Auteur Topic: Een middag uit het leven van Kapoentje  (gelezen 915 keer)

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re: Een middag uit het leven van Kapoentje
« Reactie #5 Gepost op: 28 april 2008, 19:19:05 »
@Koor:
Dank je wel :)

@ Piet:
Niet? Ik vond het wel leuk om scherp te stellen op de bladluis, ik heb dezelfde foto ook maar dan het LHB scherp. De bladluis is dan niet meer te zien.

Citaat
Je vraagt om opmerkingen;

1.
Je zou wat meer kunnen croppen (liefst bij het maken van de foto al een stuk dichterbij komen). Vind het veel omgeving bij een klein onderwerp.

2.
Belichting en scherpte kunnen her en der beter(foto 3 tm6). Gebruik je iets van een extra flitser of ringflitser? Zoniet, dan spotmeting licht in schaduw, AEL knop indrukken, compo maken en knipselen. Met dit laatste krijg je wel wat overbelichting in de lichte delen, maar dat zou je evt. weg kunnen halen in dit geval.

Succes!
Dank je voor je opmerkingen. :)

1. Croppen vind ik eigenlijk zonde van de foto, ik probeer ze dus zo goed (of zo kwaad gezien mijn capaciteiten) te maken. Deze lens heeft een min werkafstand van95 cm, meestal hou ik een meter aan behalve als het echt windstil is of het onderwerp echt niet beweegt.

2. Nee, ik heb geen extra flitser (en ook geen echte macrolens). Jouw tips ga ik uitproberen, meestal staat het toestel ingesteld op centerweighted. Wordt vervolgd.

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #5 Gepost op: 28 april 2008, 19:19:05 »

Cees

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 27 april 2008, 16:14:28 »
Mooie serie alleen de scherpte is bij foto 3 niet helemaal juist lijkt mij. ;)

koor

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 27 april 2008, 14:11:03 »
Ik vind ze stuk voor stuk mooi!
Fraaie serie.
Het verhaal erbij doet het heel goed en "maakt" de serie ook!
 :)

Offline Hen

• Super Pentaxian*Ltd
  • Zie het maar zo.
    • Hen Metsemakers fotografie
« Reactie #2 Gepost op: 27 april 2008, 09:57:37 »
Leuke serie 'uit het leven van'...

Je vraagt om opmerkingen;

1.
Je zou wat meer kunnen croppen (liefst bij het maken van de foto al een stuk dichterbij komen). Vind het veel omgeving bij een klein onderwerp.

2.
Belichting en scherpte kunnen her en der beter(foto 3 tm6). Gebruik je iets van een extra flitser of ringflitser? Zoniet, dan spotmeting licht in schaduw, AEL knop indrukken, compo maken en knipselen. Met dit laatste krijg je wel wat overbelichting in de lichte delen, maar dat zou je evt. weg kunnen halen in dit geval.

Succes!
Pentax K10D - Pentax K-x Body's. SMC-DA 1:4-5.6 50-200mm; SMC-DA 1:3.5-5.6 18-55 mm; SMC-M 1.7 50 mm; Tamron SP AF 90mm F/2.8 DI Macro 1:1; Sigma 10-20; Velbon Sherpa 200R statief; Starblitz 1000 ringflitser; Sandisk III

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Macroaddict
Een middag uit het leven van Kapoentje
« Reactie #1 Gepost op: 26 april 2008, 22:23:21 »
Tja, wat doen we zoal? Lekker zonnen, toilet maken, een beetje spelen en wat wandelen. En van al dat gedoe krijg je natuurlijk flinke trek.

1: zonnebaden

2: Zit m`n haar nog goed?

3: Verstoppertje spelen

4: Wat lichaamsbeweging

5: Diner is served!

6: Hou je bord maar op

7: Bon appetit!

Ik hoop dat jullie ze een beetje kunnen smaken, de kwaliteit is nog niet optimaal. Commentaar is overigens welkom. :)

Grtz Jacco
« Laatst bewerkt op: 26 april 2008, 22:23:47 door C20v »

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-