Wederom bedankt voor de teksten!
Welkom hier Niels,
Wat een prachtige dieren heb je daar, alleen deze zijn allemaal giftig toch? Geen wurgslangen? Ben wel blij dat je in Arnhem woont, als er eens eentje ontsnapt :-(
Mooie duidelijke foto's van ze.
groetjes
Inge
Degene op de foto's zijn inderdaad allemaal giftig. Ik heb 3 klein blijvende wurgslangen (koningspythons (
Python regius)).
Alles zit veilig in een aparte kamer en alles achter slot en grendel. De mensen die ik ken die ook giftige slangen houden (sommige meer dan 20 jaar), doen het ook allemaal op een zeer veilige manier. Dus als je in Arnhem zou wonen, dan hoef je je ook geen zorgen te maken ÂÂ

Helaas wordt door de media, als er een ontsnapping is geweest van een giftige of zelf niet giftige slang, angst in gepraat bij de burgers.
Ik heb ook een zwarte weduwe (
Latrodectus mactans) spin gehad en de meeste mensen denken dat dit, voornamelijk door de media, de meest gevaarlijke spin is ter wereld. Het is zeker een giftige spin waar rekening mee gehouden moet worden, maar een volwassen gezond persoon heeft zelf zonder tegengif een grote kans op overleven. Ook bijten deze spinnen niet zomaar, je moet ze echt flink treiteren (wat ik, en andere hobbyisten natuurlijk niet doen) voordat ze bijten.
Maar ik draaf weer wat door!

Bedankt voor het welkom!
Grt. Niels (die uren kan praten over de fantastische reptielen en spinnen hobby ÂÂ