Auteur Topic: nieuwe slr in de zomer (K-7 topic)  (gelezen 17075 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Pruimpit

  • Gast
Re: nieuwe slr in de zomer
« Reactie #14 Gepost op: 10 maart 2009, 22:24:59 »
Citaat

Ik denk niet dat het fullframe wordt: wordt immers ontkend door iedereen die het "kan weten" (maar ja: wie zijn dat ..?). Argument daarbij is ook de DA-lenzenpolitiek van Pentax, wat allemaal croplenzen zijn. (dus inderdaad 16-50 en 50-135 zijn croplenzen -  gebruik op een fullframe zou stevig donkere hoeken geven ...)

Ik weet overigens ook og niet goed of ik persoonlijk nu echt op fulframe zit te wachten (cfr. duurder, zwaarder, ...) - APS-C heeft toch ook zijn voordelen voor amateurfotografen (zeker als DR en ruis nog wat beter onder controle komen bij de nieuwe generaties sensoren; Verschil in scherptediepte is uiteraard maar hoe je het bekijkt en wat je voorkeur wegdraagt) ...

Maar bon, FF vs. APS is uiteraard een andere discussie.

Groetjes,
Yves


Zijn lenzen in het crop tijdperk echt veel goedkoper geworden? :-?
Als Pentax in de toekomst FF komt, dan zal er eerst een FF objectievenlijn komen. Maar dat zal weer verwachting wekken bij kopers. Die de aankoop van een nieuwe camera gaan uitstellen. Dit omdat FF eraan komt. Marketingtechnisch is dit dus af te raden. Wat dit betreft hebben Nikon en Canon het handiger gespeeld. Zij zijn nooit helemaal afgestapt van het op de markt zetten van nieuwe FF objectieven.

Dus misschien komt Pentax dan toch met een flinke verassing ;)
« Laatst bewerkt op: 10 maart 2009, 22:26:03 door Pruimpit »

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: nieuwe slr in de zomer
« Reactie #14 Gepost op: 10 maart 2009, 22:24:59 »

Offline hansli

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 665
  • who needs autofocus?
Re: nieuwe slr in de zomer
« Reactie #13 Gepost op: 10 maart 2009, 17:37:57 »
hier de info over die bridge-camera, maar dit witsen jullie wellicht al?

http://www.pentax.jp/english/news/2009/200903.html

heel mooie specs zo te zien
« Laatst bewerkt op: 10 maart 2009, 17:38:22 door hansli »
Wer baut auf Wind, baut auf Satan's Erbarmen

(Richard Wagner, Der Fliegende Holländer)

Offline huisfotograaf

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 272
  • Pentax, sinds 1974.
Re: nieuwe slr in de zomer
« Reactie #12 Gepost op: 10 maart 2009, 14:05:13 »
Dat de volgende slr full-frame zal zijn verwacht ik ook niet, maar misschien is de nieuwe objectievenlijn dat wel. Die wordt waarschijnlijk ook voorzien van snellere autofocusmotoren.
Geef mij overigens ook maar APS-C: omgerekend een langer telebereik. Qua kosten en gewicht (ik ben ook geen 18 meer) zullen FF lenzen waarschijnlijk flink hoger uitvallen.

Offline y-cam

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2619
  • Geslacht: Man
  • Niet geschoten is altijd mis !
Re: nieuwe slr in de zomer
« Reactie #11 Gepost op: 10 maart 2009, 12:51:26 »
Citaat
Als het een full frame gaat worden dan zal dat niet zo heel veel invloed hebben op de prijs van de 20d.. hooguit een paar 10tjes, maar dat denk ik alleen maar :)

Zijn de 16-50 en 50-135 nu eigenlijk FF lenzen? Ik dacht namelijk van niet...

Ik denk niet dat het fullframe wordt: wordt immers ontkend door iedereen die het "kan weten" (maar ja: wie zijn dat ..?). Argument daarbij is ook de DA-lenzenpolitiek van Pentax, wat allemaal croplenzen zijn. (dus inderdaad 16-50 en 50-135 zijn croplenzen -  gebruik op een fullframe zou stevig donkere hoeken geven ...)

Ik weet overigens ook og niet goed of ik persoonlijk nu echt op fulframe zit te wachten (cfr. duurder, zwaarder, ...) - APS-C heeft toch ook zijn voordelen voor amateurfotografen (zeker als DR en ruis nog wat beter onder controle komen bij de nieuwe generaties sensoren; Verschil in scherptediepte is uiteraard maar hoe je het bekijkt en wat je voorkeur wegdraagt) ...

