceetje te vergelijken met een Mac. Dat vergelijk gaat gewoon scheef. Een mac is niet voor de massa. Het is ook de combinatie van hardware en software natuurlijk. Er zijn nu eenmaal (nog) niet tientallen merken die computers maken voor OSX. Helaas!
Maar ik moet bekennen dat het waar is wat ze zeggen! Once you mac you never go back!

Dus afsluitend over de hierboven genoemde opmerking over "te duur voor het gebodene" kan ik zeggen dat ik het juist elke cent meer dan waard vind.

Anjoemara

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: 2 november 2009, 17:30:06 »
Helemaal mee eens Cemi.

Offline cemi

• Super Pentaxian*Ltd
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
« Reactie #34 Gepost op: 2 november 2009, 08:15:40 »
Vista 64 bit oc I7 4.0 ghz. Snap persoonlijk niet echt de kritiek op Vista: heb sedert installatie nimmer "het beruchte" blauwe scherm gehad. En ik belast de pc echt 24 uur per dag zwaar. Maar kritiek moet toch ergens op gebaseerd zijn: lees het nl te veel. Apple is voor mij geen optie: te duur voor het gebodene. Maar dat is puur mijn mening
Op de laptop van mijn werk draait ook al een tijdje Vista zonder enig probleem.
Feit is wel dat de overgang naar Vista veel veranderingen in de user interface had, wat sommige mensen toch lastig en daardoor minder vinden.
Maar smaken verschillen en ook aan nieuwe dingen moet je wennen...

Offline cemi

• Super Pentaxian*Ltd
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
« Reactie #33 Gepost op: 2 november 2009, 08:12:59 »
Zeker gezellig .....maar ook de nieuwe software doet mij glimlachen (als techneut).
Daar ben ik het helemaal mee eens...

Anjoemara

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: 1 november 2009, 21:31:27 »
Vista 64 bit oc I7 4.0 ghz. Snap persoonlijk niet echt de kritiek op Vista: heb sedert installatie nimmer "het beruchte" blauwe scherm gehad. En ik belast de pc echt 24 uur per dag zwaar. Maar kritiek moet toch ergens op gebaseerd zijn: lees het nl te veel. Apple is voor mij geen optie: te duur voor het gebodene. Maar dat is puur mijn mening
« Laatst bewerkt op: 1 november 2009, 22:45:48 door Anjoemara »

Offline vvo

• Super Pentaxian*Ltd
  • voormalig K10D eigenaar
« Reactie #31 Gepost op: 1 november 2009, 20:14:01 »
Hoezo ?  8) :o ??? :-(( 8)
Nee, ik vindt het wel gezellig hier....
Cees

Zeker gezellig .....maar ook de nieuwe software doet mij glimlachen (als techneut).
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter