Hallo iedereen,
Na een weekje ‘lurken’ heb ik me maar geregistreerd. Ik heb nog geen Pentax maar daar moet binnenkort verandering in komen

Ik had al helemaal besloten de K100D Super met kitlens te kopen toen ik de foto’s van de K200D zag. Toch nog maar een weekje wachten

Aan het eind van mijn middelbare school-tijd heb ik een tijdje intensief gefotografeerd met een Minolta 5000i SLR en zelf nog wat z/w afgedrukt. Daarna heb ik altijd wel wat gefotografeerd maar met compacte of wegwerp camera's

Sinds het ‘digitale tijdperk’ heb ik een Nikon Coolpix 2200 (3x zoom, 2MP), een Canon Ixus 50 (3x zoom, 5MP) en nu een Panasonic Lumix DMC-TZ3 (10x zoom, 7MP). Zoals je kan zien ben ik niet erg merkvast

Eind vorig jaar zijn mijn vrouw en ik op vakantie naar Nieuw Zeeland gegaan en heb ik foto’s gemaakt met de TZ3 en een geleende Canon EOS 400d. Beide camera’s hebben hun plek en ik vond het heerlijk weer met een (D)SLR te fotograferen. Desalniettemin was ik niet kapot van de Canon. Naar mijn mening was de automatisch belichting niet altijd even goed (veel gecorrigeerd), de bedieningsmenu’s niet optimaal en miste ik echt shake reduction.
Terug in Nederland ben ik gaan kijken wat met een beperkte budget mogelijk was. De Canon was al afgevallen en een Nikon zonder SR vond ik ook geen optie. Toen zag ik de Pentax modellen. De K10D is teveel geld voor wat ik er mee gaan doen maar de K100D Super klopte perfect. En hoe meer ik over de camera las, des de meer overtuigd ik was.
Ik wacht even af wat de K200D precies brengt en tegen welke prijs. Wat mij betreft is de K100D Super nog steeds een geweldige camera voor het geld en zie ik 6MP niet als een ernstig bezwaar dus wie weet wordt het alsnog zo een.
Er moet wel nog een beetje geld overblijven voor een
Pentax SMCP-FA 50mm f/1.4 want ik hou van spontane foto’s zonder flits. Daarnaast is er ook een (eerste) kind op weg waar deze lens vast wel raad mee weet

Zo, dit is wel een beetje een lange introductie. Ik zal niet altijd zo lang van stof zijn