Auteur Topic: nieuwe slr in de zomer (K-7 topic)  (gelezen 17073 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: nieuwe slr in de zomer (K-7 topic)
« Reactie #189 Gepost op: 20 mei 2009, 20:22:39 »
Deze discussie gaan we vast wel ergens voortzetten ;) maar dit topic gaat dicht. We praten over de K-7 in het grote K-7 topic (sinds vanmiddag actief!).

En ik ga nog eens wat huiswerk voor Pruimpit doen ;)
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: nieuwe slr in de zomer (K-7 topic)
« Reactie #189 Gepost op: 20 mei 2009, 20:22:39 »

Pruimpit

  • Gast
Re: nieuwe slr in de zomer (K-7 topic)
« Reactie #188 Gepost op: 20 mei 2009, 19:36:31 »
Citaat

Al zou je een camera van 5000 euro met een camera van 500 euro vergelijken, met "save for web" en printjes van 10x15 is het toch zoek de verschillen. En dat wordt alleen maar erger, daar ook compacts, hybrides en zelfs cameratelefoons momenteel giga stappen vooruit aan het zetten zijn.

Een hardnekkig misverstand dat ik vaker hoor. De verschillen tussen camera's zouden steeds kleiner worden.

Niets is minder waar. Vroeger bepaalde alleen de film en de lens de technische kwaliteit van een foto. Alle camera's waren praktisch kleinbeeld. Velvia of Kodachrome kon je ook in het lulligste cameraatje stoppen.
Moet je eens voorstellen, dat je de sensor van een D700 of D3x ook in een compactcameraatje kan stoppen. Vroeger kon dat.

Voor een goede lens was alleen de vatting bepalend. Een pro-camera als de Nikon F2 of de goedkope EM maakte dan ook niks uit.

Nu maken sensoren een groot verschil. Zo ook de beeldbewerking binnen de camera. In de D3X en de sony A900 zit bijvoorbeeld dezelfde sensor. Maar Sony blijft qua beeldbewerking duidelijk achter.

Ja het is waar, sinds de intrede van de digitale fotografie zijn de verschillen enorm vergroot.


arverm

  • Gast
Re: nieuwe slr in de zomer (K-7 topic)
« Reactie #187 Gepost op: 20 mei 2009, 19:23:31 »
Citaat
nu ook op you tube!!http://www.youtube.com/pentaxian1


Ik wil het feestje niet verstoren ::), en ik wacht ook met een echte reactie tot de echte tests zijn gepubliceerd en de volledige specs bekend zijn maar .................. in dit filmpje is het -voor mij- enige en echte Unique Selling Point uitdrukkelijk niet genoemd: verbeterde ruis/iso prestaties. Vergelijkingen met D300/D700 zijn voor mij dan ook uitermate voorbarig.
Toegegeven er zitten veel leue gimmicks in maar die zijn voor mij niet echt relevant. :-/

Offline Johan

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1782
  • Geslacht: Man
Re: nieuwe slr in de zomer (K-7 topic)
« Reactie #186 Gepost op: 20 mei 2009, 18:16:43 »
nu ook op you tube!!http://www.youtube.com/pentaxian1

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: nieuwe slr in de zomer (K-7 topic)
« Reactie #185 Gepost op: 20 mei 2009, 12:02:59 »
Tja, even op bovenstaande twee posts: Pentax heeft inderdaad een unieke combi met WS in zijn prijsklasse. Mij trok dat als extra plus naar de K10D...

Toch is dat niet genoeg, zeker niet voor mensen die hun eerste DSLR kopen. Is mi ook geen discussiepunt: de verkoopcijfers zijn duidelijk, PENTAX gaat voor een niche markt ...

De ellende is alleen dat heel eerlijk gezegd zelfs de goedkoopste instappers tegenwoordig zo vreselijk goed zijn, dat het heel moeilijk is om je te onderscheiden...

Al zou je een camera van 5000 euro met een camera van 500 euro vergelijken, met "save for web" en printjes van 10x15 is het toch zoek de verschillen. En dat wordt alleen maar erger, daar ook compacts, hybrides en zelfs cameratelefoons momenteel giga stappen vooruit aan het zetten zijn.

