Auteur Topic: CACTUS V6  (gelezen 1246 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Serpiente

  • Gast
Re: CACTUS V6
« Reactie #9 Gepost op: 6 oktober 2014, 23:28:54 »
Serpiente,

Natuurlijk had P-TTL erg prettig geweest maar ik denk dat ik dat toch niet erg veel had gebruikt. P-TTL gaat uit, net als de groene stand van de camera, van een 'platte, correcte' belichting en dat is nou net wat je met dit type systemen niet wil bereiken.

Een kabel is (voor mijn type shooten)  ook niet echt bruikbaar: ten eerste te onhandig/kort en ten tweede wil ik juist meer flashes aansturen.

Mocht je de commander op de camera zetten en daarop een P-TTL flash dan kan deze trouwens wel het P-TTL signaal doorgeven!
Ik ga voor een macro bracket systeem. Dan is een kabeltje geen probleem. Ik heb ook geen studio tot mijn beschikking. :)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: CACTUS V6
« Reactie #9 Gepost op: 6 oktober 2014, 23:28:54 »

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: CACTUS V6
« Reactie #7 Gepost op: 6 oktober 2014, 05:55:33 »
Serpiente,

Natuurlijk had P-TTL erg prettig geweest maar ik denk dat ik dat toch niet erg veel had gebruikt. P-TTL gaat uit, net als de groene stand van de camera, van een 'platte, correcte' belichting en dat is nou net wat je met dit type systemen niet wil bereiken.

Een kabel is (voor mijn type shooten)  ook niet echt bruikbaar: ten eerste te onhandig/kort en ten tweede wil ik juist meer flashes aansturen.

Mocht je de commander op de camera zetten en daarop een P-TTL flash dan kan deze trouwens wel het P-TTL signaal doorgeven!
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Serpiente

  • Gast
Re: CACTUS V6
« Reactie #6 Gepost op: 5 oktober 2014, 22:54:27 »
Als je er draadloos P-TTL mee kon flitsen dan had ik hem ook wel gekocht. Nu wordt het een kabel. ;)

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: CACTUS V6
« Reactie #5 Gepost op: 5 oktober 2014, 13:37:48 »
Ach, één van de dingen waar ik altijd erg jaloers op was bij NIKON is het CLS (Creative Lightning System). PENTAX heeft voor dat soort dingen helaas helemaal geen oog... Maar nu met deze set kom ik erg dicht in de buurt, op sommige stukken mss zelfs wel wat verder :)

Ik mopper echt niet op de apparatuur van PENTAX, maar het irriteert mij echt vreselijk dat ze bijvoorbeeld geen thetered shooting ondersteunen. Volgens mij kost dat nl. helemaal niets en het zou iedereen die studiofotografie doet zo vreselijk veel helpen... En dat brakke russische alternatief is het gewoon net niet: ik wil tehetered kunnen shooten in LR, lekker makkelijk via kabel. Wifi is gewoon te traag en vaak (op lokatie) te brak...

+1  :good:

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: CACTUS V6
« Reactie #4 Gepost op: 5 oktober 2014, 12:37:50 »
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: CACTUS V6
« Reactie #3 Gepost op: 5 oktober 2014, 12:33:31 »
Ach, één van de dingen waar ik altijd erg jaloers op was bij NIKON is het CLS (Creative Lightning System). PENTAX heeft voor dat soort dingen helaas helemaal geen oog... Maar nu met deze set kom ik erg dicht in de buurt, op sommige stukken mss zelfs wel wat verder :)

Ik mopper echt niet op de apparatuur van PENTAX, maar het irriteert mij echt vreselijk dat ze bijvoorbeeld geen thetered shooting ondersteunen. Volgens mij kost dat nl. helemaal niets en het zou iedereen die studiofotografie doet zo vreselijk veel helpen... En dat brakke russische alternatief is het gewoon net niet: ik wil tehetered kunnen shooten in LR, lekker makkelijk via kabel. Wifi is gewoon te traag en vaak (op lokatie) te brak...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline ventaxian

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 976
  • Geslacht: Man
  • Zie je wel!
Re: CACTUS V6
« Reactie #2 Gepost op: 5 oktober 2014, 12:27:40 »
Dacht eerst dat je een grote auto had gekocht ;), maar je enthousiasme is aanstekelijk!
Pentax K-1, K-3, K-01, 10 t/m 500 mm en een Q10

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
CACTUS V6
« Reactie #1 Gepost op: 5 oktober 2014, 12:25:17 »
Inmiddels al ongeveer vijf maanden in bezit maar vandaag pas uitgepakt :( De CACTUS RF60 en de bijbehorende nieuwe trigger V6.

En ja ik ben om: fantastisch! Op afstand je flitser besturen is gewoon geweldig... En nog mooier: je kan dat niet alleen met de nieuwe CACTUS FLASH (al is dat natuurlijk wel het eenvoudigst) maar ook met je eigen NIKON, CANON, PENTAX of METZ flash. Net even geprobeerd en mijn METZ58 werkt prima!

Behalve dat je power en zoom kan sturen heb je ook nog vier groepen. Ideaal voor studio fotografie dus...

Kortom, ik ga nog drie TX/RX modules kopen voor mijn LUMOPRO's.   
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink