Auteur Topic: Voorstellen: vvo  (gelezen 3041 keer)

Offline vvo

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: Voorstellen: vvo
« Reactie #13 Gepost op: 13 september 2007, 08:52:13 »
Citaat
Op welke afstand heb je deze foto gemaakt? En wat is de ISO waarde van deze foto?

De afstand zal ongeveer 4 a 5m geweest zijn. De ISO waarde is 400 geweest (hoogste stand voor de 602Z).

Citaat
Voor een foto van een compact ziet dit er pico bello uit. Zeg ik die er geen verstand van heeft.

Ja Fuji maakt best fijne camera's. Daarom heb ik 'voor erbij' nog een s6500fd gekocht.

Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #13 Gepost op: 13 september 2007, 08:52:13 »

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #12 Gepost op: 12 september 2007, 21:02:36 »
Mooie foto Johan! Ja, die Fuji S602 is zo beroerd nog niet!  ;)
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

piet66

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 12 september 2007, 20:39:49 »
Op welke afstand heb je deze foto gemaakt? En wat is de ISO waarde van deze foto? Voor een foto van een compact ziet dit er pico bello uit. Zeg ik die er geen verstand van heeft.

Offline vvo

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #10 Gepost op: 12 september 2007, 19:45:59 »
Citaat
Hoi Johan!
Jij ook welkom op het forum en veel plezier met je mooie K10D!

Thanks   :)

Citaat
Het is heel sfeervol om zonder flits te werken op iso 1600, als de belichting van het podium een beetje oké is tenminste. En zoniet krijg je op iso 800/1600 met flits ook mooiere foto's met de camera op sluitertijdvoorkeuze en een vrij lage sluitertijd (1/30 - 1/45);
slaat niet zo gauw dicht (voorgrond fel verlicht, achtergrond pikdonker), en sfeervoller ook.  :)

Podium verlichting was idd minder. Ik had de Fuji op de hoogste iso stand gezet, manuele bediening, sluitertijd 1/60 en een externe (intelligente) flitser erop. De foto's zijn op zich wel hard (vanwege de flits) maar gewoon veel beter en duidelijker dan degene met 'mindere' camera's cq flitsers.

Deze foto (non-Pentax dus) wil ik jullie niet onthouden.
Wat ik persoonlijk mooi vind is de compositie en de gezichtsuitdrukkingen. Zoals gezegd het flitsen is minder. Heb wel de histogram v/d foto aangepast en door Noiseninja gehaald.

(met maximale zoom)

Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #9 Gepost op: 12 september 2007, 18:29:12 »
Hoi Johan!
Jij ook welkom op het forum en veel plezier met je mooie K10D!
In mijn "voorstel-draadje" had je het erover de schoolmusical van je dochter te gaan fotograferen met je Pentax..(of course!)
Misschien een tip: mijn K110D (en jouw K10D ook) kan heel goed overweg met hoge iso instellingen. Het is heel sfeervol om zonder flits te werken op iso 1600, als de belichting van het podium een beetje oké is tenminste. En zoniet krijg je op iso 800/1600 met flits ook mooiere foto's met de camera op sluitertijdvoorkeuze en een vrij lage sluitertijd (1/30 - 1/45);
slaat niet zo gauw dicht (voorgrond fel verlicht, achtergrond pikdonker), en sfeervoller ook.  :)
« Laatst bewerkt op: 12 september 2007, 18:29:37 door Vulcan »
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Richard_Smals

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 11 september 2007, 21:37:34 »
Welkom ,  leuk om te lezen.

lreyns

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 11 september 2007, 19:06:22 »
Yep!!!!

piet66

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 11 september 2007, 17:02:23 »
Welkom Johan. Veel plezier op dit forum.

Enne... weer een medewerker uit het onderwijs erbij. Het wordt nog druk. Zo wekken we wel de indruk dat onderwijspersoneel erg veel tijd over heeft om te fotograferen :D.
« Laatst bewerkt op: 11 september 2007, 17:03:13 door piet66 »

Offline vvo

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #5 Gepost op: 11 september 2007, 14:02:09 »
Hoi Lucien,

Citaat
Ik lees net dat je ook werkzaam bent in het onderwijs maar (gelukkig) niet als docent.
Slaat dat "gelukkig" op jou of op de leerlingen???  ;)

Op mij denk ik  ;D

Citaat
Heb je eerste foto's ook bekeken en vindt dat je er dure hobby's op na houdt. :o

Dat zegt mijn vrouw nu ook altijd  :-[

Johan.

lreyns

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 11 september 2007, 12:53:53 »
Hallo Johan,

Welkom op het Pentaxforum.
Ik lees net dat je ook werkzaam bent in het onderwijs maar (gelukkig) niet als docent.
Slaat dat "gelukkig" op jou of op de leerlingen???  ;)

Heb je eerste foto's ook bekeken en vindt dat je er dure hobby's op na houdt. :o
Reactie op de foto's komt nog....

Groeten, Lucien

Offline vvo

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #3 Gepost op: 11 september 2007, 11:51:00 »
Hoi Wytze,
bedankt voor je reactie. Ik lees in jou voorstel topic dat je in het onderwijs zit.
Ik ook, maar (gelukkig) niet als docent  8-)

Ben IT'er bij de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen.

Groet,

Johan.

Offline Wytze

• Super Pentaxian
  • PENTAXTIC
« Reactie #2 Gepost op: 11 september 2007, 11:41:39 »
Beste Johan,

Welkom op dit forum: een "overenthousiaste hobbyist" is tenslotte méér dan welkom (  ;) ). Ik hoop dat je snel wat resultaten van de K10 op het forum zet. Veel plezier!!!

Wytze

Offline vvo

• Super Pentaxian*Ltd
Voorstellen: vvo
« Reactie #1 Gepost op: 11 september 2007, 11:13:06 »
Zo dit forum gevonden middels Google (waar zouden we zijn zonder ....)

Mijn naam is Johan Vorsterman van Oijen (google maar op mijn naam en je zult zien dat ik vele hobby's heb   :) ).
Woon in het Oosten v/h land met vrouw en 2 dochters.

Ik heb mijzelf geregistreerd omdat het altijd wel leuk is om met gelijkgezinden te babbelen.
Na jarenlang gefotografeerd te hebben met een Fuji S602Z (fijne camera overigens en ik heb deze nog steeds) wilde ik een stapje hogerop. Dus op zoek naar een dslr. In de tussentijd heb ik nog een Fuji s6500fd gekocht als vakantie camera.

Na behoorlijk veel informatie zoeken en inwinnen via internet, het praten met bevriende vakfotografen, kon de keuze beperkt worden tot een 2 tal camera's. Dit waren de Olympus E510 en de Pentax K10D. De uitslag is inmiddels bekend  ;)
Nog even over de Olympus. Ik ben nog steeds erg gecharmeerd van het merk en de E510, maar is zeer zeker gevoelsmatig. In mijn analoge foto tijdperk altijd gefotografeerd met de OM10 en OM10plus. De features op de K10D gaven uiteindelijk de doorslag.

Ik heb dus inmiddels een K10D met een Pentax 18-55 objectief en een Sigma 28-200 objectief. De Sigma zit standaard op de camera. Niet echt een lichtsterk objectief maar tot nu toe (3 weken) kan ik er goed mee uit de voeten. De eerstvolgende aanschaf in de toekomst zal wel een lichtsterke zoomobjectief gaan worden.

Hopelijk kan ik hier leuk mee kletsen, ben geen expert, maar een overenthousiaste hobbyist.

Groeten,

Johan.