Dat is fantastisch voor de fotografie, fantastisch voor camerafabrikanten in het algemeen, maar kon wel eens lastig zijn voor een individueel en eigenzinnig merk als PENTAX...

Ik ben gewoon erg blij dat er ontwikkeling in de K-7 zit: wat er dan precies verandert en verbetert is voor mij niet eens het belangrijkste. Als het merk maar blijft leven en ook voor DSLR blijft ontwikkelen.
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: nieuwe slr in de zomer (K-7 topic)
« Reactie #184 Gepost op: 20 mei 2009, 11:46:09 »
De K200, oude instapper was ook weather sealed. De K-m is dat (nog?) niet. Mischien komt er nog een K-m super met weather sealing en dan heeft Pentax een complete lijn van camera's en lenzen op  instap (WR) en pro-user (DA*) niveau met weather sealing. Daar zijn ze dan in elk geval echt onderscheidend.

grtz, Andre
  

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Spencer

  • Gast
Re: nieuwe slr in de zomer (K-7 topic)
« Reactie #183 Gepost op: 20 mei 2009, 11:05:56 »
*yeeey* eindelijk al die topics gesloten.

Een sterk punt van pentax was altijd juist de prijs, stukken goedkoper dan de concurerende camera's.

Offline Bob

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2058
  • Geslacht: Man
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Re: nieuwe slr in de zomer (K-7 topic)
« Reactie #182 Gepost op: 20 mei 2009, 09:55:05 »
De adviesprijs van een K20D was ook 1200 Euro. Dus binnen een jaar is 800 a 900 Euro een meer reele prijs. Persoonlijk vindt ik het wel erg hoog want voorlopig moet het bestaande establishment eerst nog maar eens van hun troon gestoten worden. Als de prijs dan boven die van een D300 ligt dan denk ik niet dat er veel over de toon bank gaan. De huidige Pentax bezitters kunnen best nog wel even op de bank blijven totdat de prijzen zakken. We zullen het zien.

Ook de test van de gerenomeerde test sites zullen nog moeten uitwijzen hoe de K7 zich gaat houden. Spannend is het allemaal wel.

Groeten, Bob
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: nieuwe slr in de zomer (K-7 topic)
« Reactie #181 Gepost op: 20 mei 2009, 07:19:04 »
Citaat

Me too. En dan nog 150-200 voor de grip...

En mijn fotozaak kan niet erg laag zitten. Het is echt maar een klein buurtwinkeltje...

Er gaan geruchten over een prijs van USD 1400. Meestal is dat dan ook meteen 1400 euro..
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: nieuwe slr in de zomer (K-7 topic)
« Reactie #180 Gepost op: 20 mei 2009, 07:16:11 »
Zo, even alle oude "rumor threads" gesloten. Vandaag nog in deze thread doorgaan en na vanavond zijn de specs bekend en kunnen we in het andere board (digitale camera's) lekker doorgaan met praten over de nieuwste loot aan de PENTAX stam..
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

patrick91

  • Gast
Re: nieuwe slr in de zomer (K-7 topic)
« Reactie #179 Gepost op: 19 mei 2009, 23:34:39 »
Met gelijk toeslaan had ik die termijn al meegenomen :) Ik had voor de grap KE een mailtje gestuurd wanneer ze hem zouden kunnen leveren.. kreeg als antwoord dat ik hun site in de gaten moest houden .. niets bekend dus.

ist_ED

  • Gast
Re: nieuwe slr in de zomer (K-7 topic)
« Reactie #178 Gepost op: 19 mei 2009, 23:29:47 »
Citaat
Morgen is het zover.. soort van met mezelf afgesproken dat ik even afwacht voordat ik gelijk toesla  ::)

Morgen is de presentatie,
ik denk dat het nog wel een maandje kan duren voordat ie hier
in Nederland leverbaar is.

