Auteur Topic: Ricoh GR II Officially Announced  (gelezen 1579 keer)

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Ricoh GR II Officially Announced
« Reactie #8 Gepost op: 18 juni 2015, 22:53:11 »
In verband met het stofprobleem waar de GR om berucht staat zou ik je nooit aanraden een GR in je broekzak te doen. Ik heb hem sinds de aankoop in een klein etuitje eventueel in de jaszak.
Dat is iets om in overweging te nemen, Tnx!
Maar een etuitje maakt de GR I nog wel "broekzakkebel"  ;)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #8 Gepost op: 18 juni 2015, 22:53:11 »

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
    • EviZ.nl
« Reactie #7 Gepost op: 18 juni 2015, 22:29:59 »
...te kleine sensor, te groot/te zwaar......uiteindelijk niet wat ik er van gehoopt had  :( 

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #6 Gepost op: 18 juni 2015, 22:06:24 »
Nice!
En nu hopen dat "versie I" verder in prijs daalt....dan wordt het wel een heel aantrekkelijke camera. De vernieuwingen in II zijn leuk (vooral Wifi) maar niet waarvoor ik een dergelijke camera zou willen gebruiken (mn straatfotografie). Ik denk dat ik toch wel een compact/broekzakcamera erbij wil hebben. De GR I staat hoog op mijn lijstje. De enige "concurrent" is de Fuji X100S. Deze heeft een - voor mij - iets prettiger brandpuntafstand (35mm FF eqv.) en is lichtsterker (F/2.0) maar is volgens mij minder broekzak geschikt en een stuk duurder.......

En je MX-1?  :o

newmikey2

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 18 juni 2015, 19:32:21 »
Nice!
En nu hopen dat "versie I" verder in prijs daalt....dan wordt het wel een heel aantrekkelijke camera. De vernieuwingen in II zijn leuk (vooral Wifi) maar niet waarvoor ik een dergelijke camera zou willen gebruiken (mn straatfotografie). Ik denk dat ik toch wel een compact/broekzakcamera erbij wil hebben. De GR I staat hoog op mijn lijstje. De enige "concurrent" is de Fuji X100S. Deze heeft een - voor mij - iets prettiger brandpuntafstand (35mm FF eqv.) en is lichtsterker (F/2.0) maar is volgens mij minder broekzak geschikt en een stuk duurder.......
In verband met het stofprobleem waar de GR om berucht staat zou ik je nooit aanraden een GR in je broekzak te doen. Ik heb hem sinds de aankoop in een klein etuitje eventueel in de jaszak.

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
    • EviZ.nl
« Reactie #4 Gepost op: 18 juni 2015, 18:27:27 »
Nice!

newmikey2

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 18 juni 2015, 09:31:05 »
Okay, nog steeds mega tevreden met mijn gewone" GR",( hoef geen wifi,) die ik nog helemaal moet ontdekken, maar ozo verliefd op ben... :)
+1!

Offline Oki

• Super Pentaxian
  • Ricoh GR
« Reactie #2 Gepost op: 18 juni 2015, 07:38:57 »
Okay, nog steeds mega tevreden met mijn gewone" GR",( hoef geen wifi,) die ik nog helemaal moet ontdekken, maar ozo verliefd op ben... :)
Fujifilm X-T1 met Fujinon XC 15-45 ois pz.(thats it,I still love Pentax hoor)

Offline Arturopentax

• Junior Member
Ricoh GR II Officially Announced
« Reactie #1 Gepost op: 18 juni 2015, 03:17:12 »
Ricoh GR II Officially Announced
Pocketable APS-C compact with built-in Wi-Fi

http://www.pentaxforums.com/articles/pentax-news/ricoh-gr-ii-officially-announced.html
Pentax K1 / Pentax 24-70  2.8 / Tamron SP 70-200mm 2.8 / Samsung/Schneider 12-24mm f4 / Pentax FA 50mm 1.4