Auteur Topic: Netwerk uitbreiden: wifi toevoegen  (gelezen 3470 keer)

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re:Netwerk uitbreiden: wifi toevoegen
« Reactie #23 Gepost op: 12 mei 2012, 19:47:46 »
probleem opgelost?
Er was geen probleem, er moest alleen wifi toegevoegd worden  ;)
Heb `m net geinstalleerd, 10 min werk. Alleen de Ipad nog ff er aan hangen.

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #23 Gepost op: 12 mei 2012, 19:47:46 »

Offline franck

• Senior Member
  • **
  • Pentax k3ii Tamron 90 mm Sigma 17-70 pentax55-300
« Reactie #22 Gepost op: 11 mei 2012, 16:20:52 »
probleem opgelost?
Het belangrijkste onderdeel van de camera , is de mens erachter.

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Macroaddict
« Reactie #21 Gepost op: 10 mei 2012, 23:45:47 »
Planet/KPN.
Maar het is een all-in-one geworden. Die Linksys WAG320n bleek niet snel leverbaar dus heb `m omgeboekt naar een Linksys X3000-EW (Wireless-N gigabit modem/router met USB aansluiting)

Offline franck

• Senior Member
  • **
  • Pentax k3ii Tamron 90 mm Sigma 17-70 pentax55-300
« Reactie #20 Gepost op: 10 mei 2012, 16:57:52 »
Jacco, welke provide heb je?
Tegenwoordig levert toch elke provider (zelfs Alice) een draadloze modem/router?
Enfin, je hebt nu al een router gekocht die je dan weer aan het bedrade modem hangt.
Ook een oplossing. Zo had ik het vroeger ook.
Het belangrijkste onderdeel van de camera , is de mens erachter.

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Macroaddict
« Reactie #19 Gepost op: 4 mei 2012, 22:12:03 »
Yup :)
Ook de USB aansluiting op dat modem lijkt me handig voor backupmogelijkheden. Een NAS is erg prijzig voor wat het bied.

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #18 Gepost op: 4 mei 2012, 14:23:18 »
Waarschijnlijkst het makkelijkst.  :)

Is je switch ook giga?
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Macroaddict
« Reactie #17 Gepost op: 3 mei 2012, 19:12:56 »
Bedankt voor alle input, heren. Ik heb besloten om het in 1 keer goed te doen en m`n oude modem te vervangen.
Het is het is deze geworden: WAG320N
« Laatst bewerkt op: 3 mei 2012, 21:21:39 door C20v »

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #16 Gepost op: 3 mei 2012, 11:15:30 »
Cisco is niet zo duur, als je maar zorgt dat er Linksys op staat, andere (mooiere) kastjes en van binnen grotendeels identiek. Cisco gaat wel verder in het professionele segment waar je als huisgebruiker niet zo veel te zoeken hebt.
Linksys is gewoon de consumenten tak van Cisco. Intern wordt gewoon gebruik gemaakt van Cisco technologie.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #15 Gepost op: 2 mei 2012, 17:41:47 »
Ben wat aan het zoeken geweest en kwam deze tegen: Belkin Play N450
Die kan ik gewoon met een RJ45 aansluiten op de bestaande modem?
Ik heb zelf de voorganger en werkt gewoon goed, lekker no nonsens dingetje.
De selfhealing werkt wel aardig, is meer een soort van standaard reset elke week wat die automatische doet maar het werkt.
Met sitecom routertje had ik altijd het probleem dat die soort van vast liep na een paar dagen maar heb met deze daar nooit een probleem mee gehad in de 2 jaar tijd.

Zo uit mijn hoofd heb ik alleen de kabel van de modem in de PC poort van de router gestopt en niet in de modem poort.
Dus hij geeft aan dat die geen verbinding heeft met internet maar hij werkt nu gewoon als switch dus de modem zelfs hoeft geen internet verbinding te "beheren" want dat doet de modem al.

Om draadloos goed te krijgen tussen de modem beneden en de router was ik iets langer mee bezig geweest maar dat probleem heb je niet.