Ed

patrick91

  • Gast
Re: nieuwe slr in de zomer (K-7 topic)
« Reactie #177 Gepost op: 19 mei 2009, 23:13:46 »
Ik had wel alles gelezen maar gebruikte niet alle informatie bij het opzetten van mijn reaktie :)

Voor de meer " instapmodellen" is het wel een goede zet waarschijnlijk, al kun je je afvragen of er heel veel mensen echt iets doen met de weerafdichting.. zo keek ik wel op dat je de k10-20 met 50-135 rustig onder de douche kan houden...

@anolife..
Als de winkels dan naast nikon en canon ook de keuze voor pentax hebben dan is het een mooi argument om aan te geven.. maar als die net als nu ontbreken..  ::)
Wellicht dat met hoya er dingen gaan veranderen.. beetje meer marge aanbieden zijn winkeliers wel gevoelig voor..
« Laatst bewerkt op: 19 mei 2009, 23:17:30 door patrick91 »

Offline AnoLife

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 523
  • Geslacht: Man
Re: nieuwe slr in de zomer (K-7 topic)
« Reactie #176 Gepost op: 19 mei 2009, 23:07:28 »
Citaat
Ik begrijp eigenlijk de zet niet om de 50-200 ook WR te maken.. laten we wel zijn, het is geen slechte lens maar iemand die voor de k-7 als body kiest zal wat ander glaswerk wensen dat (met alle respect) de kitlenzen..
Ik ben dus niet negatief maar vraag het me wel af..
Morgen is het zover.. soort van met mezelf afgesproken dat ik even afwacht voordat ik gelijk toesla  ::)

De WR 50-200 is volgens mij toch wel erg verschillend van de oude 50-200 kitlens. De filtermaat is in elk geval aangepast. Al kan het natuurlijk wel zo zijn dat die verder optisch niet is aangepast, maar goed over een paar uur zullen we dat wel officieel te horen krijgen.  ;)

Op zich is het denk ik verkoop technisch wel interessant om te kunnen vertellen dat iemand een camera met lens/lenzen koopt die tegen water en stof kan. En niet alleen de camera, tenzij je meteen nog een berg geld op de toonbank legt voor een DA* lens.. ::)

Al heb je natuurlijk gelijk voor wie zo'n camera koopt zich ook wel beter glaswerk wenst. Al komt denk ik 75% van een dslr-koper niet veel verder dan het standaard glas wat bij een camera geleverd wordt.. en dat geldt niet alleen voor wie 'een instappertje' koopt.  ;)
Ik kan me trouwens niet eens meer herinneren wanneer ik mijn 18-55 kitlens voor het laatst echt gebruikt heb...  ;D

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re: nieuwe slr in de zomer (K-7 topic)
« Reactie #175 Gepost op: 19 mei 2009, 23:04:22 »
Wel even m`n hele post lezen, he?
Met het oog op de toekomst en de huidige lijn dus. K10/K20/K200 zijn ook WR.

Het is en blijft een populair bereik en dus een potentieel. (ook ik vraag me stiekum af wat die 50-200WR los gaat kosten)
« Laatst bewerkt op: 19 mei 2009, 23:06:59 door C20v »

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

patrick91

  • Gast
Re: nieuwe slr in de zomer (K-7 topic)
« Reactie #174 Gepost op: 19 mei 2009, 22:57:26 »
Niet slecht is niet echt iets waar de 1200-euro-aan-een-body-besteder voor gaat toch?

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re: nieuwe slr in de zomer (K-7 topic)
« Reactie #173 Gepost op: 19 mei 2009, 22:53:07 »
Ik weet het niet, hij is niet slecht en buiten de DA*`s heb je niets dat een WRbody complementeerd. Bovendien zou de opvolger van de K20d ook al in de pijplijn zitten, dan is dit een goede keuze.

