Auteur Topic: Even voorstellen  (gelezen 2141 keer)

Offline Mr.Pentax

• Newbie
Re: Even voorstellen
« Reactie #10 Gepost op: 24 augustus 2016, 11:45:47 »
:lolk:. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat als je de dioptrie instelling verkeerd hebt staan, je een ander scherptepunt zult vinden. Je scherptepunt zal er door de zoeker alleen maar wat minder scherp uitzien.
Ik heb even een testje gedaan: je vindt geen ander scherptepunt maar het beeld gaat dan van onscherp naar minder onscherp: moeilijk instellen dus! ;C :angel:
« Laatst bewerkt op: 24 augustus 2016, 11:50:49 door Mr.Pentax »

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #10 Gepost op: 24 augustus 2016, 11:45:47 »

Offline Mr.Pentax

• Newbie
« Reactie #9 Gepost op: 22 augustus 2016, 17:09:28 »
Die regel geldt alleen voor plaatsen: als iemand een K3 aanbiedt kan je gewoon reageren  :)
Dat is inmiddels gelukt ;C
Nu nog even door om iets te kunnen aanbieden :dankk2:

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #8 Gepost op: 21 augustus 2016, 12:01:46 »
Ben geinteresseerd in een k3: maar ik moet nog even 25 posts doen om in contact te komen ???

Die regel geldt alleen voor plaatsen: als iemand een K3 aanbiedt kan je gewoon reageren  :)
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline PeterN

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #7 Gepost op: 15 augustus 2016, 21:31:51 »
... Wat belangrijk is: de zoeker eerst bijstellen op oogafwijking (dioptrie afstelling) ??? ::) anders stel je nooit goed scherp! ;C
:lolk:. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat als je de dioptrie instelling verkeerd hebt staan, je een ander scherptepunt zult vinden. Je scherptepunt zal er door de zoeker alleen maar wat minder scherp uitzien.

Offline Mr.Pentax

• Newbie
« Reactie #6 Gepost op: 15 augustus 2016, 17:06:57 »
In het begin gebruikte ik ook het groene wybertje (signaal als juist is scherp gesteld) en het oorspronkelijke matglas van de K30. Maar vooral bij het fotograferen met een heel kleine scherptediepte zat ik er op die manier nog best wel vaak naast. Nu gebruik ik een matglas met een scherpstel-wig in het midden, het percentage scherpe foto's ligt nu een stukje hoger.
Pas nu zie ik dat de scherpstelwig ontbreekt bij de K-30.
Mijn andere oude analoge toestellen hadden dit wel.
Wat belangrijk is: de zoeker eerst bijstellen op oogafwijking (dioptrie afstelling) ??? ::) anders stel je nooit goed scherp! ;C
« Laatst bewerkt op: 15 augustus 2016, 17:18:47 door Mr.Pentax »

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
« Reactie #5 Gepost op: 14 augustus 2016, 22:41:40 »
Hallo, welkom op het forum. Zelf gebruik ik alleen nog wel eens de oude de FA* 24mm (maar die heeft autofocus) verder heb ik al mijn oude spul door de tijd van de hand gedaan. Ondanks dat gebruik ik op mijn "moderne lenzen" ook regelmatig manuele focus omdat soms de AF er wel eens naast zit.

Veel leesplezier op het forum, en ik ben benieuwd naar foto`s, gemaakt met het "oude glas".

Henk

Offline PeterN

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #4 Gepost op: 14 augustus 2016, 19:13:58 »
Het woord zegt het al: met de hand scherp stellen met de afstandring.(draaien totdat het beeld in de zoeker scherp is)
De k30 geeft zelfs een signaal af als er scherp gesteld is.
Hierna: ontspanknop indrukken.
In het begin gebruikte ik ook het groene wybertje (signaal als juist is scherp gesteld) en het oorspronkelijke matglas van de K30. Maar vooral bij het fotograferen met een heel kleine scherptediepte zat ik er op die manier nog best wel vaak naast. Nu gebruik ik een matglas met een scherpstel-wig in het midden, het percentage scherpe foto's ligt nu een stukje hoger.

Offline Mr.Pentax

• Newbie
« Reactie #3 Gepost op: 14 augustus 2016, 17:00:37 »
Welkom op het forum Mr.Pentax. Leuk om te lezen dat je ook oude lenzen op de K30 gebruikt. Zelf doe ik dat ook. Hoe stel jij bij de K30 met manualfocus-lenzen scherp als ik vragen mag?

Groet,  Peter
Het woord manual zegt het al: met de hand scherp stellen met de afstandring.(draaien totdat het beeld in de zoeker scherp is)
De k30 geeft zelfs een signaal af als er scherp gesteld is.
Hierna: ontspanknop indrukken.
« Laatst bewerkt op: 14 augustus 2016, 19:14:10 door Mr.Pentax »

Offline PeterN

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #2 Gepost op: 13 augustus 2016, 22:32:03 »
Welkom op het forum Mr.Pentax. Leuk om te lezen dat je ook oude lenzen op de K30 gebruikt. Zelf doe ik dat ook. Hoe stel jij bij de K30 met manualfocus-lenzen scherp als ik vragen mag?

Groet,  Peter

Offline Mr.Pentax

• Newbie
Even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 6 augustus 2016, 14:08:01 »
Ik ben Mr. Pentax
Vanoudsher een pentax gebruiker.
Mijn oude lenzen kan ik nog steeds gebruiken op mijn K-M en K30.
Ben geinteresseerd in een k3: maar ik moet nog even 25 posts doen om in contact te komen ???