Hoi allemaal,
Ik ben al jaren actief op diverse Pentax-fora, maar om één of andere reden kwam ik nooit hier langs. Bij deze heb ik me geregistreerd, en hopelijk kan ik ook af en toe een bijdrage leveren (als ik er de tijd voor vind tenminste).
Ik fotografeer sinds 1989 met een eigen Pentax. Ik kreeg de SFXn van m'n ouders toen ik m'n diploma secundair onderwijs behaalde. Zo kon m'n vader eindelijk weer met z'n P50 fotograferen, want voordien had ik die vaker vast dan hijzelf. De SFXn overleefde de halve wereld met me, hoewel... er waren wel twee reparaties voor nodig. Na 15 jaren dienst was ik overtuigd door de mogelijkheden van digitaal en ging hij op verdiende rust van zodra Pentax de *istDS op de markt bracht. De *istDS was m'n nieuwe liefde, en daarmee groeide m'n fotografie zoals ik het nooit zou verwacht hebben. De K10D kwam dan ook geen moment te vroeg, en intss is ook die weer vervangen door de K20D. Die laatste is allicht de beste camera die ik ooit vasthad.
Doorheen de jaren is er bij die camera's natuurlijk wat glas gekomen. Op het toppunt zat ik rond de 25 objectieven, maar da's inmiddels ietwat afgebouwd. M'n meest gebruikte favorieten zijn de FA limiteds en de DA21 als ik met vaste brandpunten op stap wil (hierbij wacht ik met ongeduld de komst van de DA15 af), en voor het veeleisende werk de DA*16-50/2.8 en DA*50-135/2.8. Als ik wat meer de groene kaart wil trekken komen daar de Tamron SP90/2.8 macro en de FA*300/4.5 bij. Twee AF540FGZ flitsers en een hele reeks accessoires en tassen en digidokatools ronden de collectie af.
Wim