Zo dit forum gevonden middels Google (waar zouden we zijn zonder ....)
Mijn naam is Johan Vorsterman van Oijen (google maar op mijn naam en je zult zien dat ik vele hobby's heb Â

).
Woon in het Oosten v/h land met vrouw en 2 dochters.
Ik heb mijzelf geregistreerd omdat het altijd wel leuk is om met gelijkgezinden te babbelen.
Na jarenlang gefotografeerd te hebben met een Fuji S602Z (fijne camera overigens en ik heb deze nog steeds) wilde ik een stapje hogerop. Dus op zoek naar een dslr. In de tussentijd heb ik nog een Fuji s6500fd gekocht als vakantie camera.
Na behoorlijk veel informatie zoeken en inwinnen via internet, het praten met bevriende vakfotografen, kon de keuze beperkt worden tot een 2 tal camera's. Dit waren de Olympus E510 en de Pentax K10D. De uitslag is inmiddels bekend Â

Nog even over de Olympus. Ik ben nog steeds erg gecharmeerd van het merk en de E510, maar is zeer zeker gevoelsmatig. In mijn analoge foto tijdperk altijd gefotografeerd met de OM10 en OM10plus. De features op de K10D gaven uiteindelijk de doorslag.
Ik heb dus inmiddels een K10D met een Pentax 18-55 objectief en een Sigma 28-200 objectief. De Sigma zit standaard op de camera. Niet echt een lichtsterk objectief maar tot nu toe (3 weken) kan ik er goed mee uit de voeten. De eerstvolgende aanschaf in de toekomst zal wel een lichtsterke zoomobjectief gaan worden.
Hopelijk kan ik hier leuk mee kletsen, ben geen expert, maar een overenthousiaste hobbyist.
Groeten,
Johan.