Auteur Topic: wel zo netjes om me even voor te stellen  (gelezen 2654 keer)

nelobro

• Gast
Re: wel zo netjes om me even voor te stellen
« Reactie #14 Gepost op: 3 augustus 2008, 22:55:11 »
Nogmaals bedankt voor de leuke reacties!

Citaat
De huid van de spugende cobra.. prachtig! Net een mozaik.
Welkom! En ik ben zeker benieuwd naar meer foto's van deze dieren.
Dat is onderandere de charme van zo'n slang, zeer facinerend! Ik zal in de loop van de tijd zeker meer foto's plaatsen!

Citaat
Bijzondere foto's, indrukwekkend. Fotografisch valt er wellicht nog wat meer uit te halen, maar veiligheid moet voorop blijven staan... En ik vraag me af hoe slangen en spinnen op flitslicht reageren... Zou onder treiteren kunnen vallen en dat is niet de bedoeling....
Fotografisch moet ik zeker nog veel leren. Door glas fotograferen (veiligheid zoals je zelf al noemde) is best pittig en helemaal bij de cobra's... die maken er een zooitje van. De dieren echter reageren totaal niet op de flitsen. Treiteren voor een "mooie" foto doe ik niet. Die zwarte Marokaanse cobra is snel op d'r teentjes getrapt en zet snel haar nek op. De andere cobra's doet dat zeer zelden.

Citaat
Ik heb het uit Genesis 2 en ik heb het gezien bij Harry Potter.......maar die ene slang die ik vertrouw is mijn tuinslang!  ;)
Gelijk heb je, dat is inderdaad de meest makkelijke slang die er is!  ;)

Groeten,
Niels

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #14 Gepost op: 3 augustus 2008, 22:55:11 »

koor

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 2 augustus 2008, 19:46:05 »
Welkom Niels! :)

Carel

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 2 augustus 2008, 00:11:46 »
Ik heb het uit Genesis 2 en ik heb het gezien bij Harry Potter.......maar die ene slang die ik vertrouw is mijn tuinslang!  ;)

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #11 Gepost op: 1 augustus 2008, 14:48:14 »
Bijzondere foto's, indrukwekkend. Fotografisch valt er wellicht nog wat meer uit te halen, maar veiligheid moet voorop blijven staan... En ik vraag me af hoe slangen en spinnen op flitslicht reageren... Zou onder treiteren kunnen vallen en dat is niet de bedoeling....
« Laatst bewerkt op: 1 augustus 2008, 14:55:05 door Harry »
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline m.prieckaerts

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Vrouw
  • Pentax rules!
« Reactie #10 Gepost op: 1 augustus 2008, 12:39:19 »
Welkom, mooie foto's

HK

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 30 juli 2008, 17:02:36 »
De huid van de spugende cobra.. prachtig! Net een mozaik.

Welkom! En ik ben zeker benieuwd naar meer foto's van deze dieren.

nelobro

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 30 juli 2008, 11:42:07 »
Wederom bedankt voor de teksten!

Citaat
Welkom hier Niels,
Wat een prachtige dieren heb je daar, alleen deze zijn allemaal giftig toch? Geen wurgslangen? Ben wel blij dat je in Arnhem woont, als er eens eentje ontsnapt :-(
Mooie duidelijke foto's van ze.
groetjes
Inge

Degene op de foto's zijn inderdaad allemaal giftig. Ik heb 3 klein blijvende wurgslangen (koningspythons (Python regius)).
Alles zit veilig in een aparte kamer en alles achter slot en grendel. De mensen die ik ken die ook giftige slangen houden (sommige meer dan 20 jaar), doen het ook allemaal op een zeer veilige manier. Dus als je in Arnhem zou wonen, dan hoef je je ook geen zorgen te maken  ;)
Helaas wordt door de media, als er een ontsnapping is geweest van een giftige of zelf niet giftige slang, angst in gepraat bij de burgers.
Ik heb ook een zwarte weduwe (Latrodectus mactans) spin gehad en de meeste mensen denken dat dit, voornamelijk door de media, de meest gevaarlijke spin is ter wereld. Het is zeker een giftige spin waar rekening mee gehouden moet worden, maar een volwassen gezond persoon heeft zelf zonder tegengif een grote kans op overleven. Ook bijten deze spinnen niet zomaar, je moet ze echt flink treiteren (wat ik, en andere hobbyisten natuurlijk niet doen) voordat ze bijten.
Maar ik draaf weer wat door! ;)
Bedankt voor het welkom!

