Auteur Topic: Insecten op een lentemiddag  (gelezen 901 keer)

koor

• Gast
Re: Insecten op een lentemiddag
« Reactie #6 Gepost op: 29 april 2008, 11:11:47 »
Vind ze heel erg knap uit de hand geschoten!

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #6 Gepost op: 29 april 2008, 11:11:47 »

Offline Hen

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Zie het maar zo.
    • Hen Metsemakers fotografie
« Reactie #5 Gepost op: 29 april 2008, 11:04:20 »
Voor een eerste reeks macro's zeker geslaagd. Het is al een prestatie om ze 'stil' in beeld te krijgen. Er is al veel gezegd. Probeer ook eens om een insect van voren of van opzij vast te leggen, dat maakt het wat spannender en er is meer detail van het diertje zelf te zien.
Pentax K10D - Pentax K-x Body's. SMC-DA 1:4-5.6 50-200mm; SMC-DA 1:3.5-5.6 18-55 mm; SMC-M 1.7 50 mm; Tamron SP AF 90mm F/2.8 DI Macro 1:1; Sigma 10-20; Velbon Sherpa 200R statief; Starblitz 1000 ringflitser; Sandisk III

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #4 Gepost op: 28 april 2008, 17:39:16 »
Nou Bart voor een eerste keer en meteen insectjes is dit heel goed gedaan. Zoals je al zegt blijven die beestjes niet echt voor je poseren. Gebruik mijn Tamron eigenlijk alleen nog maar voor bloemen.
Je zou kunnen kijken of een monopod (een-been statief) iets voor je is.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

bartbass

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 28 april 2008, 12:52:46 »
Dank Peter!

Foto's heb ik uit de hand gemaakt. Gelukkig genoeg licht zodat acceptabele sluitertijden mogelijk waren. Wat bedoel je precies met croppen? Ik neem aan een gedeelte uitsnijden...?!?

Ben rond aan het kijken voor een statief, echter, heb wel gemerkt dat insectjes niet eindeloos stil blijven zitten... :)

Peter

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 28 april 2008, 12:32:20 »
Heel goed gedaan voor de eerste keer. Je hebt wat afstand bewaard, hierdoor is je scherptegebied wat groter.
Je zou de foto's een klein beetje kunnen croppen. Heb je de foto's zonder statief gemaakt?

Peter

bartbass

• Gast
Insecten op een lentemiddag
« Reactie #1 Gepost op: 27 april 2008, 22:41:44 »
Vanmiddag weer aan de slag geweest met mijn K10d en tamron 90mm macro. Het was in ieder geval heerlijk weer. Ik leer veel bij, ook door het bekijken van foto's van anderen. Ik hoor graag wat jullie ervan vinden, dus commentaar is welkom.

Groet,
Bart

Zie een kleine selectie uit het resultaat.