Auteur Topic: Even voorstellen  (gelezen 598 keer)

RonHendriks

• Gast
Re: Even voorstellen
« Reactie #8 Gepost op: 25 augustus 2014, 19:27:29 »
Veel fotoplezier en hopelijk vind je er de tijd voor.

Groet, Ron.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #8 Gepost op: 25 augustus 2014, 19:27:29 »

RonHendriks

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 25 augustus 2014, 19:27:29 »
Veel fotoplezier en hopelijk vind je er de tijd voor.

Groet, Ron.

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
« Reactie #6 Gepost op: 22 augustus 2014, 17:15:22 »
Welkom op het forum.

Als je met dezelfde body meerdere malen de verjaardag van iemand fotografeert ben je dus na twee jaar het overzicht van je foto's kwijt.
Beter is om mappen per jaar te maken en daarin submappen van de gebeurtenissen.
Als je die submappen met een datum laat beginnen (jjjj mm dd  naam) staan ze altijd chronologisch gesorteerd.  Als je ook nog de foto's in zo'n map op dezelfde manier hernoemt (jjjj mm dd  naam volgnummer.jpg) zijn ze altijd makkelijk terug te vinden.

Aperture verdwijnt niet, als je het hebt kun je het blijven gebruiken, er komen alleen geen updates meer.

De hierboven omschreven mappenstructuur kun je makkelijk maken bij het importeren van de foto's in Lightroom
« Laatst bewerkt op: 22 augustus 2014, 17:18:41 door BertHermans »

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
« Reactie #5 Gepost op: 22 augustus 2014, 17:15:22 »
Welkom op het forum.

Als je met dezelfde body meerdere malen de verjaardag van iemand fotografeert ben je dus na twee jaar het overzicht van je foto's kwijt.
Beter is om mappen per jaar te maken en daarin submappen van de gebeurtenissen.
Als je die submappen met een datum laat beginnen (jjjj mm dd  naam) staan ze altijd chronologisch gesorteerd.  Als je ook nog de foto's in zo'n map op dezelfde manier hernoemt (jjjj mm dd  naam volgnummer.jpg) zijn ze altijd makkelijk terug te vinden.

Aperture verdwijnt niet, als je het hebt kun je het blijven gebruiken, er komen alleen geen updates meer.

De hierboven omschreven mappenstructuur kun je makkelijk maken bij het importeren van de foto's in Lightroom
« Laatst bewerkt op: 22 augustus 2014, 17:18:41 door BertHermans »

Offline Casanova56

• Senior Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 22 augustus 2014, 16:41:38 »
Welkom kogel hier op het forum.

Hier een tip om foto's te beheren.
Maak op je pc een map met de naam van je body.
Daar in maken je weer mappen met namen, bijvoorbeeld Dierentuin in plaats A, verjaardag dochter, verjaardag zoon, Openluchtmuseum in A en zo kan je dus door gaan.

Trouwens foto's die niet goed zijn, niet scherp of zo, gelijk verwijderen van je pc, dit kost je alleen maar opslagruimte.

Verder veel suc6 als je weer ga fotograferen.

Offline Casanova56

• Senior Member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 22 augustus 2014, 16:41:38 »
Welkom kogel hier op het forum.

Hier een tip om foto's te beheren.
Maak op je pc een map met de naam van je body.
Daar in maken je weer mappen met namen, bijvoorbeeld Dierentuin in plaats A, verjaardag dochter, verjaardag zoon, Openluchtmuseum in A en zo kan je dus door gaan.

Trouwens foto's die niet goed zijn, niet scherp of zo, gelijk verwijderen van je pc, dit kost je alleen maar opslagruimte.

Verder veel suc6 als je weer ga fotograferen.

kogel

• Gast
Even voorstellen
« Reactie #2 Gepost op: 22 augustus 2014, 15:06:44 »
Ik ben al langer lid van dit forum. Maar volgens mij mij nog niet voorgesteld. Ik ben ook een passieve lezer tot nu. Al jaren een Pentax camera. Begonnen met een K10D. Daarna overgestapt naar een K7 en intussen heb ik een K5. Lezen heb ik een beetje mee gewisseld.

De kitlens heb ik nooit gebruikt. Ik heb ook wel een 18-200 gehad maar de kwaliteit daarvan was bedroevend, 17-70 F4. Intussen heb ik de volgende lenzen:
18-135 WR Pentax
17-50 Tamron 2.8
pancake DA 40 mm Pentax LTD.

Ik heb het nogal druk dus ik besteed te weinig tijd aan fotograferen. Dat wil ik graag anders. Er zijn wel uitdagingen. Hoe beheer je je foto's. Hoe zet je jezelf ertoe om veel weg te gooien en ga zo maar door. Heb overigens een Mac en ook Aperture. Maar Aperture gaat verdwijnen. Dus nu wachten of ik overstap op Photo's of toch naar Lightroom ga.

kogel

• Gast
Even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 22 augustus 2014, 15:06:44 »
Ik ben al langer lid van dit forum. Maar volgens mij mij nog niet voorgesteld. Ik ben ook een passieve lezer tot nu. Al jaren een Pentax camera. Begonnen met een K10D. Daarna overgestapt naar een K7 en intussen heb ik een K5. Lezen heb ik een beetje mee gewisseld.

De kitlens heb ik nooit gebruikt. Ik heb ook wel een 18-200 gehad maar de kwaliteit daarvan was bedroevend, 17-70 F4. Intussen heb ik de volgende lenzen:
18-135 WR Pentax
17-50 Tamron 2.8
pancake DA 40 mm Pentax LTD.

Ik heb het nogal druk dus ik besteed te weinig tijd aan fotograferen. Dat wil ik graag anders. Er zijn wel uitdagingen. Hoe beheer je je foto's. Hoe zet je jezelf ertoe om veel weg te gooien en ga zo maar door. Heb overigens een Mac en ook Aperture. Maar Aperture gaat verdwijnen. Dus nu wachten of ik overstap op Photo's of toch naar Lightroom ga.