Je zal kunnen proberen om de modem zo "dom" mogelijk te zetten dus dat die puur en alleen de verbinding omzet en dat je de belkin de internet laat beheren en het netwerk.
Je krijgt dan de eerste optie van Roeland.
« Laatst bewerkt op: 2 mei 2012, 17:54:59 door Anvh »
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline roeland

• Super Pentaxian
« Reactie #14 Gepost op: 2 mei 2012, 17:13:36 »
Dat zou kunnen maar voor ongeveer hetzelfde geld heb je een Linksys/Cisco, bv deze of voor een tientje minder de 1200 zonder speedburst.
"12 significant photographs in any one year is a good crop"
Ansel Adams

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Macroaddict
« Reactie #13 Gepost op: 2 mei 2012, 17:03:35 »
De Ipad is van de vrouw, ik hou lekker m`n bedraad PCtje (ik haat lag)

Ben wat aan het zoeken geweest en kwam deze tegen: Belkin Play N450
Die kan ik gewoon met een RJ45 aansluiten op de bestaande modem?

Offline roeland

• Super Pentaxian
« Reactie #12 Gepost op: 2 mei 2012, 16:33:08 »
Cisco is niet zo duur, als je maar zorgt dat er Linksys op staat, andere (mooiere) kastjes en van binnen grotendeels identiek. Cisco gaat wel verder in het professionele segment waar je als huisgebruiker niet zo veel te zoeken hebt.
Ansel Adams

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #11 Gepost op: 2 mei 2012, 16:25:53 »
Ja gaming, daar merk je het wel maar voor de rest niet.

Cisco is wel behoorlijk duur, misschien dat bijvoorbeeld netgear een beter verhouding heeft.
Ik heb zelf een simpele belkin gekocht, wou dat ik de gene met USB had gekocht, kan nu wel een NAS gebruiken en dat was een simpele oplossing geweest.
Misschien dat ik nu beneden kleine media center neer zet die ook beetje als NAS zal werken, dat is ook natuurlijk een optie.

Een macmini of Appletv neer ploffen als die het aankunnen want je ben nog wel een Apple gebruiker toch?
Niet zo leuk voor je stroom gebruik maar ja.
« Laatst bewerkt op: 2 mei 2012, 16:31:10 door Anvh »
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Macroaddict
« Reactie #10 Gepost op: 2 mei 2012, 15:59:50 »
Hmm, een andere optie is natuurlijk een alles-in-1 oplossing en dan gewoon het oude modem eruit. Eens zien wat er te koop is. Ik wil wel iets goeds, Cisco ofzo. Goedkope zooi zoals sweex heb ik jaren geleden al afgezworen.

minder lag
Gaming?

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #9 Gepost op: 2 mei 2012, 15:53:45 »
Ik ben overigens net wel vergeten te vermelden dat je met die constructie twee segmenten op de modem krijgt dus als je verbinding wilt maken tussen de iPad en de PC's boven, moet je de bridgefunctie aanzetten en het verkeer via de modem routen.
Ik had dat probleem maar dat was verholpen door dat te doen wat ik boven jou uitleg, en heb ook iets minder lag en verlies op deze manier want de router geeft gewoon alles door dus je gaat niet 2 keer door een firewall heen of zoiets dergelijk.
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline roeland

• Super Pentaxian
« Reactie #8 Gepost op: 2 mei 2012, 15:50:05 »
Ik heb een modem met router idd.
De Ipad wordt met name beneden gebruikt dus het accespoint wil ik dus ook beneden hebben. Ik heb ooit eens een draadloze getest en boven(1e verdieping) was al erg slecht (nieuwbouw met veel gewapend beton.)
Je kan dus gewoon een WAProuter achter het modem hangen?
Als het goed is zit dus de kabel naar boven in een van de routerpoorten op de modem. Je kunt een tweede router met AP op een andere poort zetten voor toegang naar buiten. De bekabelde poorten (meestal vier, soms acht) krijg je er dan bij. Ik ben overigens net wel vergeten te vermelden dat je met die constructie twee segmenten op de modem krijgt dus als je verbinding wilt maken tussen de iPad en de PC's boven, moet je de bridgefunctie aanzetten en het verkeer via de modem routen. Even de handleidingen raadplegen. Lijkt ingewikkelder dan het is maar ik ben niet goed op de hoogte van de netwerkflexibiliteit van een iPad.
Ansel Adams

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #7 Gepost op: 2 mei 2012, 15:48:06 »
Zover mij bekend is, is dat geen probleem.
Je moet wel het kabeltje in de poort dat bedoelt is voor de PC pluggen in niet in de "modem" poort van de router.
Als je hem in pc poort stop functioneer die als een switch, tenminste dat was bij mij het geval kan niet met zekerheid zeggen dat het bij alle routers werkt.
Ik heb van boven toegang tot de XBOX die beneden op de modem is aangesloten een ook met de draadloze apparaten.

