Wauw!!
Wat een warm welkom! Dat ben ik niet gewend.. Ik ben wegens ziekte een paar dagen niet online geweest en ineens een zee aan reacties!
Bedankt allemaal!
Ik heb de camera al een keer mee mogen nemen naar Noorwegen maar toen was ik niet te spreken over de foto's, ook omdat ik werkelijk geen idee had wat ik aan het doen was.. Mijn Nokia N900 maakte nog mooiere foto's dan de K10 en dat kan natuurlijk niet! (ondanks dat de Carl Zeis lens in de Nokia echt wel goed was, maar het is natuurlijk geen vergelijk!)
Gelukkig heb ik nog tot begin juni om met de camera om te leren gaan.
Ik heb ook reeds gevraagd of ik de camera een week of wat mag lenen van te voren om er flink mee te experimenteren. Temeer omdat vorig jaar de foto's zo tegenvielen die ik ermee genomen heb.
Het wordt het 8e bezoek aan Noorwegen, dus enigszins verslaafd ben ik wel ;-)
Bedankt in elk geval voor de tips zover! Een boek is zeker de moeite waard om te kopen, al is het maar dat alles stap voor stap wordt uitgelegd..
Het belangrijkste voorlopig is dus als ik het een beetje begrijp, Diafragma, Sluitertijd en Iso..
Daar zal ik me als eerste eens in verdiepen.
Ik had er al het e.e.a. over gelezen, maar welke combi ik juist voor buitenfoto's moet gebruiken is me nog altijd een raadsel.
Zo vond ik de sneeuwfoto's die we met de camera hebben gemaakt heel donker overkomen, maar ik las hier al ergens dat dat waarschijnlijk met een te hoog iso te maken had? Dat er daardoor teveel licht binnenkomt en de camera dit zelf aanpast?? Of ik heb heb het verkeerd begrepen.
Maargoed, ondanks dat het er wel degelijk ligt zullen we in Juni weinig foto's van de sneeuw maken maar des te meer van fraaie vergezichten en andere natuurschoon!
Wederom bedankt en ik kan hier een hoop leren ben ik al wel achter!
Groeten,
Maarten