Grt. Niels (die uren kan praten over de fantastische reptielen en spinnen hobby   :))

tuttie

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 29 juli 2008, 21:59:20 »
Welkom hier Niels,
Wat een prachtige dieren heb je daar, alleen deze zijn allemaal giftig toch? Geen wurgslangen? Ben wel blij dat je in Arnhem woont, als er eens eentje ontsnapt :-(
Mooie duidelijke foto's van ze.
groetjes
Inge

FabianvG

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 29 juli 2008, 12:31:57 »
Welkom op dit forum Niels en leuke plaatjes!

Groet,

Fabian

nelobro

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 28 juli 2008, 16:51:35 »
Bedankt voor de vriendelijke welkomstteksten!

Grt. Niels

Cees

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 28 juli 2008, 14:59:48 »
Welkom op het forum Niels.
Groet Piet.

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #3 Gepost op: 27 juli 2008, 20:14:22 »
Welkom op het forum Niels. Die foto's zien er niet slecht uit. Ik hoop dat je het niet erg vind dat ik jouw huisdieren toch liever op het forum bewonder en niet bij je thuis   ::)

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline v11eric

• Pentaxian
  • **
  • vastleggen!!
« Reactie #2 Gepost op: 27 juli 2008, 20:11:50 »
Niels,

welkom hier, leuke verzameling huisdieren ::) erg gezellig :D

groetjes Eric
K10d | K5 | smc DA* 16-50 f2,8 | | smc DA 50-200 f4/5.6 | smc D FA 100 f2,8 macro | smc FA 50 f1.4 | smc DA* 300mm f4 sdm|Kenko 1.5X Pz-AF

nelobro

• Gast
wel zo netjes om me even voor te stellen
« Reactie #1 Gepost op: 27 juli 2008, 14:10:13 »
Hallo forummers,
Mijn naam is Niels, wonende in Arnhem en 28 jaartjes jong. Momenteel ben ik aan het afstuderen aan de Christelijke Agrarische Hogeschool te Dronten. Ik volg daar de opleiding Dier en Gezondheidszorg.
Fotografie is niet mijn (voornaamste) hobby, want dat is al in beslag genomen door mijn slangen. Maar ik vind het fantastisch om die slangen (en de Nederlandse Flora en Fauna) in beeld te brengen. Ik ben nog geen ster in, maar langzamerhand worden de foto's wat netter en scherper.
Hier wat foto's die ik al heb gemaakt met mijn camera (Pentax ist D L2, met een Pentax 18-55mm lens. Ik ben momenteel op zoek naar een 70-300mm lens). Sluitertijden moet je me niet naar vragen, want ik heb weinig verstand van camera's en fotografie. Na mijn studie zal ik me meer gaan inlezen.

Naja haje legionis (Zwarte Marokaanse Cobra)

Naja nivea (Kaapse Cobra)

Naja mossambica (Spugende Cobra uit Mozambique)

Crotalus atrox (Albino Westerlijke diamant Ratelslang)

Crotalus lepidus klauberi (Rots ratelslang)

Vipera ammodytes ruffoi (Zandadder)

Dit was'm voor nu.
Ik zal niet heel actief worden op dit forum, maar als ik een leuk plaatje heb geschoten van mijn dieren, dieren in de natuur (of wat dan ook), dan zal ik het hier wel posten.

m.vr.gr. Niels