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

patrick91

  • Gast
Re: nieuwe slr in de zomer (K-7 topic)
« Reactie #172 Gepost op: 19 mei 2009, 22:43:04 »
Ik begrijp eigenlijk de zet niet om de 50-200 ook WR te maken.. laten we wel zijn, het is geen slechte lens maar iemand die voor de k-7 als body kiest zal wat ander glaswerk wensen dat (met alle respect) de kitlenzen..
Ik ben dus niet negatief maar vraag het me wel af..
Morgen is het zover.. soort van met mezelf afgesproken dat ik even afwacht voordat ik gelijk toesla  ::)

Offline kobus

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 880
  • Geslacht: Man
    • rdkfoto
Re: nieuwe slr in de zomer (K-7 topic)
« Reactie #171 Gepost op: 19 mei 2009, 22:36:17 »
Ik kan niet wachten op de eerste gebruikers test, van een medeforummer.
Als die goed zijn, mn de AF en hogere burst, dan denk ik dat ik wat overuren ga maken. (komt goed uit, moest toch gebeuren)
Als er geen honden in de hemel zijn, laat mij dan maar naar de hel gaan

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re: nieuwe slr in de zomer (K-7 topic)
« Reactie #170 Gepost op: 19 mei 2009, 21:46:04 »
Tja, als je zo alle specs en plaatjes ziet word ik ook wel erg hebberig. Maar er is nog niets bekend over de werkelijke performance, met name ruis en AF.

Ik volg het pad van Andre en kijk nog even de kat uit de boom. Als de K7 uiteindelijk blijkt te zijn wat we nu allemaal verwachten dan vier ik de Kerst maar wat vroeger dit jaar  :)

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: nieuwe slr in de zomer (K-7 topic)
« Reactie #169 Gepost op: 19 mei 2009, 17:11:56 »
Ik ga toch eerst de testen afwachten. Mischien hebben we deze keer een eigen test-deelnemer. Go for it Mharda  ::)
Eerst even horen of Mharda me kan overtuigen dat de ruis en AF prestaties van de K7 zo goed zijn als wordt voorgesteld. Als dat zo is denk ik dat ik na de zomer ook voor de K7 ga. Ben ik mooi op tijd voor het winter/binnen seizoen en waarschijnlijk zijn de prijzen dan al weer wat lager.  :)
Op de foto's is ook een nieuwe 50-200 WR lens te zien. Er zal dan wel een complete WR kit (K7+18-55 WR + 50-200 WR) in de aanbieding gaan komen. Ben benieuwd in hoeverre deze WR lenzen minder of beter is mbt Weathe Sealing ten opzichte van de DA* lenzen.

grtz, Andre
« Laatst bewerkt op: 19 mei 2009, 17:31:57 door andremz5 »

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline Jos Abee

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1860
  • Geslacht: Man
Re: nieuwe slr in de zomer (K-7 topic)
« Reactie #168 Gepost op: 19 mei 2009, 15:19:25 »
die 50-200 ziet er wel heel gelikt uit imo.

wel heel flauw dat ze er een andere type accu bij hebben gemaakt.
K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

"Photography is not art goddamnet! It’s just a Xerox of what just happened"

Serpiente

  • Gast
Re: nieuwe slr in de zomer (K-7 topic)
« Reactie #167 Gepost op: 19 mei 2009, 13:23:24 »
Ik ben benieuwd naar de testen. Hij moet het toch wel beter doen dan de Canon 50D, Nikon D90 en D300 en Olympus E-3. Als dat niet zo is geef ik hem weinig kans. Zeker de D90, want de body zal een stuk goedkoper zijn.

Offline AnoLife

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 523
  • Geslacht: Man
Re: nieuwe slr in de zomer (K-7 topic)
« Reactie #166 Gepost op: 19 mei 2009, 11:40:22 »
Meer foto's: http://www.flickr.com/photos/peter_fang/sets/72157618438434400/

Let op het commentaar bij elke foto!  8-)

Offline AnoLife

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 523
  • Geslacht: Man
Re: nieuwe slr in de zomer (K-7 topic)
« Reactie #165 Gepost op: 19 mei 2009, 11:21:24 »
Citaat
nog meer foto's van de camera, menu's en de 50-200wr

http://www.pentax-fans.com/blog/

Vertaling: http://members.iinet.net.au/~sbvillamin/k7/