Dus misschien dat een expert op dit gebied dat kan bevestigen dat het voor de meeste routers geld?
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Macroaddict
« Reactie #6 Gepost op: 2 mei 2012, 15:40:44 »
Ik heb een modem met router idd.
De Ipad wordt met name beneden gebruikt dus het accespoint wil ik dus ook beneden hebben. Ik heb ooit eens een draadloze getest en boven(1e verdieping) was al erg slecht (nieuwbouw met veel gewapend beton.)

Offline roeland

• Super Pentaxian
« Reactie #5 Gepost op: 2 mei 2012, 15:11:41 »
Je kan ook nog de switch door de WAP vervangen.
Dat kan wel, het hangt er  maar vanaf hoe groot je huis is. WAP op zolder en de iPad op de bank 3 verdiepingen lager is lastig.
Ansel Adams

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #4 Gepost op: 2 mei 2012, 15:10:10 »
Heb je een moden met ingebouwde router? Dan kun je er een accespoint naast zetten, ander kun je tussen moden en kabel naar boven een router met WAP zetten. Dan heb je beneden ook nog eens een bekabelde aansluiting. Let er wel op dat die router je gateway wordt.

telefoonlijn___splitter____moden___WAP router___kabel naar boven___switch (router)___PC1
                             \                                \                                                    \
                               \_telefoon                   \_iPad Wi-Fi                                      \_PC2

telefoonlijn___splitter____moden met router________________kabel naar boven___switch (router)___PC1
                           \                             \                                                                       \
                            \                             \WAP router                                                        \
                             \                                            \                                                        \
                               \_telefoon                                \_iPad Wi-Fi                                         \_PC2

Je kan ook nog de switch door de WAP vervangen.

telefoonlijn___splitter____moden met router______kabel naar boven___WAP router_____PC1
                           \_telefoon                                                                      \____PC2
                                                                                                                \___ WIFI (tablets, PC's, Smartphone's, ect.)

Genoeg opties dus.
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #3 Gepost op: 2 mei 2012, 15:05:13 »
Inprincipe wel.

Wij hebben hier ADSL en onze situatie ziet er zo uit.

/___telefoon + netwerk kabel naar XBOX + WIFI voor benenden                        
ADSL__splitter_____Modem___kabel naar boven_____router met WIFI omgetoverd naar switch______kabel naar mijn PC
            \___ digitale televisie                                                                                    \____ wifi boven

Dus weet niet of je nog een router heb liggen met WIFI of anders gewoon switch met WIFI of acespoint erbij kopen.
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline roeland

• Super Pentaxian
« Reactie #2 Gepost op: 2 mei 2012, 15:01:34 »
Heb je een moden met ingebouwde router? Dan kun je er een accespoint naast zetten, ander kun je tussen moden en kabel naar boven een router met WAP zetten. Dan heb je beneden ook nog eens een bekabelde aansluiting. Let er wel op dat die router je gateway wordt.

telefoonlijn___splitter____moden___WAP router___kabel naar boven___switch (router)___PC1
                             \                                \                                                    \
                               \_telefoon                   \_iPad Wi-Fi                                      \_PC2

telefoonlijn___splitter____moden met router________________kabel naar boven___switch (router)___PC1
                           \                             \                                                                       \
                            \                             \WAP router                                                        \
                             \                                            \                                                        \
                               \_telefoon                                \_iPad Wi-Fi                                         \_PC2
« Laatst bewerkt op: 2 mei 2012, 15:07:08 door roeland »
Ansel Adams

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Macroaddict
Netwerk uitbreiden: wifi toevoegen
« Reactie #1 Gepost op: 2 mei 2012, 14:51:37 »
Jongens en meisjes, een vraagje.
Thuis heb ik een netwerkje van 2 PC`s via een bedraad adsl2 modem.

Schema:
telefoonlijn_______splitter____modem_____kabel naar boven____switch_____PC1
                               \_____telefoon                                         \_____PC2

Nu wil ik daar draadloos een Ipad aan toevoegen, wat heb ik nu precies nodig? Kan je bv een accespoint aan de modem of de switch koppelen?
Grtz Jacco