Hoi, Ik ben Rudy, woon in Antwerpen, samenwonend, 2 actieve kids waar ik veel foto's van maak. Fotografeer sinds de fotoclub op de middelbare school, vroeger eerst een Zenit, dan een Praktika, dan aan Minolta verknocht geraakt. Een jaar of 10-15 geleden wat stilgevallen: een digitale portable gekocht, en dat ding sleepte ik altijd mee, en de minolta bleef op stal.
Ik miste het fotograferen wel een beetje, al heb ik duizenden foto's gemaakt met mijn ixusjes (heb er 3 versleten) maar regelmatig loop je tegen de technische grenzen van zo'n ding aan, en ik wist hoe het beter kon. Dan enige tijd geleden de knoop doorgehakt, terug beginnen rondkijken voor een SLR, en omdat mijn dochter atletiek en turnen doet wou ik een toestel met snelle multi-opname. Dat werd dus een K-5, met een AF flits. Ik had al een prima statief voor het filmen, waar ik nu een 3D kop voor heb gekocht.
Ik heb er de kitlens bij, en iets later de DA 55-300 bijgekocht, die prima voldoet als je een beetje uitkijkt. Heb nu recent - na flink wat studiewerk over de DA, FA, F, A, M, K, Takumar enz enz lenzen nog een Pentax-M 100mm f4 1:2 macro gekocht voor mijn miniatuurwerk, en heb net nog een Pentax-A 35-105 f3,5 bevestigd, die ik deze week oppik. Mijn budget is niet eindeloos, dus ik moet proberen wat creatief te zijn, maar die beide lenzen krijgen overwegend positief commentaar, en ze kostten beiden rond de 80E.
En die manuele bediening is niet erg bij macro, deed ik vroeger ook

Een extreme groothoek staat ook nog op het lijstje.
Voornaamste onderwerpen: Concertfoto's, sportfoto's, natuurfotografie, miniaturen.