Maar bon, FF vs. APS is uiteraard een andere discussie.

Groetjes,
Yves


patrick91

  • Gast
Re: nieuwe slr in de zomer
« Reactie #10 Gepost op: 10 maart 2009, 10:09:01 »
Dat is die bridge camera waar je het nu over hebt?


Spencer

  • Gast
Re: nieuwe slr in de zomer
« Reactie #9 Gepost op: 10 maart 2009, 09:34:56 »
Als je de eerdere interviews/persberichten hebt gevolgt, dan kan je natuurlijk verwachten dat Pentax nieuwe concept gewoon een erg compacte camera gaat worden zonder onder te doen voor de functies/mogelijkheden.

Ik ben wel benieuwd!

patrick91

  • Gast
Re: nieuwe slr in de zomer
« Reactie #8 Gepost op: 10 maart 2009, 08:46:58 »
Als het een full frame gaat worden dan zal dat niet zo heel veel invloed hebben op de prijs van de 20d.. hooguit een paar 10tjes, maar dat denk ik alleen maar :)

Zijn de 16-50 en 50-135 nu eigenlijk FF lenzen? Ik dacht namelijk van niet...

Offline y-cam

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2619
  • Geslacht: Man
  • Niet geschoten is altijd mis !
Re: nieuwe slr in de zomer
« Reactie #7 Gepost op: 10 maart 2009, 00:01:01 »
Interessant nieuws - ik volg het met gezonde interesse, al was het maar omdat dan de prijzen van de K20D (nog) verder zullen dalen.

GRoetjes,
Yves

Offline huisfotograaf

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 272
  • Pentax, sinds 1974.
Re: nieuwe slr in de zomer
« Reactie #6 Gepost op: 9 maart 2009, 22:51:11 »
Gezien deze link schijnt er ook in de objectievensfeer wat te gebeuren.
http://ricehigh.blogspot.com/2009/03/interview-with-hoya-senior-official-on.html

Offline AnoLife

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 523
  • Geslacht: Man
Re: nieuwe slr in de zomer
« Reactie #5 Gepost op: 9 maart 2009, 20:45:51 »
Dan hoop ik toch op een soort Leica M* maar dan met de K mount.  8-)

Op zich is het wel goed van Pentax dat ze zich niet blind staren op 1 soort dslr. Dit wat Canon en Nikon wel doen en dat zal ze nog eens gaan opbreken..

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: nieuwe slr in de zomer
« Reactie #4 Gepost op: 9 maart 2009, 20:06:11 »
Ik ben zeer benieuwd wat het gaat worden. Zolang de sensor minimaal op het aps-c format blijft en de k-mount niet verlaten wordt (of in elk geval compatibel blijft met de k mount).......
Ik hoop dat er snel meer duidelijkheid gegeven wordt.

greetz,
Erik
« Laatst bewerkt op: 9 maart 2009, 20:07:06 door EviZ »

patrick91

  • Gast
Re: nieuwe slr in de zomer
« Reactie #3 Gepost op: 8 maart 2009, 21:07:38 »
Dan ga ik dus afwachten wat dat gaat worden.. hij lacht er wel een beetje bij trouwens...
Jammer dat ze met maar een paar maanden te gaan niet een tipje van de sluier.. ach..
 ;D

Offline Corros

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1237
  • Geslacht: Man
  • J316
    • Website
Re: nieuwe slr in de zomer
« Reactie #2 Gepost op: 8 maart 2009, 15:36:51 »
het wordt een meer geavanceerd toestel dat een ander concept heeft dan de k20d. Kan dus ook FF worden....
Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter

Offline Jos Abee

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1860
  • Geslacht: Man
nieuwe slr in de zomer (K-7 topic)
« Reactie #1 Gepost op: 8 maart 2009, 13:46:41 »
clipje via dpreview gevonden. allemaal buitenlands maar rond 0:53 een stukje in het engels waar door pentax wordt bevestigd dat er een nieuwe slr komt.

http://tv.mediaprovider.se/pentax_visar_nya_kameror_och_objektiv_1236215964346.html

wellicht gaan ze dezelfde kant op als de platte samsung
« Laatst bewerkt op: 30 april 2009, 08:39:53 door Harry »
K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

"Photography is not art goddamnet! It’s just a Xerox of what just happened"